Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reborn-nukke

Isomammeli 63 v.
25.03.2022 |

TV 1 esitetään Yle Perjantain dokumentti Mikä vanhemmuudessa pelottaa ? Reborn-nukke harrastusta. Mitä mieltä ? Minusta aivan ihana harrastuss ja opettavainen. Itsekkin haluan tuollaisen nuken vanhuuden kaverikseni. Aivan ihana. Olen myyty.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni varsinkin jos nuorilla on vauvatuntemuksia niin parempi, että hankkivat tuollaisen nuken ja hoivaavat sitä ollessaan vielä 18v, kuin että tekevät noin nuorena ihan oikean vauvan. On se nuken hoitaminen paljon helpompaa, kuin oikean vauvan.

Eikä minua haittaa se, että he työntelevät rattaita ja nukkeja kaupungilla. Tottakai jos käyttävät julkisia, niin sitten on väärin koska ainakin täälläpäin julkisissa on aina yhdet rattaat mukana, mutta jos käyvät ulkona ja eivät muuten sinällään vie tilaa, niin ei haittaa.

Ihmiset käsittelevät omia traumoja, tyhjyydentunnetta jne. eri tavoilla. Mielestäni tämä on todella harmiton tapa ohjata oma hoivavietti johonkin. En itse koskaan ostaisi kyseistä nukkea, mutta eipä se minua haittaa, että muut niin tekevät.

Paljon haitallisempana minä koen kaiken yliseksualisoinnin, jota kadulla näytetään ja joka luukusta tungetaan sisälle.

Upeita havaintoja! ❤❤

Vierailija
22/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo aika sairasta, että aikuinen nainen hoivaa nukkea ja vie sen kävelylle vaunuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-ihmiset paheksuu näitä harrastajia mututuntunman mukaan. Korjatkaa, jos olen väärässä?

Vierailija
24/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keneltäkään pois, jos joku tällaista harrastaa. Henkilökohtaisesti välitän (liikaa) muiden mielipiteistä, joten en kehtaisi. Mutta salaa ihailen niitä, jotka kehtaavat.

Vierailija
25/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan tavallisetkin nuket oli aina jotenkin creepyjä reborn nukke on siitä ehkä 10 kertaa pahempi

Vierailija
26/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, meneehän tuo harrastuksesta siinä missä joku muukin, jos pysyy todellisuus mielessä. Joskus katsoin jonkun ulkomaalaisen dokkarin, jossa jollain meni homma vähän yli, kun alkoi pitää sitä nukkea oikeana vauvana ja toimia sen mukaisesti.

Vierailija
27/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 18-vuotiaan pitäisi miettiä opiskelua, elää nuoruuttaan ja tavata kavereitaan. Elää ihan muuta elämää kuin leikkiä perheenäitiä.

Eiköhän niitä lastenvaunuja ehdi sitten työntää kun pariutuu.

Jos ei lapsia jostain syystä myöhemmin saa niin sekään ei korvaudu sillä, että on teininä ja juuri täysi-käiseksi päässeenä hoivannut reborn-nukkeja.

Minä tulin surulliseksi kun luin tuon jutun. Johtuen osin ehkä siitä, että on itsellä tuonikäisiä lapsenlapsia.

Vierailija
28/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsilta tuollaista voi odottaa, mutta että aikuinen nainen lähtee nukke vaunuissa kauppaan, lenkille jne ei ole normaalia. Sama kuin lähtisi lenkille ja raahaisi pehmolelua narun päässä mukanaan, leikkien että se on koira.

Vierailija
29/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni 18-vuotiaan pitäisi miettiä opiskelua, elää nuoruuttaan ja tavata kavereitaan. Elää ihan muuta elämää kuin leikkiä perheenäitiä.

Jos ei lapsia jostain syystä myöhemmin saa niin sekään ei korvaudu sillä, että on teininä ja juuri täysi-käiseksi päässeenä hoivannut reborn-nukkeja.

Minä tulin surulliseksi kun luin tuon jutun. Johtuen osin ehkä siitä, että on itsellä tuonikäisiä lapsenlapsia.

Ihmisillä on erilaiset tarpeet. Miksi heidän pitäisi elää nuoruttaan ja bilettää ,jos tuollainen ei tunnu omalta? Jos omalta tuntuu reborn-nuken hoitaminen vapaa-ajalla, niin mikä vika siinä on?

Tärkeintä on, että henkilö itse on onnellinen.

Vierailija
30/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa ,ettei tuo empatian taito suomalaisilla ole ihan kärkipäässä. 

Vierailija
31/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, meneehän tuo harrastuksesta siinä missä joku muukin, jos pysyy todellisuus mielessä. Joskus katsoin jonkun ulkomaalaisen dokkarin, jossa jollain meni homma vähän yli, kun alkoi pitää sitä nukkea oikeana vauvana ja toimia sen mukaisesti.

Siinäpä se, missä kulkee harrastuksen ja todellisuuden hämärtymisen raja.

Onhan tuokin hänelle aika ahdistavaa kun pitää hävetä, että jos oma isä tulee vastaan. Luulisi hänen muutenkin tuttuja kaihtavan vaunulenkeillään.

Eihän nuoren ihmisen harrastuksen sellaista pitäisi olla.

Jotain on silloin siinä harrastuksessa pielessä tai outoa.

Missä kulkee raja onko terapiaa vaativa asia vai vain harrastus.

Vierailija
32/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se, missä kulkee harrastuksen ja todellisuuden hämärtymisen raja.

Onhan tuokin hänelle aika ahdistavaa kun pitää hävetä, että jos oma isä tulee vastaan. Luulisi hänen muutenkin tuttuja kaihtavan vaunulenkeillään.

Eihän nuoren ihmisen harrastuksen sellaista pitäisi olla.

Jotain on silloin siinä harrastuksessa pielessä tai outoa.

Missä kulkee raja onko terapiaa vaativa asia vai vain harrastus.

Yleisemmin silloin on jotain pielessä itse kulttuurissa. Suomalainen kulttuuri varsinkin on kovin herkästi toisia tuomitseva ja jyrkkä. Jos jonkun tekemiset poikkeaa vähääkään "normaalista", niin heti ollaan tuomitsemassa ja oudoksumassa. En siis yhtään ihmettele, että näitä reborn nukkeja harrastavat ihmiset ovat arkoja menemään ulos. Kuitenkin kyseessä on täysin harmiton harrastus.

Mielummin ottaisin lisää näitä reborn harrastajia, kuin alkoholin ja huumeiden kittajia, jotka tuolla oksentelee pitkin katuja, kuseskelee mihin sattuu, ajaa päissään ja tappelevat keskenään.

Vierailija
33/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista että pidettäisiin normaalimpana sitä että 18-vuotiaat tytöt ryyppäisivät opiskelijabileissä tai paljastelevat itseään jossain somessa.

Eihän tuosta ole kenellekkään mitään haittaa tai mielipahaa.

Täällä olevat kommentit kertovat karusti siitä että ikinä ei kiusaaminen lopu kun aikuiset ihmiset haukkuvat nuoria tyttöjä oudoiksi ja sairaiksi. Pitäisi olla vaan normaali ja kuten muut, helvetin tylsä sellainen maailma.

Vierailija
34/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaiset tarpeet. Miksi heidän pitäisi elää nuoruttaan ja bilettää ,jos tuollainen ei tunnu omalta? Jos omalta tuntuu reborn-nuken hoitaminen vapaa-ajalla, niin mikä vika siinä on?

Niin, mutta onko hän onnellinen silti?

Ahdistavaa kun joutuu pälyilemään tuleeko tuttuja vastaan tai joku sukulainen.

