G: milloin viimeksi luovutit verta?
Kommentit (27)
Pelkään että sattuu, vaikka aivan perimmäinen syy taitaa olla laiskuus. Nyt olen raskaana, mutta täytyypä jatkossa pitää mielessä.
Sen jälkeen en ole voinut luovuttaa lääkekuurin takia.
Itse luovutin viimeksi viitisen vuotta sitten, luovutin säännöllisesti kymmenen vuoden ajan. Enää en saa luovuttaa terveydentilani takia. SPR:llä on siis luovuttajan paikka vapaana!
Luovuttaisin kyllä mielelläni mutta en ole valitettavasti
luovutuskelpoinen :(
Nyt voisin luovuttaa taas, käyn kunhan joudan. Saapa nähdä, mikä hemoglobiiniarvo on tällä kertaa, vaihteluväli on ollut 105-160 :O
Olenkin jo odotellut kutsua... En jaksa lähteä ajelemaan luovutuksen takia, vaan odotan, että omalla paikkakunnalla järjestetään (2x vuodessa).
En tiiä huolittaisko mua, mulla on aika alhanen hb..
Haluaisin kyllä luovuttaa verta, mutta tällä paikkakunnalla se on sallittu vain kaupungin " kermalle" , eikä taviksille ilmoiteta selkeästi ajankohdasta. Monet kerrat olen missannut luovutusajankohdan.
Älkääkä sanoko, että netistä näkee aikataulut! Ei muuten näe meidän paikkakuntaamme!!!
KERPELE!
mut olen viiden lapsen HIV-positiivinen äiskä.
Mutta alhaiset verenapineet ei kyllä ole mikään este luovutukselle.
nimim. RR 90/58 ja monesti luovuttanut.
Yleensä luovutan säännöllisesti mutta tänä vuonna ollut leikkauksia ja muuta, että eivät huoli minua luovuttajaksi vielä.
oli 19. luovutuskerta. Yritän muistaa käydä verenluovutuksessa vähintään 2 kertaa vuodessa.
viime keväällä olisin mennyt mutta siellä sanottiin että painatko muka 50 kg. no painoin just ja just mutta oli niin ärsyttävä ämmä etten mene enää uudestaan. ihan kun olisi pitänyt pyytää anteeksi että vaivasin. lääkäri oli suositellut luovutusta koska mulla oli silloin niin korkea hg
Otin toukokuussa napalävistyksen, joten pitää ootella, että siitä kuluu puoli vuotta, ennen kuin saa luovuttaa.
enkä tiiä luovutanko. pelkään piikkejä ja mua alkaa pyörryttää. toisekseen en oo ihan 100 % varma, onko oikein siirtää ihmisestä toiseen verta, noin niinku eettisesti ja moraalisesti.
Raskausaikana ei sitten ole tullut mieleen. En tiedä huoliiko ne raskaana olevan luovuttavan verta?
Minulla oli liian alhainen hb 124.