Halvin pyykinpesuaine tavallisissa marketeissa?
Tuloni pienenivät ja haluan halpuuttaa arkeani kulutusvalinnoilla.
Voisin koluta läpi kauppoja ja valikoimia ja hintoja sekä tehdä laskelmia mutta ajattelin että voisin kysyä teiltä.
Mikä on halvin pyykinpesuaine? Olen aiemmin käyttänyt nestemäistä bio luvilia, nyt olen valmis jauheisiinkin. Tulevatko jauheet muuten halvemmaksi kuin nestemäiset?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Prismassa kaupan oman merkin nestemäinen maksaa 1,98 euroa. Tuo näytti ainakin Foodien mukaan olevan halvin.
Mun lähiässässä halvin on x-tra color jauhe, 2.49e/paketti, kilohinta 1.25e. Seuraavana Wau nestemäinen, purkki 2.19e, 1.46e/l.
Onko järkeä ostaa halvinta, jos sillä ei tule puhdasta?
Toki myös mm. Tokmannilla on tuohon hintaan jotain epämääräistä pyykinpesuainetta. Verkon tietojen mukaan Citymarketistakin löytyy joku nestemäinen pyykinpesuaine 2 eurolla.
Lidlin nestemäinen Formil Color Sensitive alle 2 euroa (1 l). Siinä mielestäni ehdottomasti paras pesuteho ja olihan tuo testivoittajakin jossain vertailussa. Mulla superherkkä iho ja tämä ei ärsytä.
Rainbow Color Sensitive nestemäinen samaa hintaluokkaa S-liikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Toki myös mm. Tokmannilla on tuohon hintaan jotain epämääräistä pyykinpesuainetta. Verkon tietojen mukaan Citymarketistakin löytyy joku nestemäinen pyykinpesuaine 2 eurolla.
Jos Pirkka, niin itsellä ei ainakaan tule pyykistä tuolla puhtaan tuoksuista.
Jos ostat kalliimpaa ja tarvit vaan puolet kerrala , säästät.Saat siistimmät vaatteet ja paremman talouden.
Ne halvat tarttuvat laatikkoon kiinni eibätkä siis pese mitään.
Itse käytän vain tiettyjä, hajustamattomia nestemäisiä pesuaineita. Ostan niitä jemmaan, kun litrahinta on max 2,50 euroa litralta. Pyykinpesuaineita on lähes koko ajan jossain tarjouksessa, joten silloin kannattaa ostaa niitä, kun eihän ne mene vanhaksi.
Ei kannata näihin nykykoneisiin jauhemaista laittaa kuin silloin kun pedee konetta tyhjillään 90 asteessa pitkällä ohjelmalla, ja tarkastaa tarkkaan ettei pesuainelokeroon jäänyt puolet jauheaineesta. Seuraava mitä pitää katsoa on ettei vain ole zeoliittia pesuaineessa, sillä se pilaa koneen ja harmaannuttaa pyykin. Muutoin se on se ja sama millä sitä pesee, samat aineet niissä kaikissa on.
Mikä on paras pyykinpesuaine? Kuluttaja-lehden testivoittaja on halpismerkki
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mika-on-paras-pyykinpesuaine-kulutt…
Kuluttaja-lehden jättitestin testivoittajaksi nousi Lidlissä myytävä Formil Sensitive Colour. Se poisti parhaiten rasvatahrat tekstiileistä yhdessä 14. sijalle yltäneen Formil Colourin kanssa. Testin voittaja on myös yksi edullisimmista mukana olleista kirjopesuaineista. Yksi pesukerta maksaa kyseisellä aineella 0,08 euroa, kun esimerkiksi testin toiseksi tulleella Pirkka Kirjo Pyykinpesuneste kirjo- ja valkopyykille -pesuaineella yksi pesukerta maksaa 0,12 euroa. Kolmanneksi testissä ylsi Neutral Colour, jolla yksi pesukerta maksaa arviolta 0,16 euroa.
Ostan hajutonta Omo Sensitiveä. Yritän ostaa silloin, kun se on jossain tarjouksessa.
Prismassa kaupan oman merkin nestemäinen maksaa 1,98 euroa. Tuo näytti ainakin Foodien mukaan olevan halvin.