Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiesit, että on aika erota?

Vierailija
24.03.2022 |

Tuntuu, että olen jatkuvasti ärtynyt eikä puolison seura kiinnosta eikä varsinkaan piristä. Olemme lähes aina kotona, pieni asunto, muutto isompaan ei taloudellisista syistä ole realistinen vielä pitkään aikaan. Riidellään melko usein, ei oikein huvita mikään yhteinen tekeminen. On alkanut tuntua että arvoissakin on joitain aika isoja eroja ainakin mitä tulee vaikkapa rahan käyttöön. Kuitenkin meitä yhdistää huumorintaju sekä osittain samankaltainen elämänkatsomus, mikä ei ehkä ole se ihan perinteisin, harvoin tapaa samankaltaisia ihmisiä. Emme halua perhettä tai juuri mitään omaisuutta esimerkiksi eli lapsia taikka asuntolainaa meillä ei ole.

Mutta rehellisesti sanottuna tuntuu, että puoliso on enemmän ystävä kuin rakastettu. Ja että hän tuo minusta huonot puolet esiin samoin kuin minä hänestä. En tiedä, milloin pitäisi vain luovuttaa.

Tietääkö sen varmasti, milloin on syytä erota ja milloin suhteella vielä on potentiaalia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hakutoiminnolla muutama ketju aiheesta

https://www.vauva.fi/haku?search_term=mist%C3%A4+tiet%C3%A4%C3%A4+erota…

Mun mielestä tänne avattiin jo aiemmin päivällä just samanlainen ketju.

Vierailija
2/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen alkoi pihtaamaan, niin erosin. Sorry, mutta seksi kuuluu parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruoho välttämättä ole vihreämpää aidan toisella puolella. Punnitse tarkkaan. Huonompia kausia tulee kaikille. Ehkä suhde voisi piristyä, jos ette olisi niin paljon siellä neljän seinän sisällä.

Vierailija
4/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas eikö samoista aiheista saa uudelleen keskustella? On täällä aika monta Ukraina- ja korona-aiheista aloitustakin ollut. En päivystä palstalla jatkuvasti itse, mutta kiitos nyt tiedosta...

Ap

Vierailija
5/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotahan voi vaikka heti, syytä ei tarvita. Ei parisuhde ole mikään elinkautinen, eikä suhteen pituus itsessään mikään meriitti.

Vierailija
6/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ruoho välttämättä ole vihreämpää aidan toisella puolella. Punnitse tarkkaan. Huonompia kausia tulee kaikille. Ehkä suhde voisi piristyä, jos ette olisi niin paljon siellä neljän seinän sisällä.

Ei välttämättä olekaan, mutta ehkä on kuitenkin? Tämä on ollut pitkä kausi, koko korona-ajan (jonka vuoksi päädyttiin kotioloihin jne.), mutta jo sitä ennenkin oli huonoja kausia. Sitä epäilen itsekin että tuskin uutta puolisoa löytäisin mutta en varmaan edes haluaisi, ehkä olisin onnellisempi yksin.

Ap

Vierailija
7/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas eikö samoista aiheista saa uudelleen keskustella? On täällä aika monta Ukraina- ja korona-aiheista aloitustakin ollut. En päivystä palstalla jatkuvasti itse, mutta kiitos nyt tiedosta...

Ap

Ehkä noissa aiemmissa ketjuissa olisi sulle jotain hyödyllisiä vinkkejä jo kirjoitettuna...

Vierailija
8/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tiesin siitä, että yhdessä vietetyn kesän jälkeen opiskelupaikkakunnalle ajellessa oli erittäin kevyt fiilis.

Vierailija
9/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen on ohi vuodessa parissa, kolmas mennään höyryllä. Sitten se kaveruus ja/tai ärsytys alkaa. Silloin pitää päättää, haluaako pitkän suhteen vai etsiä rakastumista vielä kerran. Ja sitten sama uudestaan.

Vierailija
10/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison jutut alkoi tympiä eikä enää huvittanut edes riidellä, kun jo ennalta tiesin puolison vastaukset.

Myös puolison läsnäolo alkoi tuntua ahdistavalta. Oikein odotin, että saisin olla yksin kotona.

Vierailija
11/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison jutut alkoi tympiä eikä enää huvittanut edes riidellä, kun jo ennalta tiesin puolison vastaukset.

Myös puolison läsnäolo alkoi tuntua ahdistavalta. Oikein odotin, että saisin olla yksin kotona.

Voi ei, tunnistan itsessäni tuon etten jaksa enää edes riidellä, koska aina samat aiheet ja tiedän vastaukset jo valmiiksi, samoin sen ettei ne johda mihinkään.

Läsnäolo ahdistaa myös, tai jos ei ahdista niin saa ainakin tympeän olon aikaan. Ei tee mieli olla lähellä.

Ap

Vierailija
12/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, kun tuntui ahdistavalta mennä kotiin työpäivän jälkeen. Tästä havainnosta meni kyllä vielä useampi vuosi itse eroon, mutta joka tapauksessa tiesin sen olevan vääjäämätön.

Vierailija
13/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin aiemmalla. Olin onnellisempi, kun exä ei ollut kotona. Aloin myös halveksia häntä. Siitä ei ollut enää paluuta.

Vierailija
14/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, kun mies lähti toisen naisen matkaan. 

Vierailija
15/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Härregyyd, ei tarvitse ottaa itseensä. Yritin vaan olla avulias että voit lukea muidenkin kokemuksia. Aika tavallista on monella palstalla linkata jo olemassa olevia aiheita ja jos itse eroa miettisin niin varmaan lukisin kyllä kiitollisena ne kaikki läpi vaikka olisikin uusi lanka tulilla. Tsemppiä vaan jatkoon ja toivottavasti vähän vähemmän kyynisellä asenteella.

Vierailija
16/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että saippua ja pala väärin päin vesassa

Vierailija
17/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suhteessa oli enemmän huonoja kuin hyviä puolia. 

Vierailija
18/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona alkoi ahdistaa, - jopa pelottaa, kun rouva palasi töistä.

Vierailija
19/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Härregyyd, ei tarvitse ottaa itseensä. Yritin vaan olla avulias että voit lukea muidenkin kokemuksia. Aika tavallista on monella palstalla linkata jo olemassa olevia aiheita ja jos itse eroa miettisin niin varmaan lukisin kyllä kiitollisena ne kaikki läpi vaikka olisikin uusi lanka tulilla. Tsemppiä vaan jatkoon ja toivottavasti vähän vähemmän kyynisellä asenteella.

Osaan ihan googlata, kyllä tuo sinun piiloveetuilusi paistaa läpi. Tsemppiä sinullekin siihen että jatkossa ehkä itsekin tajuat mitä eroa on lukea vanhoja keskusteluja kuin osallistua keskusteluun itse!

Ap

Vierailija
20/25 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se aiemmin päivällä avattu:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4576582/mista-tietaa-etta-parisuhde-tul…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi