Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä on mahdollista elää mukavasti

Vierailija
25.03.2022 |

Olen huomannut, että jos omistaa oman asunnon, ei autoa, palvelut lähellä, bussi kulkee ja käy silloin tällöin keikkatyössä, pystyy elämään todella rentoa elämää.

Suomessa ei ole tarpeeksi työpaikkoja kaikille ja työpaikat tulevat vähenemään entisestään. On hyvä tottua tähän elämäntyyliin, sillä koskaan ei voi tietää milloin on sinun vuorosi jäädä työttömäksi.

Takaan, että kun osaatte päästää irti työttömyyden aiheuttamasta häpeästä, ette enää tule kärsimään työn aiheuttamasta stressistä tai vapaa-ajan puutteesta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auto ja asun kaukana palveluista.

Silti elän työttömänä mukavaa elämää.

Vierailija
2/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet. Itselläkin velaton rivaripätkä, yhtiövastike 400e josta puolet maksaa puoliso eli 200e minun osuus. Tähän kun lisää sähkön, veden ja netin, tekee n.250e/kk. Noin 250e/kk menee ruokaan. 400-500e/kk jää humputtelurahaa, säästöön menee 200-300e/kk. Tuloina työmarkkinatuki + osa-aikatyö n.40h/kk, käteen jää kuukausittain 900-1000e. En todellakaan aijo mennä kokoaikatyöhön!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsille ja yksinkertaisille ihmisille ok, kun eivät elämältä muuta kaipaa kuin yksinoloa ja tv:n katselua.

Vierailija
4/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ehkä kyvystä ylipäätänsä olla onnellinen. Jotkut on kun riivinrautoja vaikka huippuvirka ja kuusinumeroinen palkka, eikä työkavereillakaan saa olla kivaa.

Itsekin olen työtön ja joka aamu oikein iloitsen että saan nukkua pitkään ja herätä rauhassa, eikä tarvitse mennä aikuisten päiväkotiin kuuntelemaan jobkun kiukuttelua väsyneenä.

Vierailija
5/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsille ja yksinkertaisille ihmisille ok, kun eivät elämältä muuta kaipaa kuin yksinoloa ja tv:n katselua.

Miksi noin passiivisagre kommentti? Häiritseekö se tylsä ja yksinviihtyvä ihminen sua jotenkin? Epäilenpä, et edes näe sitä kun kattoo telkkua rauhassa kotona. Ehkä säkin voisit antaa sen olla?

Vierailija
6/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kuluisi aika. Eri asia, jos olisin niin rikas, että voisin matkustella mielin määrin, mennä vapaaehtoistöihin jonnekin kun siltä tuntuu, rakentaa kakkoskotia johonkin lämpimään, ehkä pyörittää pienimuotoista B&B toimintaa jne. Mutta että eläisin tällaista normaalia arkea kylmässä Suomessa eikä olisi edes työn tuomaa sisältöä, sosiaalisia suhteita, itsen haastamista, uuden oppimista jne - ei kiitos.

Vierailija
7/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön on tylsä ja yksinkertainen?

Miksi työtön olisi yksin?

Mulla ainakin on perhe ja en edes katso telkkaria.

Vierailija
8/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tämäkin. Minulla kului aika oikein mukavasti maalla, kun harrastan kaikkea sellaista, joka ei vaadi rahaa ja voi tehdä kotona. Silloin meni vähän huonommin, kun putosin peruspäivärahalle.

Vierailija
9/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kriteereilläni olisi mahdotonta elää työttömänä edes kelvollisesti. Eihän sinulla ole rahaa mihinkään!

Vierailija
10/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hirveesti joutua elämään noin vähällä rahalla ja mihinkään kivaan ei olisi varaa esim .matkusteluun, keikoilla käynteihin yms. En ikinä suostuisi asumaan jossa korvessa. Ihan kammottava ajatus.

Vierailija
11/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ennemminkin sinun tylsyydestä ja yksinkertaisuudesta, jos et keksisi työttömänä muuta tekemistä kuin tv:n katselua.

Vierailija
12/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hirveesti joutua elämään noin vähällä rahalla ja mihinkään kivaan ei olisi varaa esim .matkusteluun, keikoilla käynteihin yms. En ikinä suostuisi asumaan jossa korvessa. Ihan kammottava ajatus.

Minusta kaupungissa asuminen olisi kammottavaa.

Vierailija
13/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auto ja asun kaukana palveluista.

Silti elän työttömänä mukavaa elämää.

Sama.

Jos asuisi suuremmassa kaupungissa, jossa olisi paljon kaikkea tarjolla, niin silloin vain oma rahatilanne harmittaisi, kun mihinkään bling-blingiin ei olisi varaa. Täällä syrjemmällä tuollaisia ei ajattele ja elämä on aika simppeliä.

Vierailija
14/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun vaimo teki ja eli mun palkalla. Olisin halunnut lempata pihalle jo 10 vuotta sitten mutta sitten hän sairastui enkä raaskinut. Nyt hän saa sairaseläkettä onneksi. Vielä 10 vuotta sitten ei saanut mitään koska mun tulot esti. 

Vierailija
15/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en tiedä mitään kivaa mitä rahalla saa. Kaikki tietämäni kivat asiat ovat ilmaisia.

t. Tylsä ja yksinkertainen ihminen

Vierailija
16/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvytön työtön joka ei mitään keikkaa pysty tekemään, voi kun pystyisinkin. On oma talo mutta velkaa jäljellä. Muuten en sanoisi tätä elämää mukavaksi. Ikinä en ole ollut näin ahdistunut. Mies joutuu maksamaan melkein kaiken vaikka siirrän koko työmarkkinatuen yhteiselle tilille. Kuljen ihan risaisissa vaatteissa enkä osta itselleni mitään enkä käy missään ja kohta oireilen jo psyykkisesti. Nyt aion synttärilahjarahoilla käydä hammaslääkärissä. Haaveilen avioerosta jolloin meille kummallekin jäisi enemmän rahaa.

Vierailija
17/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa narsistinen kirjoitus! Toivottavasti"lukuisa"ystäväpiirisi huomaa erinomaisuutesi! Sinullekin voi tulla aikoja,jolloin kaipaat yksinoloa ja TV:n katselua! Kestätkö sen? Saattaa tulla tylsä olo,kun yksinkertainen ystäväpiirisi alkaa rakoilla.

Vierailija
18/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla varasin lennot + hotellin ja festarilipun Eurooppaan ja kyllä, olen työtön. 🤘

Vierailija
19/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu mitä elämältä haluaa... Itse olin pitkään työtön ja luulin olevani suht. tyytyväinen. Vasta kun pääsin mukaan stressaavaan ja vastuulliseen työelämään, on työyhteisön tuki ja tunne siitä että tekee tärkeää työtä. Itsetunto kasvanut roimasti! Elämän tarkoituksellisuuden tunne lisääntynyt.

Ja ennenkaikkea: rahaa on paljon enemmän. Työssä ollessani olen vihdoin ensimmäistä kertaa elämässäni päässyt toteuttamaan pitkäaikaisia haaveita, joita en työttömänä koskaan pystynyt rahattomuuden vuoksi toteuttamaan. Pystyn kaiken lisäksi maksamaan rakkaiden lemmikkieni ell-kulut ilman paniikkiin menemistä. <3

Mut kukin tyylillään.

Vierailija
20/21 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit! Paskempaa tuo on ihmiselle, jolla ei esimerkiksi ole omaa asuntoa, ilman töitä tai jollain pilipali osa-aikatyöllä ei paljon käsirahaa säästetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan