Miehille kysymys perhe-elämän paineista
Miten koet jos vaimosi haluaa monta lasta, enemmän kuin itse haluat ja sinua huolettaa perheen elatus. Kun miehethän usein ovat päävastuussa perheen elatuksesta. Joo, joo, feministit nyt voi olla vastaamatta tähän että tasa-arvo jne. Nyt kiinnostaa miesten mielipiteet.
Kommentit (7)
Selvitin jo ennen pariutumista, millaiset lapsihaaveet vaimolla on. Jos haaveissa oli suurperhe, tulevaisuudenhaaveemme eivät kohdanneet ja lähdettiin eri teille.
Kysyisin ellei hän kertosi kysymättäkin, että millaisia muita haaveita hänellä on kuin halu saada kanssani useampi lapsi. - Ymmärrän, että joku nainen voi haluta minua enemmän lapsia kun itse one tavannut ajatella, että saan lapsia, jos saan mutta ensin olisi mukavinta löytää kumppani, jonka kanssa puntaroida ja pohtia ja mahd. yrittää saada "Se" ensimmäienkin lapsi.
Jos hän haluaisi paljon lapsia niin minun olisi otava rehllien ja myönnettävä että en voi luvata, että jos nainen haluaisi vaikka kymmenen lasta, niin pystysin tarjomaan omilla tuloillani asunnon yhdestä Suomen kalleimmista asuinaluuelsta ja kaikille oman huoneen ja vuositatiset ulkomaanmatkat ja mahdollisuuden harrastaa aina uusimmilla välineillä...
Mutta joo. - Välillä tuntuu sille, että kun joku sanoo, että haluaa monta lasta niin se ei oikeataan tarkoita muuta kuin, että haluaa lapsia enemmän yhden tai kaksi, eikä kolmekaan lasta minusta ole mitenkään erityisen paljon Vaan kuinka paljon on paljon lapsia?
Sinkkumies
Ap ilmeisesti ajattelee, että lähtökohtaisesti nainen haluaa aina enemmän lapsia kuin mies. Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Monessa tuntemassani perheessä naiset valittavat, että mies haluaisi vielä ainakin yhden lapsen lisää mutta vaimot ei halua enempää. Tosi vanhanaikainen ja outo ajatus, että mies aina pakotetaan hankkimaan monta lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap ilmeisesti ajattelee, että lähtökohtaisesti nainen haluaa aina enemmän lapsia kuin mies. Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Monessa tuntemassani perheessä naiset valittavat, että mies haluaisi vielä ainakin yhden lapsen lisää mutta vaimot ei halua enempää. Tosi vanhanaikainen ja outo ajatus, että mies aina pakotetaan hankkimaan monta lasta.
Niin ja kun lukee tätä palstaa, niin tuskin olen ainoa, jolle on muodostunut mielikuva, että aika monen naisen mielestä se oma rakas puoliso on (tai on olkut) se eniten huomiota ja hellyyttä vaativa "lapsi."
Mutta joo. En minäkään ymmärrä, että miksi laps(i) en saamista pidetään edelleen enempi naisten kuin miesten toiveena. - Tai keitä lienevätkään he. joiden mielestä miesten pitösi jättää tämä palsta kun onhan tämä sentään Vauva palsta; ja kaikessa jyrkkyydessä onnistuvat melkeen luomaan mielikuvam että heidän mielestään vauvojen olemassa olon tai vauvojen tarpeisiin vastaamisessa ei ole minkäänlaista osaa ja/ tai roolia miehillä.
Sinkkumies
Minulla ei ole perhettä tai puolisoa, mutta haluaisin itse piltin tai pari. En hirveästi tunne ainakaan tällä hetkellä paineita tai stressiä mahdollisen perhearjen suhteen, mutta en lähtisi ehkä vielä mihinkään suurperhesuunnitelmaan sitoutumaan. Eli uskoisin kyllä pärjääväni ihan hyvin vaikka kahden tai ehkä kolmenkin lapsen kanssa, mutta ajatus arjesta valtavan lapsikatraan kanssa kyllä hieman hirvittää.
Vaimoni tienaa 1,5-kertaisesti minuun verrattuna. Olisin halunnut kolmannen lapsen, vaimo ei missään nimessä.
Meillä 3 lasta, ei olla rikkaita, mutta silti ihan hyvin rahat riittää.