Rippituoli: Pisin saikutuksesi? Oliko jälkeenpäin huono omatunto?
Kommentit (27)
6kk. Ei ollut huono omatunto, kun oli oikea syy saikuttaa.
0pv myös minulla. Ei tulisi edes mieleen....
Olen ollut saikulla 1.1.2019 jälkeen 419 päivää. Pisin yhtäjaksoinen saikku oli 6 viikkoa. Huomatkaa, että olin etätöissä 1.4.2020-15.1.2022.
Osa ei nyt taida ymmärtää saikuttelun ja sairausloman eroa.
Saikuttelua ei ole ollut päivääkään, pisin sairausloma (tai työkyvyttömyysaika) on ollut ison leikkauksen jälkeen 78 vrk.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut saikulla 1.1.2019 jälkeen 419 päivää. Pisin yhtäjaksoinen saikku oli 6 viikkoa. Huomatkaa, että olin etätöissä 1.4.2020-15.1.2022.
Ja siis ei ole huono omatunto, miksi olidi. Ei se ole multa pois jos olen saikulla. Tykkään löhöillä.
Päivä, pari. Joskus oli pakko kun yritimme lasta ja ovulaatiota kun ei tarkkaan tiedä etukäteen ja mies kauempana. Oli huono omatunto mutta muutakaan ei voinut.
Umpparileikkaus. Viikon saikkua. Ei ollut huono omatunto.
Kaksi viikkoa. Synnytin vauvan joka kuoli kohtuun. Pomo ei ymmärtänyt. Olen kai huono ihminen tämän takia. Potkut tuli aika pian tämän jälkeen, syy etten ollut riittävä ”tiimissä” mukana oleva. Olis pitänyt jaksaa siis enemmän firman eteen tehdä töitä.
Miten lääkärin myöntämästä sairaslomasta voi tai pitäisi tulla huonoa omaatuntoa?
Saikuttelin kerran vuosia sitten yhden päivän krapulan takia. Oli huono omatunto pitkään ja ihmettelin, miten olin antanut juomisen lähteä niin käsistä. Oikeastaan nolottaa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten lääkärin myöntämästä sairaslomasta voi tai pitäisi tulla huonoa omaatuntoa?
Sinullekin näemmä pitää vääntää ratakiskosta: saikuttelu = sairasloman hakeminen ilman oikeaa tarvetta.
Kahdesti kaksi päivää krapulan takia 🦧
Koronakaranteenissa viisi päivää. Eikä kaduta, siihen olisi hyvin voinut tottua.
en saikuta.. työtäni ei voi jättää tekemättä, jonkun muun pitää se hoitaa. pisin saikku ollu 10pv koronassa.
Minä aloitin saikuttelun kun isoherrat otti yksipuolisella päätöksellä kaikki suoritelisät pois. Eli n 300-500e lähti palkasta. Eipä kiinnostele enää rehkiä töissä. Saikuttelun muutaman päivän/kk. Ei maanantaisin ettei tule epäilyjä.
Siis toki oikeitakin saikkuja joskus ollut mutta kaksi kertaa "saikku" koska krapula :)
Koko työurani ole ollut hommissa, jossa töitä voi tehdä myös kotoa + kaikki mikä on tekemättä, on tekemättä myös huomenna. Eli eipä ”saikuttelu” paljon kannata
En ole ikinä "saikuttanut".