Uus-perheelliset
miten kestätte sitä, että uusi miehenne rankaisee lapsianne? En itse pääse ajatuksieni yli, kun mieheni syyttää minun lasta hänen lapsiensa kiusaamisesta. Olen yrittänyt selittää, että jostain syystä 3v käyttäytyy huonosti ja sitä yritän selvittää. Mies vain näkee kaikki negatiivisesti lapsessani ja rankaisee häntä mielestäni liian julmasti esim.eristämällä, istuttamalla puoli tuntia jäähypenkillä. Vai olenkohan vain liian herkkä omia lapsiani kohtaan?
Kommentit (5)
Ja toi eristäminen on yks pahin aste henkisestä pahoinpitelystä! Voi lapsi raukkaa kun oma äiti sallii tämän. Nyt herätys!!
Ei toi kyl kaikkia uusperheitä koske. Meillä yhteiset pelisäännöt ja lapset samalla viivalla tietty. Suosittelen eroamassa jos keskustelu miehen kanssa ei onnistu, et sä voi tollasta seurata sivusta.
Se mies ei tykkää lapsesta. Ei todellakaan ole normalia istuttaa puolta tuntia jäähyllä tuon ikäistä. Sadistista se on. Lisäksi kirjoituksestasi ymmärrän, että muutenkin on lasta kohtaan negatiivinen.
Äitinä sinä otat nyt tästä tilanteesta vastuun. Mies ei pidä lapsestasi, todennäköisesti jo jollain tasolla inhoaa lasta ja kyse on tasan siitä. Ero on ainoa vaihtoehto. Tai tietysti voit antaa lapsen asumaan jonnekin muualle myös.
Meillä oli vähän sama juttu. ei tosin tuolla tasolla vaan vähäisempiä juttuja jotka ärsytti. Esim. Mulla ja miehellä oli edellisistä suhteista samanikäiset pojat ja välillä hän kohteli niitä eriarvoisesti. Esim hänen oma poika sai aina istua etupenkillä ja mun poika ei ikinä ja muita tälläisiä. Lasta ne asiat suretti ja tietysti mä puutuin niihin. Riitoja oli jonkin verran mutta sitten se mies meni itseensä ja tajusi että tekee väärin ja totesi että hän ei todellakaan ollut ajatellut että käytöksellään voisi loukata meitä. Joten hän oppi ajattelemaan ja ennenkaikkea halusi oppia ja kuunteli minua. Nykyään näin 10 vuoden jälkeen meidän kaikki lapset, omat ja yhteiset ovat tasa-arvoisia. Mielestäni sinulla on keskustelun paikka miehen kanssa.. Kirjoita lista, sovitte yhteiset pelisäännöt ja sitten voisit vielä pistää tuon miehen lukemaan jostain mitä on oikeasti elää 3 vuotiaan uhmaikäisen kanssa. Ei se lapsi teitä tahallaan kiusaa :)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:46"]miten kestätte sitä, että uusi miehenne rankaisee lapsianne? En itse pääse ajatuksieni yli, kun mieheni syyttää minun lasta hänen lapsiensa kiusaamisesta. Olen yrittänyt selittää, että jostain syystä 3v käyttäytyy huonosti ja sitä yritän selvittää. Mies vain näkee kaikki negatiivisesti lapsessani ja rankaisee häntä mielestäni liian julmasti esim.eristämällä, istuttamalla puoli tuntia jäähypenkillä. Vai olenkohan vain liian herkkä omia lapsiani kohtaan?
[/quote]
3 vuotiasta ei todellakaan istuteta puolta tuntia jäähypenkillä! Lasu-ilmoitus susta kun annat äitinä tuon tapahtua! HALOO!!