Syän vassarin puolella, järki oikkarin puolella. Miten hitossa pitäisi kyetä valitsemaan puolensa - vai pitäisikö edes?
Olen äänestänyt lähinnä periaatteen vuoksi, osoittaakseni tukeni äänioikeudelle. Valinnan olen tehnyt enemmän tai vähemmän randomisti.
Eurovaaleissa päätin äänestyskopissa seisoskellessani, että äänestetäänpä vaihteeksi RKP:tä. Ehdokkaan valitsin parhaalta kuulostavan sukunimen perusteella. Taisi olla joku "von jotain".
Maakuntavaaleissa äänestin vassareita. Tuttu ja fiksu kaveri oli ehdokkaana.
Kommentit (11)
Kerron salaisuuden vaaleissa on kaksi vaihtoehtoa.
Lisää samaa paskaa tai jotain muuta.
SDPKOKKESK on jo näyttänyt, ettei ole käytännön merkitystä kuka niistä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Jaa mikä suora demokratia?
Kysy maailman demokraattisimmasta valtiosta.
Kyllä itselle vuosi vuodelta on alkanut vahvistumaan käsitys siitä mille puolueelle ääni menee. Valitsen henkilön, joka vastaa eniten omia aatteitani. Sellaista en ainakaan valitse, joka aiheuttaisi harmia omaan elämääni.
Poliitikko on aina myös töissä poliitikkona - mikään puhdas aate ei häntä ohjaa.
Äänestäminen on omanlaistaan peliä, valitettavasti. Minua harmittaa, että puolueet ja ismit ovat niin isossa roolissa politiikassa. Puoluekuri varsinkin on ihan naurettava juttu.
Äänestämisen ulkopuolella ei onneksi tarvitse laittaa itseään mihinkään lokeroon, vaan voi jättää oikeisto-vasemmistoajattelun ja ismit omaan arvoonsa ja muodostaa itse mielipiteensä asioista. Kriittisesti, omilla aivoillaan ajattelevalla ihmisellä on minun mielestäni luonnostaan sekä konservatiivisia että progressiivisia mielipiteitä.
Vasemmalle ei pidä tehdä mitään missään .Jos joudun kääntymään vasemmale risteyksessä pussaan ristiä joka roikkuu autossa, että en joudu hankaluuksiin.
Kyllä minäkin ymmärrän, että vasemmistolla on hyvät aikeet, mutta kun keinot vain eivät toimi. Vasemmistoaate perustuu toiveajatteluun; jos nyt liitytään rauhan liikkeeseen ja hävitetään kaikki omat aseet, niin kyllä muut maat meitä sitten ihailee ja seuraa perässä. Todellisuus: tyhmä vassarivaltio ilman aseita olisi äkkiä osa toista maata, jolla on aseet.
Sama näissä tukihommissa; kaikille pitää antaa suunnilleen saman verran rahaa makasin sitten kotona sohvalla tai teitkö 50h työviikkoa. Missään nimessä se ei kuitenkaan heidän mukaansa johda tilanteeseen, jossa ihminen jättäytyisi vapaaehtoisesti työnteon ulkopuolelle.
Keskusta siltä väliltä?
En tiedä enää itsekään. Aina olen äänestänyt vasemmistoa tai vihreitä. Enää ne eivät vakuuta. Vastikkeettoman rahan jakaminen ei voi jatkua tällaisena. Persuja en äänestä. Vissiin pitää harkita kokoomusta. Ikinä en olisi uskonut.
Jos ei nuorena äänestä vasemmistoa, on sydämetön ja jos ei vanhana äänestä oikeistoa, on järjetön.
*Sydän