Kuinka monta sukupolvea mahtuu sukuusi jos lasket (esi)vanhempasi toisen maailmansodan päättymisestä? Entä ensimmäisen maailmansodan päättymisestä?
Kuinka monta sukupolvea mahtuu sukuusi jos lasket (esi)vanhempasi toisen maailmansodan päättymisestä? Entä ensimmäisen maailmansodan päättymisestä?
?
Kommentit (11)
Ennen ihmiset olivat niin lyhytikäisiä, että äiti muistaa juuri ja juuri mummonsa ja vaarinsa ja isä ei niitäkään, että enpä sitten itsekään tiedä sen kauemmaksi sukuani. Ja eiväthän he vielä silloin minulle sukua olleet, tarkalleen ottaen.
Yksi, äitini/isäni ja minä. Sama toiseen.
- lapset
- minä
- vanhempani (kummatkin syntyivät 2 MS. aikana)
- isovanhempani (3/4 olivat syntyneet ennen 1 MS loppua)
- kaikki isovanhempieni vanhemmat olivat vielä 1 MS aikaan elossa. Osa heidän vanhemmistaankin.
Osa mun isovanhemmista oli elossa 1. maailmansodan aikana, osa vasta 2. Mulla on lapsia, mutta ei lapsenlapsia. Laske siitä.
Elossa on vanhempani, siinä se. Vai pitääkö koko suku laskea lapsia ja lapsipuolia, lehtolapsia, lapsia ja lapsenlapsia sekä kumminkaiman kissoja myöten koska sitten niitä on ihan helvetisti enkä tiedä murto-osaakaan.
Onpa tyhmä kysymys. Mitä se sua kiinnostaa?
Tarkoitatko ketä oli elossa toisen maailmansodan päättyessä? Vai montako sukupolvea on syntynyt sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä kysymys. Mitä se sua kiinnostaa?
Älä meille kiukuttele, jos et tiedä isääsi.
2. Maailmansota: osa isoisovanhemmat, isovanhempani, vanhempani, minä ja sisarukseni, lapseni
Neljä. Isovanhempien vanhemmat, isovanhemmat, vanhemmat, minä. Sama kummasta sodasta laskee.