Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä tulen hoitamaan lapsenlapsia mielellään mutta omilla ehdoillani.

Vierailija
11.09.2015 |

Eli jos lapseni haluavat tuoda lapsensa meille hoitoon niin se sopii. Ainoastaan sillä ehdolla että hoidan heidät ihan niin kuin itse katson parhaaksi. En tule noudattamaan mitään ihme dieettejä (ellei perustu terveydellisiin seikkoihin) tai muita erikoisuuksia ellei se sitten satu sopimaan omiin tapoihini.
Jos tämä ei sovi niin sitten tavataan vaan vanhempien läsnäollessa jotka saavat itse huolehtia erikoisuuksistaan. Esim jos lapsi tai miniä/vävy alkaisi väittää että en saa tarjota pullaa lapsille niin se on voi voi. Tai että heidän lapset saa pelata kännyllä kaiken päivää, ei onnistu mummolassa. Toivon tosin että olen onnistunut omat 6 lasta kasvattamaan maalaisjärkisiksi mutta miniöistä/vävyistä ei aina tiedä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömyys neuvotteluun ja kompromisseihin vie pitkälle! /sarcasm

Vierailija
2/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummolassa pitää pelata kännykällä koko päivä? Eikä tässä käytetä maalaisjärkeä? Tuli vaan mieleen, muuten mulle sopii ihan hyvin :) ja sopii vaikka pelaisitte yönkin siellä kännykällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sulla on noin hyökkäävä ja negatiivinen asenne jo alkuunsa, ennen kuin mitään lapsen lapsia edes on? 

Vierailija
4/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet jo 6 lasta kasvattanut omilla ehdoillasi, joten etkö yhtään voisi joustaa itse? Sä kuulostat jotenkin kontrolloivalta ja ikävältä ihmiseltä.

Vierailija
5/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:49"]Miksi mummolassa pitää pelata kännykällä koko päivä? Eikä tässä käytetä maalaisjärkeä? Tuli vaan mieleen, muuten mulle sopii ihan hyvin :) ja sopii vaikka pelaisitte yönkin siellä kännykällä...
[/quote]

Siinä luki että EI onnistuisi mummolassa koko päivän pelailu vaikka kotona saisikin.

Vierailija
6/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tulen hoitamaan lapsenlapsiani heidän omien vanhempiensa ehdoilla. ☺

Vierailija
7/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä niin iloinen, että omat vanhempani ovat aina kunnioittaneet sitä, että aikuisena me teemme omat valintamme ja valitsemme itse omat elämäntapamme.

Vierailija
8/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:52"]Sä olet jo 6 lasta kasvattanut omilla ehdoillasi, joten etkö yhtään voisi joustaa itse? Sä kuulostat jotenkin kontrolloivalta ja ikävältä ihmiseltä.
[/quote]

Voisin joustaa tietysti jossain asioissa, jotka ei sodi mun maailmankuvaa vastaan tai aiheuta ylimääräistä työtä. Kyse on siitä että hoitamalla lapsiaan autan omia lapsiani ja silloin ei sovi vaatia kaikenmaailman turhaa siihen lisäksi.
Ap

Vierailija
9/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan noinkaan mene.
Ei ole sinun lapsiasi.
Itse en ole tiukkapipo ja on ihan sama tarjotaanko pullaa vai ollaan tarjoamatta mutta jos olisi joku juttu niin toivoisin että sitä kunnioitettaisiin.
Eihän kukaan varmaan pakota hoitamaan jos tekee noin tiukkaa?
Ja jos vaikka olisi kasvissyöjä kyseessä? Tarjoaisitko lihaa vai? Voi olla ettei tuolla asenteella tarvitse nähdä niitä lapsenlapsia edes vanhempiensa läsnäollessa!
Kannattaa löysätä sitä nutturaa sielläkin päässä..

