Millä oksennuksen haju pois autosta?
Poika oksensi autossa ja oksennusta lensi penkille. Yritin parhaani mukaan siivota penkin, mutta autossa haisee edelleen todella voimakas oksennus...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tuota alueen vaahdotusta. Auton kaikki ovat ja ikkunat ja takaluukku auki, nyt on tuulista, joten autokin tuulettuu hyvin. Kun laitat ovet kiinni, soodaa penkille. Imuroi pois huomenna. Tuota etikkaakin voisi lisäksi kokeilla.
Jep. Tässä tuli monta hyvää vinkkiä. Toivottavasti näillä lähtee haju pois.
Vierailija kirjoitti:
Oksennuksen haju tulee pääasiassa voihaposta. Kokeilisin lievästi emäksistä esim. ammoniakkipohjaista pesuainetta.
Mainittu sooda toimii myös, etikka ei ehkä niinkään. Paitsi voihan se etikkahapon löyhkä peittää voihapon löyhkää...
Vierailija kirjoitti:
Surfex HD mietoa liuosta, harjaus ja tekstiilipesurilla pesu.
Näin ne ammattilaiset puhdistaa auton sisustan mutta harvalla taitaa olla tekstiilipesuri, vaikka tosi kätevä laite onkin.
Itse hankin Kärcherin pesurin enkä kyllä enää koskaan jättäisi käytetyn auton sisustaa pesemättä ennen käyttöä kun näkee millaista likaa penkeistä irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tuota alueen vaahdotusta. Auton kaikki ovat ja ikkunat ja takaluukku auki, nyt on tuulista, joten autokin tuulettuu hyvin. Kun laitat ovet kiinni, soodaa penkille. Imuroi pois huomenna. Tuota etikkaakin voisi lisäksi kokeilla.
Jep. Tässä tuli monta hyvää vinkkiä. Toivottavasti näillä lähtee haju pois.
Jos ei lähde niin sit hankit pesurin ja peset sillä. Jos sekään ei auta niin sitten tuo otsonointi. Näitä sattuu. Lapsi tietysti nyt tärkein. Autoa ehdit puunata myöhemminkin.
Mä niin toivon, että tällä henkilöllä ei ole ajokorttia tai tule olemaankaan. Ensinnäkin joka paikkaan ei vaan pysähdytä. Meillä ei liikenne toimis, jos jengi pysähtelis mielivaltaisesti mihin haluais. Mut hei, kerro toki miten sitä oksennusta pidätellään esimerkiks vatsataudissa - taidat olla ammattilainen 😊
Kommenttini tarkoitettu ensimmäiselle kommentoijalle.
Vierailija kirjoitti:
Ruokasoodaa kaikkialle, sitten imuroidaan pois.
Osa käyttää sitä kosteutta sitovaa kissanhiekkaa. Väkiviinietikka neutraloi hajuja. Kannattaa pyyhkiä nihkeäksi väännetyllä mikroliinalla, joka on kasteltu väkiviinietikkaan.
Kysy taksikuskeilta ja autojen sisäsiivouksia tekevistä liikkeistä. Todennäköisesti roiskeitakin on laajemmalla alueella kuin vain tahrakohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surfex HD mietoa liuosta, harjaus ja tekstiilipesurilla pesu.
Näin ne ammattilaiset puhdistaa auton sisustan mutta harvalla taitaa olla tekstiilipesuri, vaikka tosi kätevä laite onkin.
Itse hankin Kärcherin pesurin enkä kyllä enää koskaan jättäisi käytetyn auton sisustaa pesemättä ennen käyttöä kun näkee millaista likaa penkeistä irtoaa.
Tekstiilipesureita voi vuokrata ja pestä samalla myös vaikka sohvan yms. Googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei joo tuota soodaa ja etikkaa voisin kokeilla, mutta olen kyllä hieman skeptinen. Se haju on niin voimakas, että mulle ainakin tulee paha olo pelkästään siitä hajusta. Siellä haisee edelleen sitä, kuin siellä olisi oksennus. En tiedä toimiiko nuo keinot noin voimakkaaseen hajuun.
TIlanteessasi ei kannattaisi jättäytyä skeptisyyteen. Itse kokeilisin pikimmiten nuo ruokasooda- ja etikkajutut, nehän ovat tunnettuja hajunpoistajia.
VIelä yksi vinkki; ruokasoodaa ja omenaviinietikkaa saman verran veteen sekoitettuna.
Nyt siitä autolle ,mars. Odottelulla haju pintyy autossa sinnekin, mihin oksennusta ei mennyt.
Heimoi kirjoitti:
Mä niin toivon, että tällä henkilöllä ei ole ajokorttia tai tule olemaankaan. Ensinnäkin joka paikkaan ei vaan pysähdytä. Meillä ei liikenne toimis, jos jengi pysähtelis mielivaltaisesti mihin haluais. Mut hei, kerro toki miten sitä oksennusta pidätellään esimerkiks vatsataudissa - taidat olla ammattilainen 😊
No tuskin kommentoija tarkoitti että pitäisi vetää liinat kiinni motarilla, mutta muistan itse kun lapsena sanoin autossa että on paha olo, niin vastaus oli että koita nyt kestää, raota ikkunaa, ei ole enää pitkä matka, ja sitten oksensin vähän ajan päästä, ja vanhemmat olivat kiukkuisia. Muistan vieläkin kuinka epäreilulta se tuntui, minähän olin valittanut pahaa oloa aiemmin :O
Tietenkin nämä nyt ihan ohiksena, sori ap, kurja tilanne. Ellei käytössä ole tekstiilipesuria niin pese jollain yleispuhdistusaineella, jos mahdollista niin tuuleta mutta huomioi, että nyt on niin kosteaa ettei auto kyllä kuivu. Kokeilisin myös jotain hajunpoistosuihketta, vaikka oman kokemuksen mukaan niiden teho perustuu lähinnä siihen, että voimakas tuoksu peittää toisen.
Olisikohan tuo haju jo lähes vuoden kuluessa haihtunut, vai vieläkö haisee?
Itse olen käyttänyt AirX66 pesuaineena autossa ja lisänä vielä AirX20F ilmaan sumutettuna. Ap lienee jo saanut ongelman vuodessa hoidettua mutta sattuuhan noita muillekin, etenkin koirien kanssa.