Olenko psykoosisssa vai harhainen?
Joten minulla on ollut jonkinlaisia vainoharhaisia harhaluuloja 11-vuotiaasta lähtien, mutta vasta äskettäin tajusin, että ne alkoivat silloin… ei tietääkseni tällä hetkellä ole vainoharhoja.
Sain diagnoosin (lainausmerkeissä; koska se on oire, ei häiriö) psykoosi NOS nuorten psykiatriaan erikoistuneelta psykiatrilta (olen 17)
Joka tapauksessa olen erittäin impulsiivinen (käytän kaikki rahat turhaan paskaan aina kun minulla on mahdollisuus, aggressiivinen joskus jne.), tunnen tyhjyyttä / tylsyyttä, mielialan vaihteluita
Toinen psykiatri on ehdottanut, että minulla on jotain maniaa/kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta en todellakaan usko siihen.
Tätini ajatteli kerran, että vaikutan samanlaiselta kuin skitso-/kaksisuuntainen mielialahäiriöinen serkkuni, joka oli tuolloin noin 28-vuotias (minä olin 13), kun minulla oli eräänlainen "raivokohtaus / episodi" (minulla oli todella outo tilanne, satutin muita ja melkein jouduin auton alle, muut uhkasivat laittaa minut osastolle / soittaa poliisille jne)
Kommentit (7)
Lopeta identifioitumasta vainoharhaisuuteen, harhaluuloihin jne.
Sen sijaan fiilaat itsestäsi kumpuavan sisäisen rauhan.
Se on vaikea tilanne. Lepoa ja ulkoilua etenkin auringossa. Melko vähän varmaan tulee apua? Englanniksi voi löytää jonkilaisia itsehoito-ohjeita. Kannattaa kertoa ihmisille että tietävät, koska raivokohtauksessa provosointi ei auta. Mutta ei kannata kertoa leimaavasti.
Tyhjyyteen voi auttaa sen tunteen tunnistaminen ja ajattelu, että se on jollain asteella normaalia lähes kaikille. Meditointi ja jooga olisivat sulle tosi hyviä harrastuksia.
KILTTIYS kirjoitti:
en identifioi itseäni vaan lääkäri on diagnosoinut kyseiset ongelmat. huoh
Vierailija kirjoitti:
KILTTIYS kirjoitti:
en identifioi itseäni vaan lääkäri on diagnosoinut kyseiset ongelmat. huoh
Identifioidut lääkärin diagnooseihin.
Ensimmäinen steppi on. Unohda lääkärit, unohda diagnoosit.
up