Rasvoittuvat hiukset, vinkkejä kiitos.
Te, joilla on rasvoittuvat hiukset, mitä shampoota käytätte? Onko teillä muitakin vinkkejä miten estää hiusten rasvoittumista?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tervashampoo! Hyvä hiuspohjalle.
Kiitos, en olekaan tätä vielä kokeillut.
Ap
Mulla auttoi se, että otin käyttöön kampaajan suositteleman syväpuhdistavan shampoon. Käytän sitä joka toinen tai kolmas pesukerta tavallisen shampoon sijaan.
Jos hiukset rasvoittuu, niin ne rasvoittuu, ei sille voi mitään. Pesuvälien pidentäminen ei toimi, jos päänahka on se joka tunkee rasvaa. Shampoon pitää olla tarpeeksi mieto, että ei kuivata liikaa. Minulla oli pari hyvää luottoshampoota, mutta menivät lopettamaan niiden valmistamisen, joten haluan itsekin vinkkejä hajustamattomista shampoista. LV:t ja vastaavat markettishampoot ei tunnu sopivan minulle.
Shampoissa en ole huomannut mitään eroa rasvoittumisen kannalta. Ainoa millä saan hiukset näyttämään puhtailta pari päivää, on niiden kuivaaminen föönillä pää alaspäin.
Päivittäinen pesu kosteuttavalla shampoolla ja föönikuivaus. Turhaa ajan- ja rahanhukkaa on kaikki tuotekokeilut, joiden kuvittelee vähentävän rasvoittumista.
Pese päivittäin. Sulfaatittomat, jopa vegaanit tuuheuttavat shamppoot yllättävän hyviä. Föönikuvaus, jos illalla peset laita mouseea tai vähän kuivashampoota ja laita hiukset löyhästi kiinni yöksi.
Olen 40 mulla on rasvoittuva iho ja hiukset, ei voi mitään.
Mun vinkki on vaan pestä joka aamu (tai ilta). Käytän silikonittomia shampoita, niillä tulee ilmavammat hiukset, silikoniset tekee niin sileäksi että hiuiset menee päätä myöten ja näyttää helpommin rasvaisilta.
En tiedä miksi, mutta mulla katosi pahin rasvaisuus itsestään. Toki sillä saattoi olla jotain tekemistä, että hoidin päänahan hiivatulehduksen pois. Nykyään pesen edelleen päivittäin, sillä suurin osa rasvasta pitää saada pois, jotta hiuspohja hengittää. Pesen millä sattuu, palashampoolla, apteekin shampoolla, markettishampoolla. Kaikki käy.
Suolashampoo 3-4 pesukerran välein.
Itse pesen joka toinen päivä, minullakin rasvoittuu nopeasti. Sinä iltana kun en pese hiuksia niin laitan kuivashampoota seuraavana päivänä hiukset on vielä rasvattomat. Se kuivashampoo pitää laittaa siis ennenkuin hiukset on rasvaiset.
Muutaman kerran olen ottanut permanentin, sillä saa pesuväliä venytettyä hurjasti.
Mulla rasvoittuu erityisesti silloin jos menen kosteilla hiuksilla nukkumaan. Ja kun pesun jälkeen föönaa hiukset ne rasvoittuu hitaammin kuin jos annan kuivua itsestään. Silloin rasvoittuu enemmän kun hiukset on auki kuin jos ne on kiinni (kun eivät heilu hieromassa sitä päänahan rasvaa itseensä). Tämä nyt muiden vinkkien jatkoksi.
Kiitos vinkeistä. Mulla siis erittäin rasvoittuvat hiukset, pakko pestä joka aamu, en siis illalla voi koska ehtii rasvoittua yön aikana..
Ap.
Mulla auttaa shampoopesu aina kahteen kertaan ja shampooksi olen löytänyt xz teepuu-shampoon. Halpa markettishampoo, joten oikein hyvä hinta-laatusuhde.
Saaren taika shampoo jätti hiukset tahmaiseksi ja lopuksi sain kutiavan ihottuman. Huonoin shampoo ikinä
Pese haalealla vedellä päivittäin. Pesuun valkoista savea, loppuhuuhtelu riisivedellä ja ihan vikana kylmää suihkusta.
Käytän Cattierin vihreä savi shampoota. Hiukset on puhtaat yhden päivän ajan. Kokeilin kahta eri valmistajan teepuupalashampoota, mutta ne kuivattavat mun ohuet hiukset parissa päivässä hirveäksi pehkoksi.
Olen kokeillut aika lailla kaikki marketin, luonnonkosmetiikan ja kampaamomerkkien shampoot. Ero on niin mitätön että aika sama se on millä pesee. Se mikä oikeasti vaikuttaa on föönaus ja kuivashampoon tai suolasuihkeen laittaminen puhtaaseen tyveen. Itse tykkään suolasuihkeista enemmän kun ainakin niissä mitä itse olen käyttänyt on tosi mieto tuoksu (olen tosi nirso tuoksuille)
Tervashampoo! Hyvä hiuspohjalle.