Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyö ja ne hiljaiset työkaverit

Vierailija
26.03.2022 |

Toimistolla ollessa nää hiljaiset tuppisuut istui mukana kahvihuoneessa ja lounaalla, vaikka eivät sanoneet koko aikana mitään.
Mutta nyt kun ollaan oltu 2 vuotta etänä, kuulumisia tulee kyseltyä puolin ja toisin vain niiltä, keiden kanssa ennenkin on juttu luontevasti luistanut. Ollaan sovittu toimistopäiviä ja lounastapaamisia. Näitä hiljaisia ei ole kukaan pyytänyt mukaan, eikä hekään ole mitään itsestään ilmoittaneet. Tajusin tämän vasta äskettäin. Kokevatkohan syrjimisenä vai ovat tyytyväisiä yksikseen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin meidän pitäisi mennä taukojen ajaksi? Vessaan piiloon? Ja älä herran jumala kutsu mihinkään. Nautin täysin rinnoin tästä elämästä. Mutta älä pimitä työasioita. Ne on kaikkien oikeus tietää. 

Vierailija
2/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat erittäin tyytyväisiä, kun saavat keskittyä siihen, mistä heille maksetaan ilman kaikenmaailman kälätystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tyytyväinen ettei tarvitse harrastaa mitään turhaa sosialisoimista kollegoiden kanssa.

Vierailija
4/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa ne mitään syrjintää kokee, tuskinpa niillä on etätyöaikana sen enempää halua jutella teidän kanssa kuin lähityössäkään.

Vierailija
5/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen ettei tarvitse harrastaa mitään turhaa sosialisoimista kollegoiden kanssa.

sosialisoida

siirtää omistajan tahdosta riippumatta omaisuutta yleiseen tai yhteiseen omistukseen

Vierailija
6/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain tyytyväinen. Työyhteisöllä on minulle merkitystä ainoastaan työtehtävien hoitumisen näkökulmasta. Minä en odota kenenkään pyytävän minua yhtään minnekään. Ei haittaa vaikka pyytäisivätkin, mutta ei myöskään haittaa, ettei pyydetä. En mieti asiaa.

Vierailija
7/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas minne hiljaisten pitäisi mennä syömään tai juomaan kahvia. Vain puheliaatko saa mennä kahvihuoneeseen?

Vierailija
8/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas minne hiljaisten pitäisi mennä syömään tai juomaan kahvia. Vain puheliaatko saa mennä kahvihuoneeseen?

Olen siis tulkinnut, että haluavat hengailla tauoilla mukana, kun kerran ovat aina tulleet mukaan kahville ja lounaalle, mutta nyt kun ollaan etänä, he ei tietenkään edes ole toimistolla kun kukaan ei ole erikseen pyytänyt.

Ap.

Vierailija
9/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin meidän pitäisi mennä taukojen ajaksi? Vessaan piiloon? Ja älä herran jumala kutsu mihinkään. Nautin täysin rinnoin tästä elämästä. Mutta älä pimitä työasioita. Ne on kaikkien oikeus tietää. 

He ovat siis kotona etätöissä, kuten muutkin. Jotkut sopii viikottain lounastreffejä ja toimistopäiviä.

Ap

Vierailija
10/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskinpa ne mitään syrjintää kokee, tuskinpa niillä on etätyöaikana sen enempää halua jutella teidän kanssa kuin lähityössäkään.

Mutta ennen ovat tulleet kuitenkin tauoille aina mukaan, muiden juttuja kuuntelemaan.

Ap

Vierailija
11/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain tyytyväinen. Työyhteisöllä on minulle merkitystä ainoastaan työtehtävien hoitumisen näkökulmasta. Minä en odota kenenkään pyytävän minua yhtään minnekään. Ei haittaa vaikka pyytäisivätkin, mutta ei myöskään haittaa, ettei pyydetä. En mieti asiaa.

Esimiesten pitäisi yt-neuvotteluiden yhteydessä siivota tällaiset myrkyttäjät ulos työyhteisöistä.

Vierailija
12/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ennen ovat tulleet kuitenkin tauoille aina mukaan, muiden juttuja kuuntelemaan.

Ap

Meinaatko etteivät he saisi pitää taukoja? Vai mikä sinulla on taka-ajatuksena?

Vierailija
13/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiesten pitäisi yt-neuvotteluiden yhteydessä siivota tällaiset myrkyttäjät ulos työyhteisöistä.

Ai just ne, jotka keskittyvät oleelliseen; siihen itse työhön😂

Vierailija
14/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tulevat pitämään tauon työstä, eivätkä kuuntelemaan sun kälätystä.

Vierailija
15/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vai ovatko käyttäneet vaan sitä lakisääteistä taukoaan...

Vierailija
16/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meinaatko etteivät he saisi pitää taukoja? Vai mikä sinulla on taka-ajatuksena?

Toki, mutta taukoa saa pitää ihan siihen aikaan kuin itselle sopii ja omasta halustaan ovat tulleet samaan aikaan ja samaan paikkaan ja samaan pöytään lounastamaan. Jos ei seura tai muiden kälätys kiinnosta, niin olettaisi, että tällaiset söisi jossain muualla.

Ap

Vierailija
17/17 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä sitten, jos oikeesti hiljaiset haluaakin olla rauhassa muiden kälätykseltä. Noloa olisi kysellä heitä mukaan mihinkään, eivätkä kehtaisi kieltäytyä.

Ap