Aviomiehen satuttavat ”vitsit”
Aviomieheni usein kertoo satuttavia asioita milloin mistäkin , joskus ulkonäöstäni ja joskus luonteestani yms. Satuttaa varsinkin koska minulla on valmiiksi aika suuria ulkonäkö paineita ja kyse ei ole siitä ettenkö panostaisi ulkonäkööni. Varsinkin tuntuu pahalta kun koitan häntä varten näyttää hyvältä… Ja sitten kun sanon että ei kyllä tuntunut kivalta niin ” se oli vaan vitsi” ” älä ole noin herkkä”. Sitten myös välillä huutaa ja raivoaa minulle yhtäkkiä jostain asiasta ja sekin kuulemma vaan vitsillä. Että tämmöstä.. Muilla kokemuksia? Olenko liian herkkä? Kuitenkin rakastan häntä ja kun naimisissakin ollaan niin ei nyt mitään eroa ihan herkästi ajattele… neuvoja?
Kommentit (8)
Hmm teiän huumorintaju on kyllä tosi eroava sitten. Ehkä mies haluaakin satuttaa ja piikitellä sua jutuillaan, tietoisesti tai tiedostamatta. Jos kuitenki oot ilmaissu miltä se susta tuntuu
Inhoan tuollaisia "vitsailijoita". Piilottavat vain ilkeytensä väittämällä haukkuja vitseiksi.
Millaisen ihmisen mielestä toisen haukkuminen on hauskaa? Aivan, ilkeän ihmisen. Eli ihan sama onko se vitsi vai tosissaan sanottu, lopputulos on aika sama.
Sinun pitää tarvittaessa rähjätä takaisin ja pitää puolesi eikä varsinkaan marttyroitua hiljaisesti. Se mikä määrä vittuilua on ok riippuu tietenkin ihmisistä ja parisuhteista. Minä ja vaimo ollaan välillä todella räävittömiä, ja välillä on ollaan puoliksi naureskellen todettu, että alkaa mennä vähän överiksi.
Kyseessä on verbaalinen väkivalta. Haluaa pitää sinut epätasapainossa ja epävarmana, että olisit helpommin ohjattavissa etkä hae eroa, koska uskot, ettei kukaan muu haluaisi yhtä huonoa ihmistä kuin mitä mies on saanut sinut uskomaan sinun olevan.
Ero ja yksilöterapia ratkaisuina.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää tarvittaessa rähjätä takaisin ja pitää puolesi eikä varsinkaan marttyroitua hiljaisesti. Se mikä määrä vittuilua on ok riippuu tietenkin ihmisistä ja parisuhteista. Minä ja vaimo ollaan välillä todella räävittömiä, ja välillä on ollaan puoliksi naureskellen todettu, että alkaa mennä vähän överiksi.
Ja sellaisessako suhteessa on sitten hyvä ja tasapainoinen olo elää?
Haukutaan ja räävitään toinen toisiaan, loukataan ja haukutaan ja sanotaan että ääääääh- se oli vain vitsi?
Aika omituinen pitää ihmisen olla joka sillä tapaa halua elää.
Mies ei kunnioita sinua joka näkyy arvosteluna.
Hyvä että heräsit huomaanaan asian.
Toki voit yrittää suoraa kommunikaatiota sanomalla että arvostelusi loukkaa. Luulen ettei halua ymmärtää mitä kerrot.
Pariterapiaan tai ero. Tai jatkat valitsemallasi tiellä ja itket.
Jätä se si*a. Oikeasti. Pariterapeutti olisi aika tuskastunut tuon kanssa myös.