Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äitiysraha hakemukseen mitä sinne laitan?

Vierailija
10.09.2015 |

Kun oon saanu viimeiset 6kk ansiosidonnaista ja sitä edeltävät 6kk palkkatuloja. Ilmoitanko mä sinne nuo molemmat vai vaan jomman kumman??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi saatu tulo on ansiosidonnainen, joten ilmoitat sen tuloiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ohjeessa lukee että vuoden 2013 ansiotulojen mukaan... Ja mulla äitiysrahakausi alkais vuonna 2016 eli jos laitan hakemuksen vuoden 2016 puolella katotaan 2014 ansiotulojen mukaan?

Vierailija
4/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ilmoitat viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan. Eli olisiko se vuosi 2014?

Vierailija
5/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on noussu siitä mitä ne oli silloin viimeksi vahvistetussa verotuksessa, niin ilmoitat ne tulot mitä sulla oli enne työttömyyttä.
Mun mies oli alkuvuoden töissä, kesän työttömänä ja syksyllä aloitti opiskelut ja joulukuussa haki isyysrahaa alkuvuoden tuloilla. Silloin viimeksi vahvistettuna vuonna oli armeijassa.
Itsestä riippumattomat syyt ei vaikuta siihen mitkä tulot otetaan huomioon. Olikohan toi nyt epäselvästi sanottu, mutta jos olet ollu armeijassa ja sitä ennen palkkatyössä, päiväraha lasketaan armeijaa edeltävistä tuloista, ei suinkaan armeijassaolo ajalta. Sama jos sairastuu tai joutuu työttömäksi.

Vierailija
6/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:01"]Jos tulot on noussu siitä mitä ne oli silloin viimeksi vahvistetussa verotuksessa, niin ilmoitat ne tulot mitä sulla oli enne työttömyyttä.
Mun mies oli alkuvuoden töissä, kesän työttömänä ja syksyllä aloitti opiskelut ja joulukuussa haki isyysrahaa alkuvuoden tuloilla. Silloin viimeksi vahvistettuna vuonna oli armeijassa.
Itsestä riippumattomat syyt ei vaikuta siihen mitkä tulot otetaan huomioon. Olikohan toi nyt epäselvästi sanottu, mutta jos olet ollu armeijassa ja sitä ennen palkkatyössä, päiväraha lasketaan armeijaa edeltävistä tuloista, ei suinkaan armeijassaolo ajalta. Sama jos sairastuu tai joutuu työttömäksi.
[/quote]
Lisään vielä, että kolme Kelan tätiä väitti mun miehelle, että isyysraha pitää hakea sen vuoden tuloilla milloin oli armeijassa. Ei uskottu, niin ne suostui laskemaan päivärahan työttömyyskorvauksesta ja opintotuesta. Ei suostuttu siihenkään, niin ne keksi, että isyysloma olisi pitänyt pitää heti vauvan synnyttyä, eikä vasta kolmea viikkoa myöhemmin. Sekään ei meille kelvannut, niin he väitti, että ei olla toimitettu kaikkia tarvittavia liitteitä ajoissa ja raha jää saamatta. No meillä oli onneksi pyydettynä kuitti hakemuksen palauttamisesta josta kävi ilmi kaikki liitteet. Sen jälkeen uhattiin tehdä valitus Kelan tädeistä, niin ylläri vaan, täti suostui päivärahan laskemaan lain mukaan. Se tiesi koko vänkäämisen ajan, että ollaan oikeassa. Silti vaan vedätti.

Vierailija
7/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:37"]Kun oon saanu viimeiset 6kk ansiosidonnaista ja sitä edeltävät 6kk palkkatuloja. Ilmoitanko mä sinne nuo molemmat vai vaan jomman kumman??
[/quote]

Vierailija
8/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:37"]Kun oon saanu viimeiset 6kk ansiosidonnaista ja sitä edeltävät 6kk palkkatuloja. Ilmoitanko mä sinne nuo molemmat vai vaan jomman kumman??
[/quote]

[/quote]

Laita se kumma.