Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän yölliset "tukehtumiskohtaukset" voivat johtua?

Vierailija
09.09.2015 |

Siis niin että herää siihen kun tuntuu ettei saa mitenkään vedettyä henkeä, ja vasta hetken päästä se sitten onnistuu, jolloin se tapahtuukin tosi kiivaasti ilmaa sisään vetäisemällä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin stressaantunut ja kaikkiyläkropan lihakset jumissa niin silloin oli tuommoisia. Kävin kalevalaisella jäsenkorjaajalla ja jopa helpotti.

Vierailija
22/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea. Miehelläni on, tulee sellaisia hengityskatkosia, monesti hän saattaa itsekin herätä siihen. Tulee nimenomaan selällä maatessa, usein tyrkkäsenkin hänet kyljelleen jos vain mahdollista.

Liikunta ja painonpudotus ovat auttaneet.

Kannattaa olla yhteyksissä lääkäriin! Ikävä vaiva, ei sinällään kai vaarallinen mutta unesta tulee katkonaista ja tämän takia saattaa olla jatkuvasti väsynyt vaikka nukkuisikin yöt omasta mielestä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha patja?
Allergiakohtaus - mitä söit iltapalaksi?
Hometta
Tupakoiva naapuri

Vierailija
24/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
25/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea on astmaatikolle tavallista.

Vierailija
26/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ja aikuisella pojallani sama: refluksitauti, mahanesteet nousee kurkkuun. Ei kannata syödä kovin myöhään, eikä ainakaan mitään närästävää!

Vierailija
27/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen tyynyni joka toinen kuukausi ja vaihdan tyynynliinan joka toinen päivä. Se auttaa vähäsen.

Vierailija
28/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö mitään allergisoivaa tsi närästävää illalla. Älä syö tsi juo mitään 2-3 h ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
29/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin johtuu närästyksestä, tai niin ainakin luulisin. Tunne on kyllä hirveä ja äänikin, kun yrittää hengittää eikä henki kulje. Mies on joskus herännyt mun tukehtumiskohtaukseen ja säikähtänyt kovasti. Myös silloin mulla voi tulla noita, jos on yskää tai muuten limainen olo kurkussa. Vetäisen ilmeisesti unissani limaa henkitorveen.

Vierailija
30/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressikin voi oireilla noin. Tai ahdistus. Itse sain eron jälkeen tuollaisia mut menivät ohi, kun elämäntilanne helpotti.

Vierailija
31/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nyt vielä, av-ihmiset. Jos tuo vitsaus toistuu, marssin lääkäriin ja printtaan sinne mukaani tämän ketjun, niin häneltä säästyy sitten aikaa kun voi vain vetäistä rastin ruksin oikean ehdotuksen kohdalle. ;) ap

Vierailija
32/37 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aiheuttaa tukehtumisen tunnetta öisin herkästi kuumuus, unihalvaus ja kauhulohtaukset.

Vierailija
33/37 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee noita aina kun poskiontelontulehdus tai flunssa tulossa ja jos nukun liian matalalla tyynyllä. Joskus tuommoisen tukehtumisen tunteen jälkeen alkaa myös yskittää.

Vierailija
34/37 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:53"]

Unihalvaus

[/quote]

Todennäköisesti juurikin tämä, kannattaa googlettaa. Itselläni on myös ollut tätä silloin tällöin, tosin ei tuota tukehtumiskokemusta niinkään, vaan epätodellinen tunne, että on valveilla (vaikka on oikeasti vielä unessa) eikä pysty liikkumaan. Oli aika pelottavaa, kunnes selvisi mistä johtui.

Vierailija
35/37 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen leikkaukset.

Vierailija
36/37 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vuosi sitten hinkuyskään, vaikka minut on pienenä rokotettu. Ainoa oire aluksi oli kuvailemasi tukehtumiskohtaukset, joita tuli minulle 5-7 joka yö. Päivisin yskitti ja lopulta lähti ääni. Refluksitaudin sain jälkitautina, sillä pidemmälle edetessään hinkuyskäkohtaus aiheutti mahanesteen nousun ja oksentelua. Voisiko sinullakin olla tällainen epätyypillinen aikuisen hinkuyskä?

Vierailija
37/37 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleatyrä? Minun äidillä on. Luultiin refluksiksi ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän