K-rokotukset, testit, matkustaminen - ei reissuun?
Olisi työmatka tulossa ja mitään matkoja en korona-aikana olekaan tehnyt. Nyt näyttää siltä, että tällekään matkalle en pääse.
Ensinnäkin rokotesuoja on vanhentunut ja vakavien sivuoireiden vuoksi en voi ottaa lisärokotteita.
Todennäköisesti sairastin koronan helmikuun lopussa. Oireet olivat hyvin lievät enkä päässyt viralliseen testiin eli todistusta sairastetusta taudista ei ole. Huonolla tuurilla testihän voi olla vieläkin positiivinen.
Sanoin johtajalle, että siihenhän se reissu sitten pysähtyisi. Ihan turha kai lähteä kokeilemaan onneaan.
Ideoita, vinkkejä?
Kommentit (8)
Ilman rokotesuojaa matkustaminen on tällä hetkellä melko hankalaa, toki mahdollista. Onko olemassa kotitestejä jotka näyttävät jo sairastetun koronan?
Itse vaadin virallisen testin jotta sain merkinnän terveystietoihin sairastetusta koronasta koska kolmatta rokotusta en voi ottaa 6 kuukauteen. Tähän jokaisella perustuslaillinen oikeus. Sai kyllä vääntää puhelimessa lähes tunnin et testiin pääsi mut nyt pääsee matkustamaan.
En usko millään että testi olisi nyt vielä positiivinen jos helmikuussa sairastit. Kohtahan on jo huhtikuu. Joten käy vaan siellä testissä ja hanki siitä negatiivinen tulos, sillä pääset matkustamaan.
Testit on ihan täyttä lottoa vaikka et olisi edes sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaadin virallisen testin jotta sain merkinnän terveystietoihin sairastetusta koronasta koska kolmatta rokotusta en voi ottaa 6 kuukauteen. Tähän jokaisella perustuslaillinen oikeus. Sai kyllä vääntää puhelimessa lähes tunnin et testiin pääsi mut nyt pääsee matkustamaan.
Hyvä sinä! Tämä on kyllä käsittämätöntä, että ihmisiltä estetään pääsy testeihin jolloin sairastamisesta ja toipumisesta ei saa minkäänlaista merkintää, sitten kuitenkin vaaditaan koronapasseja ja rokotuksia eli ihminen käytännössä pakotetaan ottamaan rokote jos haluaa elää "normaalia" elämää ilman jatkuvaa kallista testaamista. Sairas systeemi.
Itse asun Saksassa ja vaikka täällä piikkipakotus onkin ihan omissa sfääreissään niin sentään testaaminen on ilmaista ja jokaisella kadunkulmalla on testipaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä! Tämä on kyllä käsittämätöntä, että ihmisiltä estetään pääsy testeihin jolloin sairastamisesta ja toipumisesta ei saa minkäänlaista merkintää, sitten kuitenkin vaaditaan koronapasseja ja rokotuksia eli ihminen käytännössä pakotetaan ottamaan rokote jos haluaa elää "normaalia" elämää ilman jatkuvaa kallista testaamista. Sairas systeemi.
Itse asun Saksassa ja vaikka täällä piikkipakotus onkin ihan omissa sfääreissään niin sentään testaaminen on ilmaista ja jokaisella kadunkulmalla on testipaikkoja.
Sivistysmaa, toista se on täällä...
Vaikeaksi menee. Testi on mahdollinen, mutta erittäin epävarma. Jotkut maat ovat jo luopuneet maahantulorajoituksista, kannattaa tarkastaa kohdemaan rajoitukset. Ota myös huomioon lentoyhtiön rajoitukset.