Vierailija
10/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:54"]Olen kyllä niin iloinen, että omat vanhempani ovat aina kunnioittaneet sitä, että aikuisena me teemme omat valintamme ja valitsemme itse omat elämäntapamme.
[/quote]

Miksi lasten ei pitäisi kunnioittaa sitä että vanhemmat valitsee oman elämäntavan? Tämä toteutuu sillä tavalla että kotonaan kasvattavat lapsiaan sillä tavalla kuin haluavat ja mummolassa sitten mummon (ja papan) tavalla

Vierailija
11/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten että lapsesi hoitavat sinua joskus omilla ehdoillaan.

Vierailija
12/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan on pojan äiti ja inhoaa miniäänsä. Lapsenlapsi varmaan ei ole vielä edes syntynyt.

Mun anoppi ei halunnut hoitaa meidän lapsia. Muita kyllä halusi. Tosin en tajua miksi anoppi ei ollut selvinpäin? Aluksi mummo halusi hoitaa mutta poikamme putosi korkealta telineeltä.

Sulla on varmaan kaikki ihmissuhteet vaikeita. Mutta muista että lastenlapsen kasvatuksesta ovat vastuussa vanhemmat etkä sinä.

Vierailija
13/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

El myöskään esim toteuttaisi mitään ihme ideologioita esim vapaasta kasvatuksesta, vessahätäviestinnästä tai siitä että lasta ei saa kieltää. Tällaisiakin on. Jos on kotona täysin kasvissyöjä niin siinä tulisi sitten terveydellinen puoli että lapsen vatsa ei ole tottunut lihaan. Silloin pitäisi olla sellaista tarjoamatta ettei mene vatsa sekaisin.

Vierailija
14/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:58"]Muista sitten että lapsesi hoitavat sinua joskus omilla ehdoillaan.
[/quote]
Tietysti, en kehtaisi vaatia muuta.
Ap

Vierailija
15/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:58"]Muista sitten että lapsesi hoitavat sinua joskus omilla ehdoillaan.
[/quote]ja valitsevat sulle sen vanhainkotipaikan...

Vierailija
16/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:52"]miksi sulla on noin hyökkäävä ja negatiivinen asenne jo alkuunsa, ennen kuin mitään lapsen lapsia edes on? 
[/quote]
Että saisin keskustelua aikaan tietysti.
Ap

Vierailija
17/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te tarkat vanhemmat ratkaisette asian, jos mummolla on kolme lastenlasta yhtaikaa hoidossaan kolmesta eri perheestä? Muistaako hän sääntöjen viidakossa, miten se nyt kunkin kohdalla meni?

Vierailija
18/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi hoiti meidän mukuloita muutaman kerran. Mies suuttui kun anoppi ihan tarkoituksella ilkeilläkseen teki just päinvastoin kun hän pyysi. Oli inhottavaa kun anopin piti tunkea likaiset sormet vauvan suuhun ja kokeilla hampaat. Ei palkoa pyydetty mutta kuraa tuli niskaan. Ja tästä muutamasta kerrasta pitäisi olla kiitollinen.
Ajat muuttuvat.

Vierailija
19/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:58"]Muista sitten että lapsesi hoitavat sinua joskus omilla ehdoillaan.
[/quote]ja valitsevat sulle sen vanhainkotipaikan...
[/quote]

Enköhän osaa ihan itse valita oman paikkani. Ja jos on sen verran pitkällä dementia etten osaa niin mitä väliä sillä sitten edes on.
En usko että tästä "asenteestani" tulee mitään ongelmaa, korkeintaan jos joku miniä tai vävy koittaa pistää vastaan. Huomaa että täällä on taas palsta täynnä näitä "minä minä" ihmisiä joiden mielestä isovanhempien on toteutettava kaikki toiveet mitä keksivät esittää. Ja ilmaista lastenhoitoapua pitäisi silti saada.

Vierailija
20/28 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:52"]miksi sulla on noin hyökkäävä ja negatiivinen asenne jo alkuunsa, ennen kuin mitään lapsen lapsia edes on? 
[/quote]
Että saisin keskustelua aikaan tietysti.
Ap
[/quote]normaali asennevamma. Karseeta et olis tollanen besserwisser esimiehenä. Varmaan tehtäis just kaikk asiat kuten ap ne haluasi. Mistä näitä katkeria ämmiä oikein sikiää