Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuisitko tekemään palveluksen sukulaiselle/ystävälle, ja mitä pyytäisit siitä?

27.03.2022 |

Jos sukulainen, ei kovin läheinen, mutta sellainen jonka kanssa tulette ihan mukavasti juttuun, pyytäisi tekemään palveluksen sellaisessa asiassa, mitä normaalisti teette työksenne, niin suostuisitteko? Tai ystävä pyytäisi. Esim. oot leipuri-kondiittori --> pyydetään tekemään kakkuja juhliin. Sähköasentaja --> pieniä sähkötöitä kysyjän kotona. Ompelija --> tekemään korjaustöitä vaatteille. jne. Homma olisi sellainen, jossa tarvitaan osaamistasi, mitään tarvikkeita sun ei tarvitsisi tuoda mukanasi. Hommaan menisi ehkä max. yhden työpäivän verran aikaa.
Suostuisitteko auttamaan, ja mitä pyytäisitte palkkioksi / vastapalvelukseksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi parempaakaan tekemistä tai olisi luppoaikaa esim. lomalla niin voisin auttaa. Kohtuullinen korvaus olisi kyllä hankala miettiä, oon huono sellaisessa. Vastapalvelus voisi olla hyvä, jos sattuisin lähiaikoina itse tarvitsemaan jotain, missä kysyjä vois sit vastavuoroisesti auttaa.

2/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up kertokaa pliis niin saan vinkkejä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tutkimassa tätini talon kunnon. Kahvia juodessa se kysyi, mitä hän on hommasta velkaa. Sanoin, että eiköhän hän ole minua lapsena hoitanut ja hyvä, että voin kerrankin tehdä jotain hänen hyväkseen.

Oli sitten soittanut isälleni ja kehunut minua. Isäkin oli aivan liikutuksen tilassa, joten kyllä kannatti.

Vierailija
4/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pieniä sähkötöitä kysyjän kotona"

?

Mitä lie. Vaatii sähkärin paperit, muutoin olet/te kus... nesteessä, jos jotain sattuu.

5/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Mitä lie. Vaatii sähkärin paperit, muutoin olet/te kus... nesteessä, jos jotain sattuu.

No tuohan oli vain yksi esimerkki. Ja aloituksessa lukikin, että avunpyyntö koskisi sellaista asiaa, mitä henkilö tekis työkseen. Eli jos tekee sähköhommia ihan palkkatöikseen lienee luvat kunnossa.

Vierailija
6/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

No tuohan oli vain yksi esimerkki. Ja aloituksessa lukikin, että avunpyyntö koskisi sellaista asiaa, mitä henkilö tekis työkseen. Eli jos tekee sähköhommia ihan palkkatöikseen lienee luvat kunnossa.

Eli miksi pitää sitten kysyä, jos luvat on kunnossa? ;)

7/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Eli miksi pitää sitten kysyä, jos luvat on kunnossa? ;)

Et ymmärtänyt mitä kysyin aloituksessa. Eli menisitkö sinä sähkärinä tekemään palveluksen sukulaisellesi ja mitä pyytäisit vaivan palkaksi? (Tai vaihda tuohon sähkärin tilalle oma ammattisi.)

Vierailija
8/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista. Riippuu esim. siitä, kuinka paljon pitäisin ko. henkilöstä. Jos olisin kovin kiireinen niin sekin voisi vaikuttaa... En voi antaa yksiselitteistä vastausta.

Vierailija
9/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen PALVELUKSEN en pyydä mitään, palvelukseen ei kuulu vastike. Jos lupautuisin korvausta vastaan auttamaan korvaus riippuisi täysin siitä mitä tekisin.

Vierailija
10/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelinseksilinjalla töissä. Vähän vaikea soveltaa tähän.

11/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhelinseksilinjalla töissä. Vähän vaikea soveltaa tähän.

Heh, no joo. Voisi olla aika erikoista jos siihen liittyen pyydettäis palvelusta. :D

Vierailija
12/12 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että suostuisin ollenkaan, ja vaikka suostuisin niin täydellä palkalla sitten. En halua tuoda töitä vapaa-ajalle.