Rippituoli: Pisin saikutuksesi? Oliko jälkeenpäin huono omatunto?
Kommentit (27)
6vkoa, josta kyllä tein erillisellä kirjalliselka suostumuksellani etätöitä 3 viikkoa. Välilevy pullahti, ja toinen jalka halvaantui väliaikaisesti. Ei ollut kipuja ei mitään muita oireita, mutta kesti aikansa että jalka alkoi toimimaan. JA EI, ei ollut morkkista.
Vierailija kirjoitti:
Sinullekin näemmä pitää vääntää ratakiskosta: saikuttelu = sairasloman hakeminen ilman oikeaa tarvetta.
En tiennytkään että tämä on jokin ilmiö. En koskaan ole ollut poissa töistä ilman oikeaa syytä.
Juu, nuorempana yli kymmenen vuotta sitten. Oli jo silloin käytössä pienissä flunssissa olla esimiehen luvalla sairaslomalla, ja mulla oli yks aamu naamassa ihan järkyttävän kokoinen finni enkä kehdannut mennä. Soitin pomolle, että olen kipeä ja olin siis toisenkin päivän ettei olisi niin epäilyttävää. Oli huono omatunto ja on vieläkin, hävettää.
On sitä finniahdistusta ollut vuosien varrella edelleenkin, mutta en tosiaan sen takia kehtaisi saikutella enää. Korona-aika on helpottanut ahdistusta kummasti, koska etätyöt ja maskit :D
3vko, ei ole ollut huono omatunto.
Mun ex-kaveri Anne saikutti joka vuosi 4-5 kuukautta pienissä pätkissä. Hän ei siis ollut koskaan sairaana, eli ainoastaan saikutti. Kunnalla meni läpi monta vuotta mutta kun pomo vaihtui, sai Anne potkut.
Kerran saikutin väärästä syystä ja siitä on huono omatunto. Toisin sanoen siirsin hankalat työtehtävät muille. Aikaa siitä on jo yli vuosikymmen ja olen oppinut nyt kantamaan vastuuni.