Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootko varma, että työpaikkasi ei mene konkurssiin ?

Vierailija
11.09.2015 |

Onko sulla työtä, jos et jousta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:00"]

Onko sulla työtä, jos et jousta?

[/quote]

Aika harvassa on ne suomalaiset pörssiyhtiöt, jotka tekevät tappiota. Sinun työnantajasi Sanoma OY on yksi niistä.

Vierailija
2/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin varma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Se onkin erikoista, että vakityöpaikka vakuuttaa lainan antajat, mutta yrittäjänä samssa firmassa et ole vakuuttava.

Ilmeisesti palkansaaja on sitten vahvemmassa asemassa, kun yrittäjä, eli ei kai sen nii väliä, vaikka konkkaan menis.

Vierailija
4/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma. Ei voi mennä konkurssiin.

Vierailija
5/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä tai oikeammin itseni työllistäjä ja firma voi mennä konkurssiin jos sairastun pahasti, tulee työtapaturma tai töppään jonkun ison jutun. Riskit ovat siis hyvin suuret, mutta kuusi vuotta on nyt takana hyvin mennyttä aikaa ja suhtaudun hyvin luottavaisesti tulevaankin. Asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista, joten sen asian takia tämä firma ei kaadu.

Vierailija
6/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:06"]

Olen täysin varma!

[/quote]

Kunnalla hommissa?(eli veronmaksajilla) Muualla ei ole takeita ainakaan siitä, että väkeä ei vähennetä, jos ei ihan konkkaan mene.

Vierailija
7/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin virassa olevalta aineenopettajalta työt työpaikan konkurssiin menemisen takia loppuu. Olen myös pätevä erityisopettaja, ja niitä hommia kyllä riittää aika hyvin.

Vierailija
8/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nollasopparilla vuokratyöntekijä ja en valita. Olkaa ilosia, että teillä on työ ja lopettakaa se valittaminen.

Vierailija
9/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:06"]

Olen täysin varma!

[/quote]

Kunnalla hommissa?(eli veronmaksajilla) Muualla ei ole takeita ainakaan siitä, että väkeä ei vähennetä, jos ei ihan konkkaan mene.
[/quote]

Väkeä kyllä vähennetään kunta-alalla koko ajan.

Vierailija
10/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä taloushallinnossa. Voimme mennä konkurssiin. Rahat voi loppua. Suurin osa duunareistamme ei tiedä tätä. Luulevat että meillä menee hyvin.

Vierailija
11/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma. Ei mene :)

Vierailija
12/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä, jossa palkan alentaminen ei auta työnantajaa pätkääkään. Väliä on vain sillä, saanko minä jotain aikaan vain en. 

Tarkemmin ajatellen, muunlaisia työtehtäviä onkin aika vähän. Paitsi ehkä poliitikoilla.

Vierailija
13/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto tuskin menee konkurssiin, mutta leikkuri on kyllä osunut aika pahasti. Helsingin yliopustolta lähti tiedekunnan verran rahaa, ja samaan aikaan pitäisi tuottaa huippututkimusta, innovaatioita ja enemmän valmistuneita.

Vierailija
14/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupungilla töissä. Ei ehkä mene konkkaan, mutta väkeä voidaan vähentää ja toimintoja ulkoistaa. Mun osastoa ei oikein voi ulkoistaa ja väkeä on palkattu lisääkin, joten en usko potkuihin. Sen sijaan talouspuolella kirjanpito, laskutus yms. ja muilla esim. perus it-työt, tilojen korjaukset, toimipisteiden ja teiden ylläpidot, siivoukset, sotepuolella moni työ jne. voidaan ulkoistaa.

Vierailija
15/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma. Työskentelen kansainvälisessä yrityksessä, joka tahkoaa joka vuosi yhä vain parempaa tulosta. Konkurssin riski on aika olematon.

Vierailija
16/16 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee lomia ja vapaita kahden viikon verran. Ketään ei jätetä palkkaamatta tämän takia, kun nytkään ei sijaisia ole eikä ylitöistä makseta ja olen ainoa työni tekijä. Tulen tekemään entisen työmääräni pidemmässä ajassa eli käytännössä istutaan enemmän kahvilla ja surffataan netissä, tai painellaan näppäimistöä sen verran hitaammin, että samaan työhön kuluu kaksi viikkoa enemmän. Siis työssä on kevyempää, mutta oma vapaa, se joka rentouttaa ja jonka aikana matkustetaan ja kulutetaan rahaa, vähenee kaksi viikkoa!  Konkkaan ei valtio mene, työpaikan varmuuteen voi lähes luottaa. Nämä hommat on pakko jonkun tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän