Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipilä suosii meitä opettajia opettajasukunsa vuoksi :)

Vierailija
10.09.2015 |

JUHUU! Kaikki muut julkisen puolen virkamiehet menettävät vuosilomistaan yli 20% PAITSI me opet :)

ONNEKSI Sipilä on lestasuvusta, jossa opettaja on yleisin akateeminen koulutus. Vaimo on ope, poika on ope, miniät on opeja jne. Ihanaa!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se 8 päivän menetys 38 päivän vuosilomista kyl aika paljon ja ihmettelin itsekin, että olemme julkisen puolen ainoa ammattikunta, jota leikkaukset eivät koske. Moni ope yritti selitellä, että tekevät lomillakin töitä, mutta harva oikeasti käytännössä tekee lomillaan yhtään mitään. Ollaan nyt edes rehellisiä.

Itse saan luokanopena pitää kesälomani 96%:sti ilman töitä, asumme ulkomailla lasten kanssa koko kesäloman. En valita, mut onhan tää kieltämättä ihan selkeä homma, että Sipilä veti nyt kotiinpäin.

Vierailija
2/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:06"]JUHUU! Kaikki muut julkisen puolen virkamiehet menettävät vuosilomistaan yli 20% PAITSI me opet :)

ONNEKSI Sipilä on lestasuvusta, jossa opettaja on yleisin akateeminen koulutus. Vaimo on ope, poika on ope, miniät on opeja jne. Ihanaa!
[/quote]. Eiks opettajien palkka oo laskettu 12 kuukaudelle. Koulut alkamaan elokuun alussa ja päättyvät kesäkuun lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että koulusihteerinä vituttaa aivan saatanasti tästä lähtien nähdä kahvihuoneessa niitä laiskimpia opettajia, jotka laahustavat ja raahustavat tunneille näppäilemään Ipadejaan samalla kun lapset keskittyvät tehtäviin. Osa opettajista tekee työnsä täysin vasemmalla kädellä, kaikki eivät raada palkkansa eteen.

Todella moni ilmoittaa lukuvuoden päätteeksi lähtevänsä kesäksi kesämökille ja tulevan sieltä takaisin vasta elokuun ekalla viikolla, jolloin opettajat alkavat taas kokoontua. Siihen päälle syysloma, joululoma, hiihtoloma. 

Kasvatusalalla on paljon raskaampia töitä, kuin opettajien työt. Sen vuoksi on tosi epäreilua, että esimerkiksi nuorisokodissa 3-vuorotyötä tekeviä kasvattajia rangaistaan säästöillä, mutta opettajia ei mitenkään.

Vierailija
4/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten johtuu että varsinkin vanhoillislestojen piirissä opettaja on niin todella yleinen ammatti? Osaako joku VL vastata tähän?

Vierailija
5/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko te jaksatte aloittaa tämän saman. Harmi kun opeillakin on vaan se laskennallinen vuosiloma max 30 päivää, muuten on opetuksetonta aikaa. No can do...eli ei voi mitään. Ehdotan toki kaikille opejen työehtoja, ei määriteltyä työmäärää, Ylitöistä maksetaan pienempi palkka kuin normaalista tunnista, ei ruoka- eikä kahvitaukoa määritelty, itse hankitte työvälineet ja teette toimistohommat kotona omalla ajallanne, laittomia määräaikaisia työsopimuksia, siinä nyt aluksi. Tervetuloa alalle.

Vierailija
6/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:15"]Voin sanoa, että koulusihteerinä vituttaa aivan saatanasti tästä lähtien nähdä kahvihuoneessa niitä laiskimpia opettajia, jotka laahustavat ja raahustavat tunneille näppäilemään Ipadejaan samalla kun lapset keskittyvät tehtäviin. Osa opettajista tekee työnsä täysin vasemmalla kädellä, kaikki eivät raada palkkansa eteen.

Todella moni ilmoittaa lukuvuoden päätteeksi lähtevänsä kesäksi kesämökille ja tulevan sieltä takaisin vasta elokuun ekalla viikolla, jolloin opettajat alkavat taas kokoontua. Siihen päälle syysloma, joululoma, hiihtoloma. 

Kasvatusalalla on paljon raskaampia töitä, kuin opettajien työt. Sen vuoksi on tosi epäreilua, että esimerkiksi nuorisokodissa 3-vuorotyötä tekeviä kasvattajia rangaistaan säästöillä, mutta opettajia ei mitenkään.
[/quote]
Ihan normipäivä siis tiedossa, koulusihteeriäkin vaihteeksi vituttaa, yllätys.

Vierailija
7/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:20"]

Taasko te jaksatte aloittaa tämän saman. Harmi kun opeillakin on vaan se laskennallinen vuosiloma max 30 päivää, muuten on opetuksetonta aikaa. No can do...eli ei voi mitään. Ehdotan toki kaikille opejen työehtoja, ei määriteltyä työmäärää, Ylitöistä maksetaan pienempi palkka kuin normaalista tunnista, ei ruoka- eikä kahvitaukoa määritelty, itse hankitte työvälineet ja teette toimistohommat kotona omalla ajallanne, laittomia määräaikaisia työsopimuksia, siinä nyt aluksi. Tervetuloa alalle.

[/quote]

Olen alalla ja pystyn ihan rehellisesti silmiin katsoen sanomaan kenelle tahansa sairaanhoitajalle, että etuni ja pitkät lomani ovat tässä nykytilanteessa epäreiluja heidän tilanteeseensa verrattuna. Ihmettelin itsekin suuresti, että juuri me ainoana ryhmänä säästyimme julkisen puolen talkoisiin osallistumiselta.

Olen tehnyt toistakymmentä vuotta työtä sairaanhoitajana päivystyksessä, sh oli ensimmäinen ammattini, ennen kuin kouluttauduin opettajaksi. Nykyisin opetan hoitotyötä ammatillisessa opistossa.

Vierailija
8/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä valmis tinkimään vastaavan summan palkastani.

Lukion opettaja

Vierailija
9/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääriperhehän tarvitseekin opettajavaimon palkan. Syöksykää nyt sementtiin!

Vierailija
10/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:20"]

[/quote]

Olen alalla ja pystyn ihan rehellisesti silmiin katsoen sanomaan kenelle tahansa sairaanhoitajalle, että etuni ja pitkät lomani ovat tässä nykytilanteessa epäreiluja heidän tilanteeseensa verrattuna. Ihmettelin itsekin suuresti, että juuri me ainoana ryhmänä säästyimme julkisen puolen talkoisiin osallistumiselta.

Olen tehnyt toistakymmentä vuotta työtä sairaanhoitajana päivystyksessä, sh oli ensimmäinen ammattini, ennen kuin kouluttauduin opettajaksi. Nykyisin opetan hoitotyötä ammatillisessa opistossa.
[/quote]
Minä taas rehellisesti olen sitä mieltä, että opettajan koulutukseni ja työni on rankempaa ja vaativampaa. Joten palkkaan suhteutettuna open loma on todellakin oikeutettu. Terveisin aineenope yläkoulusta, terveydenhoitajan koulutuskin löytyy.

Vierailija
11/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:16"]

Mistä muuten johtuu että varsinkin vanhoillislestojen piirissä opettaja on niin todella yleinen ammatti? Osaako joku VL vastata tähän?

[/quote]

Koska kesän saa tulla "töihin" täydellä palkalla ja syksyllä jatkaa taas hoitovapaata.

Vierailija
12/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:29"]

Miljonääriperhehän tarvitseekin opettajavaimon palkan. Syöksykää nyt sementtiin!

[/quote]

No sulla ei paljoa välähdä. Kempeleellä asuvana voin kertoa sinulle sellaisen faktan, että lestadiolaisella Sipilällä on sukulaisissaan ja tuttavissaan erittäin paljon opettajia ja hän on päätöksellään ajanut juuri heidän etujaan. Opettaja on todella yleinen ammatti lestojen parissa, syytä siihen en tiedä.

Vierailija
13/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:20"] Taasko te jaksatte aloittaa tämän saman. Harmi kun opeillakin on vaan se laskennallinen vuosiloma max 30 päivää, muuten on opetuksetonta aikaa. No can do...eli ei voi mitään. Ehdotan toki kaikille opejen työehtoja, ei määriteltyä työmäärää, Ylitöistä maksetaan pienempi palkka kuin normaalista tunnista, ei ruoka- eikä kahvitaukoa määritelty, itse hankitte työvälineet ja teette toimistohommat kotona omalla ajallanne, laittomia määräaikaisia työsopimuksia, siinä nyt aluksi. Tervetuloa alalle. [/quote] Olen alalla ja pystyn ihan rehellisesti silmiin katsoen sanomaan kenelle tahansa sairaanhoitajalle, että etuni ja pitkät lomani ovat tässä nykytilanteessa epäreiluja heidän tilanteeseensa verrattuna. Ihmettelin itsekin suuresti, että juuri me ainoana ryhmänä säästyimme julkisen puolen talkoisiin osallistumiselta. Olen tehnyt toistakymmentä vuotta työtä sairaanhoitajana päivystyksessä, sh oli ensimmäinen ammattini, ennen kuin kouluttauduin opettajaksi. Nykyisin opetan hoitotyötä ammatillisessa opistossa. [/quote] Minä taas rehellisesti olen sitä mieltä, että opettajan koulutukseni ja työni on rankempaa ja vaativampaa. Joten palkkaan suhteutettuna open loma on todellakin oikeutettu. Terveisin aineenope yläkoulusta, terveydenhoitajan koulutuskin löytyy.

[/quote]

Niin, te ja teidän OIKEUTENNE pitkiin lomiin. Sinun työsi on varmaan mielestäsi vaativampaa kuin päihde- ja mielenterveysongelmaisten nuorten nuorisokodissa 3-vuorotyössä työskentelevän sosiaalityöntekijän?Hekin joutuvat nyt tinkimään lomistaan ja lisistään.

Opettajilla on todella ylimielinen suhtautuminen muihin ammattikuntiin!! Terveydenhoitajana et myöskään tiedä, mitä on vuorotyö viikonloppuisin sairaalan ensiavussa. Siihen verrattuna yläkoulun open hommat ovat pelkkää lastenleikkiä.

Vierailija
14/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman hiljaa kyllä OAJ ollutkin.. Väärinhän tämä on, yhteiskuntasopimus olisi ollut paljon reilumpi. Ihan ekaksi voitaisiin pidentää lukuvuotta 2 v, niin saataisiin ne pisatulokset taas nousuun. Ja koululaisten lomaalyhyemmäksi ja kesälomahoitoa helpommaksi.

Vierailija
15/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:20"]

[/quote]

[/quote]
Sieltäkö se sh:n aivopesu onkin lähtöisin? Miksi sairaanhoitajien aina pitää verrata itseään opettajiin, kun opettajan kanssa rinnakkainen tutkinto olisi kuitenkin ennemminkin lääkärin tutkinto?

Vierailija
16/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vko piti olla, ei 2 v

Vierailija
17/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:40"]Kumman hiljaa kyllä OAJ ollutkin.. Väärinhän tämä on, yhteiskuntasopimus olisi ollut paljon reilumpi. Ihan ekaksi voitaisiin pidentää lukuvuotta 2 v, niin saataisiin ne pisatulokset taas nousuun. Ja koululaisten lomaalyhyemmäksi ja kesälomahoitoa helpommaksi.
[/quote]
OAJ nyt on aina hiljaa, kun on kyse opettajien edunvalvonnasta. Ihan turhaa porukka ollut tähänkin asti. Harkitsen eroa moisesta tyhjäntoimittajaporukasta.

Vierailija
18/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:20"] Taasko te jaksatte aloittaa tämän saman. Harmi kun opeillakin on vaan se laskennallinen vuosiloma max 30 päivää, muuten on opetuksetonta aikaa. No can do...eli ei voi mitään. Ehdotan toki kaikille opejen työehtoja, ei määriteltyä työmäärää, Ylitöistä maksetaan pienempi palkka kuin normaalista tunnista, ei ruoka- eikä kahvitaukoa määritelty, itse hankitte työvälineet ja teette toimistohommat kotona omalla ajallanne, laittomia määräaikaisia työsopimuksia, siinä nyt aluksi. Tervetuloa alalle. [/quote] Olen alalla ja pystyn ihan rehellisesti silmiin katsoen sanomaan kenelle tahansa sairaanhoitajalle, että etuni ja pitkät lomani ovat tässä nykytilanteessa epäreiluja heidän tilanteeseensa verrattuna. Ihmettelin itsekin suuresti, että juuri me ainoana ryhmänä säästyimme julkisen puolen talkoisiin osallistumiselta. Olen tehnyt toistakymmentä vuotta työtä sairaanhoitajana päivystyksessä, sh oli ensimmäinen ammattini, ennen kuin kouluttauduin opettajaksi. Nykyisin opetan hoitotyötä ammatillisessa opistossa. [/quote] Sieltäkö se sh:n aivopesu onkin lähtöisin? Miksi sairaanhoitajien aina pitää verrata itseään opettajiin, kun opettajan kanssa rinnakkainen tutkinto olisi kuitenkin ennemminkin lääkärin tutkinto?

[/quote]

Et tuntunut viestistäni ymmärtävän että olen opiskellut myös opettajaksi. Opiskelin yliopistossa hoitotiedettä ja aikuiskasvatustiedettä, siinä sivussa hankin pätevyydet toimia myös luokanopettajana. Olen sekä terveystieteiden- että kasvatustieteiden maisteri. Opintoni kokonaisuudessaan ja sivuaineineen olivat paljon vaativampia, kuin pelkkä luokanopettajan koulutus. Valmistumisen jälkeen tein sijaisuuksia pitkin pääkaupunkiseutua. Minulla on kompetenssia vertailla toisiinsa työkokemustani opettajana ja sairaanhoitajana päivystyksen puolella. Opettajakoulutuksen vertaaminen lääkärin tutkintoon menee mielestäni maanisen liioittelun puolelle.

Vierailija
19/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Sipilä tekee yksin kaikki päätökset? Missäs sille sellaiset valtaoikeudet on annettu?

Vierailija
20/21 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäkin oli ope. Yläasteen rehtori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme