Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos opiskelupiirissä kokee kiusaamista niin

Vierailija
10.09.2015 |

onko parempi jättää asia sikseen, vai yrittää vaikuttaa asiaan vai aiheuttaako se vain lisää ongelmia? Jos esimerkiksi on useita ihmisiä jotka syrjii ja sanoo ilkeästi, tai vaikkapa vähättelee ulkonäköä. Minua ei niin liikuta mutta kannattaisiko asialle tehdä jotain vai ei?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten tulisi asiaa hödyntää? Koska minullahan on tilanteessa vielä ylempi asema, sen vuoksi että osaan nimetä henkilöitä jotka tekee näin. Joten voin myös ns. kiristää niitä. Vihjailla epäsuorasti siitä käytöksestä ja saada ne toimimaan mun mielen mukaan. Mulla on ns. upper hand tilanteessa -ap

Vierailija
2/2 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa asiasta vaikka ryhmäsi tuutorille. Harvemmin sitä kiusaamista enää peruskoulun ja lukion jälkeisissä opinahjoissa on. Minutkin suljettiin vielä lukiossa ryhmän ulkopuolelle (kaverit olivat rinnakkaisluokilta), mutta esim. yliopistossa ei enää kiusattu. Pari nirppanokkaa kommentoi jotain vaatteistani ekana vuonna, mutta muita ei heidän puheensa kiinnostanut. Ole vain reippaasti oma itsesi. Kohtele muita hyvin ja osallistu innokkaasti kursseihin ja vapaa-ajan tapahtumiin. Löydät kyllä oman porukkasi. Elämässä vain on niin, että kaikki eivät pidä sinusta, eikä sinun ole pakko pitää kaikista. Onnea opintoihin ja mukavaa syksyn jatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi