Millanen ihminen jaksaa kuunnella heti aamusta näitä ns moottoriturparadioita, joissa mitättömät jätkät ja räväkät kuuluttajattaret aukoo äänihuuliaan. Hyi mitä äänisaastetta
Pakko nytkin kuunnella julkisessa bussissa, kun näistä tykkääminen ilmeisesti kuuluu suomalaisen velvollisuuksiin.
Kommentit (70)
Ja aina jotain seksi-perse-paskajuttuja
Suurimmalla osalla työpaikoista (olen teollisuudessa töissä) tätä saastaa on joka päivä pakko kuunnella. Aika iso osa näyttää tykkäävän, en voi samaistua.
Erittäin hyvä kysymys. Kaupalliset radiot ovat kauheita ja ihan turhaa suunsoittoa.
En ole teinivuosien jälkeen eli noin 20 vuoteen kuunnellut radiota. Järkyttävää älämölöä. Tuntuu, että aivottomat ihmiset kuuntelevat tuollaista roskaa ettei tarvitse ajatella mitään.
Ei se kuski saa siellä mitään muutakaan soittaa jos ei maksa siitä kuin julkisia radioita. Kuka haluaa hiljaisuudessa istua koko työpäivänsä.
Tähän on tultu, ennen studiossa olisi yksi henkilö juontamassa radio-ohjelmaa, nykyisin pääsääntöisesti kaksi järjen jättiläistä kikattaa musikkikappaleiden välissä. Nämä tietokilpailut ovat ohjelman kohokohta, siinä arvuutellaan milloin mitäkin. Ja sitä olen ihmetellyt miten lyhyet levyvarastohyllyt näillä studioilla on, samat kappaleet pyörivät päivästä toiseen.
Esim. ihmiset joilla ei ehkä ole yhtään ihmiskontaktia päivän aikana.
Tai ainoa ihminen jonka kanssa puhuu viikon aikana on kaupan kassa tai kotihoitaja.
Tai tavallinen työssäkävijä, joka herää aamuradioon ( Nova)
Podcastit.
Hirveää, jos joutuisi töissä Novalle tms. altistumaan.
Kun viimeksi työskentelin avokonttorissa, vieruskaveri huudatti NRJ Energyä.
Olisin jossain vaiheessa lyönyt radion lattiaan, jos en olisi irtisanoutunut.
Mainokset yhtä ärsyttäviä. Ketään ei kiinnosta vaikka osa ihmisistä elää täysin katveessa juuri tuon äänisaasteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirja.
Yle Puhe
Ihanaa saada vertaistukea!
Onkohan kanavien idea pönkittää kuulijan itsetuntoa tuottamalla kokemus, että kuulija on fiksu verrattuna "toimittajiin". Journalistejahan tuolla ei taida olla, mitä lie vaikuttajia.
Eilen jouduin kuuntelemaan laadukasta pierukeskustelua, tavallista on totaalinen yleissivistyksen puute ja silkka laiskuus - esim. kolmen tiimi äimistelee, missä mahtaa olla paikka X ja keskustelussa huomaa, että ei ole minkäänlaista peruskäsitystä Suomen keskeisten paikkakuntien sijainnista suhteessa toisiinsa: "ajat 200 km pohjoiseen Kotkasta ja sit se on siinä niinku Kuopion vieressä". Kartasta voi googlettaa ja kertoa kuulijalle tai voi ihan vain pitää mölyt mahassa, mutta on kiusallista kun juontajilla ei ole mitään käsitystä juuri mistään.
Jollakin kanavalla muuten kävivät läpi työpaikan iltatapahtumaa, luulin hetken että kyseessä on kuunnelma, mutta ilmeisesti ei näin ollut.
Olin suuresti innoittunut ja helpottunut, kun eilen sain itse valita sisällön (vaikka oli pakko kuunnella) ja löysin laadukkaasti toimitetun keskustelun roolipelaamisesta, mukana mm. Paleface. Kokonaisia lauseita, täsmällistä terminologiaa, asiantuntemusta, etenemistä. Wau!
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuski saa siellä mitään muutakaan soittaa jos ei maksa siitä kuin julkisia radioita. Kuka haluaa hiljaisuudessa istua koko työpäivänsä.
Julkisesta radiosta pitää maksaa teostomaksut.
Parturikampaaja jos pitää radiota salongissaan, hänen on maksettava teostomaksuja.
Joo, mieluummin hiljaisuus ja työn äänet kuin aivoton älämölö ja soittolistamusiikki.
Ennen pidin töissä, autossa ja jopa kuulosuojaimissa radiota auki, nykyisin en enää ja juurikin tämän "laadukkaan" ohjelma tarjonnan vuoksi.
Hyi hitto, ei kai niitä kanavia kukaan täysjärkinen kuuntele.
Joo ei tarvi radioa kuunnella kuin sunnuntaisin. Silloin tulee esim. Loopilta pelkkää musaa. Ei jaksa kuunnella niitä idiootti juontajia, varsinkin nää aamutiimit, ei helvetti. Päivä menee heti pilalle!
Radion rooli on olla taustalla ja itse voin "kuunnella" radiota tunnin, mutten osaa nimetä yhtään kappaletta tai puheenaihdetta.
Mä löysin aikanaan Loopin. Jos kestää nykymusiikkia niin se on oiva vaihtoehto, niillä ei ole ollut ensimmäistäkään juontajaa sitten marraskuun jälkeen.