Kyllähän tuosta huokui, että itsekin ymmärtää, että reborn-nukeilla leikkiminen ei ole ihan niinkuin kuuluu olla.

Jos harrastuo tuo myös ahdistusta ja pakoilua niin onko silloin uhminen onnellinen?

Eikö joku terapia olisi parempi vaihtoehto

En tuominnut vaan ajattelin, että nuoruus on vain kerran. Sitä ei saa koskaan takaisin. Kaverit ja sosiaalinen elämä on myös silloin tärkeitä. Siinä oppii elämää varten ja tapaa erilaisia ihmisiä, luo sosiaalisia suhteita jne. Tietynlainen elämän keveys on nuorelle tärkeää.

Jos nuoren ihmisen muut kaverit ja muu sosiaalinen elämä on vaihtunut nukkien hoitamiseksi ja vaunulenkeiksi samanhenkisten kanssa, niin ei nyt sekään ihan paras vaihtoehto ole.

Tämä nyt vain minun mielipiteeni, ilman sarvia ja hampaita.

Äitinä ja isoäitinä.

Vierailija
35/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta onko hän onnellinen silti?

Ahdistavaa kun joutuu pälyilemään tuleeko tuttuja vastaan tai joku sukulainen.

Kyllähän tuosta huokui, että itsekin ymmärtää, että reborn-nukeilla leikkiminen ei ole ihan niinkuin kuuluu olla.

Jos harrastuo tuo myös ahdistusta ja pakoilua niin onko silloin uhminen onnellinen?

Eikö joku terapia olisi parempi vaihtoehto

En tuominnut vaan ajattelin, että nuoruus on vain kerran. Sitä ei saa koskaan takaisin. Kaverit ja sosiaalinen elämä on myös silloin tärkeitä. Siinä oppii elämää varten ja tapaa erilaisia ihmisiä, luo sosiaalisia suhteita jne. Tietynlainen elämän keveys on nuorelle tärkeää.

Jos nuoren ihmisen muut kaverit ja muu sosiaalinen elämä on vaihtunut nukkien hoitamiseksi ja vaunulenkeiksi samanhenkisten kanssa, niin ei nyt sekään ihan paras vaihtoehto ole.

Tämä nyt vain minun mielipiteeni, ilman sarvia ja hampaita.

Äitinä ja isoäitinä.

Jos nuket eivät häntä tekisi onnelliseksi, niin ei varmasti niitä harrastaisi.

Ongelma tuossa ahdituksessa ovat muut, ei se reborn nukke tai oma harrastus, vaan muiden reagointi. Jos muut eivät välittäisi tai olisi niin kriittisiä (kuin täälläkin näkee), niin varmasti ulosmeno ei ahdistaisi.

Ongelmana ovat siis muut, ei itse harrastus.

Minä en bilettänyt ja mennyt nuorena, enkä sitä vieläkään kadu. Persoonallisuuteni ei yksinkertaisesti sovi sellaiseen "opiskelijaelämään". Yritä ymmärtää, etteivät kaikki halua elää villiä nuoruutta.

Vierailija
36/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se surullista että pidettäisiin normaalimpana sitä että 18-vuotiaat tytöt ryyppäisivät opiskelijabileissä tai paljastelevat itseään jossain somessa.

Täällä olevat kommentit kertovat karusti siitä että ikinä ei kiusaaminen lopu kun aikuiset ihmiset haukkuvat nuoria tyttöjä oudoiksi ja sairaiksi. Pitäisi olla vaan normaali ja kuten muut, helvetin tylsä sellainen maailma.

En puhunut ryyppäämisestä ja itsensäpaljastamisesta sanaakaan.

Sekö on nyt on ainoa vaihtoehto nuorelle reborn-nukkien vaunuissa lykkimisen sijaan? Onpas hirveää tämä nykyaika.

Eli jos puolustaa ns. tavallisen nuoren elämää niin onkin ihan kauhea ihminen.

Olen sitten onnellinen kun minun suunnilleen samanikäiset lapsenlapseni eivät ryyppää, tupakoi, eivät rieku netissä itseään paljastaen eikä onlyfansissa.

Opiskelevat kylläkin ja varmaan käyvät ulkona silloin tällöin muiden kaverien kanssa jossain riennoissa. Pitävät toivottavasti hauskaa.

Myös seurustelevat, ovat avoliitossa jne.

Onko tämä tällainen nyt jotain utopiaa ja "luonnotonta" elämää nykyään.

Nykyään on muotia puolustella kaikkea erikoista ja outoa. Vaikka se ei aina olisi ihmisille hyväksi ja he itsekin siitä ahdistuisivat.

Ellet ole samaa mieltä, olet tuomitseva ja ehdottomasti väärässä.

Vierailija
37/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä irtomahojakin, niille jotka haluavat leikkiä olevansa raskaina. Tää nukke on peräisin sellaisesta. Mielestäni tällaisilla ihmisillä on jotain mt-ongelmia, ei tollanen ole normaalia.

Vierailija
38/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut ryyppäämisestä ja itsensäpaljastamisesta sanaakaan.

Sekö on nyt on ainoa vaihtoehto nuorelle reborn-nukkien vaunuissa lykkimisen sijaan? Onpas hirveää tämä nykyaika.

Eli jos puolustaa ns. tavallisen nuoren elämää niin onkin ihan kauhea ihminen.

Olen sitten onnellinen kun minun suunnilleen samanikäiset lapsenlapseni eivät ryyppää, tupakoi, eivät rieku netissä itseään paljastaen eikä onlyfansissa.

Opiskelevat kylläkin ja varmaan käyvät ulkona silloin tällöin muiden kaverien kanssa jossain riennoissa. Pitävät toivottavasti hauskaa.

Myös seurustelevat, ovat avoliitossa jne.

Onko tämä tällainen nyt jotain utopiaa ja "luonnotonta" elämää nykyään.

Nykyään on muotia puolustella kaikkea erikoista ja outoa. Vaikka se ei aina olisi ihmisille hyväksi ja he itsekin siitä ahdistuisivat.

Ellet ole samaa mieltä, olet tuomitseva ja ehdottomasti väärässä.

Erilaisia ihmisiä, jotka eivät sovi valtaväestöön on aina olemassa ja tulee aina olemaan. Siksi heitä puolustetaan, koska kaltaisesi ihmiset haluavat kritisoida heitä ja kutsua heitä "oudoiksi ja erikoisiksi", mikä nimenomaan aiheuttaa heissä sitä ahdistusta ja pahaa oloa. Jos tuollainen kriittinen ja negatiivinen asenne poistettaisiin, ei erilaisten ihmisten tarvitsisi tuntea ahdistusta siitä, mitä he tekevät.

Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi harrastus, mikä olisi negatiivinen ympäristölle tai muille ihmisille, mutta tästä ei ole kyse. Reborn harrastajat eivät selkeästi ole ahdistuneita harrastuksestaan, kun ovat kotona jossa ei ole muita. Harrastus siis tekee heidät onnelliseksi, muut ihmiset ja heidän kriittiset mielipiteet taas ahdistavat. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
39/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, voisitko kiinnostua naisesta, joka Tinder-profiilissa kertoo harrastavansa nukenhoitoa? Tai miehestä?

Vierailija
40/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, voisitko kiinnostua naisesta, joka Tinder-profiilissa kertoo harrastavansa nukenhoitoa? Tai miehestä?

Kuinka moni mies leikkii aikuisena vielä legoilla, keräilee figuureja, katsoo animea, lukee mangaa, leikkii kaiken maailman kauko-ohjattavilla vempeleillä?

...mutta jos nainen hoivaa nukkea, niin tämä on outoa?