Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako todella tavata ihmisiä viiden pvän karanteenin ja kahden oireettoman päivän jälkeen

Vierailija
26.03.2022 |

Kun alkuvuodesta oli määräys että 10 päivän karanteeni koronaa sairastavilla. Nyt on höllennetty että viisi päivää karanteenia ja jos oireeton, ei muutaku töihin/ kouluun vaan.
Itse ollut jo 5 pvää karanteenissa ja menossa kolmas oireeton päivä. Voinko vielä tartuttaa toisia? Uskaltaako mennä huomenna juhliin, joissa lapsia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei halua tartuntaa niin ei kannata tavata.

Vierailija
2/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kaikki karanteenit on täysin turhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kellään noin nopeasti menee ohi oireet

Vierailija
4/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. Kirjoitin vähän huonosti. Olen siis ensin ollut 5 pvää karanteenissa pois töistä, ja vielä sen päälle lisäksi kaksi oireetonta päivää kotona pois töistä. Nyt olen vapaalla. Eli kolmas oireeton päivä tänään

Ap

Vierailija
5/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla tosi lievä tauti, että menee ohi kolmessa päivässä.

Vierailija
6/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa.

Miki ei voisi mennä nopeasti ohi oireet?

Tunnen ihmisiä joilla ollut vaan nuhaa ja normaali olo. Ja onhan oireettomiakin positiivisia ollut. Itsellä oireina van väsymys, kurkkua kuivasi, lievä päänsärky. Ei yskää, ei nuhaa, ei mitään limaista.

Vierailija
7/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi. Jos johonkin pakko mennä niin eturvaväli, FFP2 maski ja jos yhtään maskiin koskee niin välittömästi käsidesiläträys.

Koronan parissa hoitotyötä pari vuotta tehneenä olen nähnyt monenmoista, ja yksi surullisimmista asioista on se syyllisyys, jota tartuttaja tuntee. Vaikka toimi kuinka viranomaisohjeistusten mukaisesti.

Vierailija
8/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä kahden pandemiavuoden jälkeen edes eristyksen ja karanteenin eroa,

tuskin siis osaat oikeaoppisesti käyttää maskia tai edes huomaat että kaivelet nenääsi julkisilla paikoilla, tai yskähtelet ympäriinsä. Voi juhlien lapsiparkoja!

Vierailija
9/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 henkinen perhe.

Viisi meistä sairastui muutaman päivän välein ja kuudes vasta reilun viikon jälkeen.

Kaikilla meillä lievä tauti. Viidennellä oli tosi lievä ja viidentenä päivänä ei ollut enää mitään oireita.

Toki en tiedä koska on meillä tämä kuudes tartunnan saanut eli onhan se voinut itää pitkään tai on voinut tulla muualtakin koska sairastui kaverinsa kanssa samaan aikaan.

Tosin tämä kaveri oli meillä käymässä edellisenä päivänä ennen kuin sairastuivat seuraavan päivän iltana eli jos meiltä niin tarttui hälle viikko siitä kun viides oli saanut tartunnan eli eristyksen jälkeen.

Meidän perheen kuudentena sairastunut oli ollut kaverinsa kanssa ostoskeskuksessa juuri silloin edellisenä päivänä kun meillä tämä kaveri oli kylässäkin eli on voinut saada sieltäkin koska kaksi muuta sanaan aikaan meillä kylässä olleet eivät koronaa ole saanut.

Kuudentena sairastuneella ei ollut muuta oiretta kun kurkku karhea sen yhden illan ja seuraavan aamun. Perheen ainut rokottamaton tämä lopulta lievimmin sairastanut.

Tuliko vähän sekavasti?

Vierailija
10/10 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä sanotaan, että yskää ei lasketa oireeksi ja se voi jatkua pitkäänkin. Ei ole paljon tehnyt syödä eväitä työkaverin kanssa, joka tullut koronan jälkeen töihin ja yskii täyttä häkää. T. Hoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi