Oletko ollut osa narsistin hovia?
Tiedostitko narsismin ja olit mukana hovissa pelosta tai saadaksesi etuja? Vai olitko narsistin lumoissa ja vilpittömästi ajattelit hänen olevan hyvä tyyppi?
Kommentit (4)
Pelosta olin. Mieheni isällä oli oikeus asua samassa kodissa kanssamme. Sukutila. 15 pitkää vuotta, mutta nyt on tullut oma rauha. Pelko sokaisee. Eikä mulla ollut kyllä muuta vaihtoehtoa. En mä perhettäni halunnut jättää! Nyt on viimeinkin elämä Elämää.
Valitettavasti, olin sellaisen pikkusisar.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:39"]Valitettavasti, olin sellaisen pikkusisar.
[/quote]
Samoin. :( Helpolla ei ole päässyt. Parempi on pysyä viileän etäisissä väleissä, siskon kanssa enemmän tekemisissä olemisesta seuraa aina vain riitaa ja pahaa mieltä.
Luulin ensin pitkään, että on hyvä tyyppi. Narsismi paljastui lopulta nopeasti muutamien vihjeiden perusteella. Oli esim. vääristelyt paikallistason asioita yhdistyksessämme järjestön keskusjohdolle ja torpannut kehitysehdotuksia jättämällä kertomatta niistä eteenpäin. Meinasi pudota tuolilta, kun kuuli minun päässeen eräässä edustustilanteessa ns. hyvään pöytään istumaan. Oikeasti pääsin siinä hyvän kielitaitoni takia keskustelemaan ulkomaisten vieraiden kanssa, enkä ollut itse edes kertonut tilaisuuden kulusta myöhemmin kenellekään. Piti minua mitättömänä hyväuskoisena tollona. Ilmeet hänellä olivat teennäisiä. Ei mikroilmeitä, kuten terveillä ihmisillä, vain liioiteltuja perusilmeitä.