Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinhan Helsinki- Tukholma välille saataisiin uusia laivoja?

Vierailija
24.03.2022 |

Kun Turku- Tukholma välille niitä on viime vuosina tullut. Turkuun on vaan niin pitkä matka, ettei innosta sinne asti mennä. Kuitenkin sekä Silja että viking alkaa olla jo aika kulahtaneita.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Turkuun on vaan niin pitkä matka, ettei innosta sinne asti mennä.."

Tämä on samantyylinen selitys kun kaveri sanoo ettei jaksa lähteä mun luo kun sinne on niin pitkä matka mut "hei tuu sä mun luona käymään!"

Me lopetettiin Helsinki-Tukholma -risteilyt kokonaan. Nykyään ajetaan Espoosta Turkuun (ajoaika 1,5 tuntia) ja siitä laivaan tai toinen vaihtoehto on juna, joka menee satamaan asti.

Mun on kyllä sanottava, että paljon mitään hirveämpää en tiedä kuin ne Turun laivat.. jouduin sellaiseen taas tossa muutama viikko sitten ja ihan yhtä karmea kokemus kuin kaikki edellisetkin. Täynnä kännistä turkulaista nuorisoa, joka huutaa ja bilettää pitkin käytäviä koko yön ja pisteeksi i:n päälle oot Tukholmassa kuudelta aamuulla.. jee. Helsingistä liikennöivissä laivoissa on edes kunnon ravintoloita ja kauppoja.

Tässäpä se ongelman ydin. Nuo uudet hienot laivat menee täysin hukkaan Turun reitillä, kun se on niin lyhyt ja aikataulu surkea. Lisäksi vielä nuo perseilijät.

Nimenomaan Turun reitti on olemassa lähinnä reitti- ja rekkaliikennettä varten. Helsinki olisi se risteilypääkaupunki. Totuus on aivan toinen kuin mitä laivayhtiöt yrittää väittää.  Rekkafirmat tykkää käyttää nimenomaan tuota Turun yhteyttä koska on halvempi ajaa auto Turusta Helsinkiin, kuin maksaa ylimääräistä tuplasti pidemmästä laivamatkasta.

Vierailija
42/49 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Viking Linen myymän Mariellan tilalle tulossa mitään?

Amorella?

Amorella myytiin jo

Vikingin omat sivut väittävät että Amorella aloittaa 1.4 Helsinki-Tukholma välillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Helsinki-Tukholma reitillä ajetaan vanhoilla loppuun asti. Sitten ehkä jompikumpi varustamo tilaa  yhden uuden mutta lähtöjä ei sitten ole joka päivä.

Turkuun, satamaan asti  pääsee junalla 2 tunnissa Helsingistä, vaikka ei ole mikään "tunnin juna" mutta ihan kunnollinen ja nykyaikainen IC-juna siilti.

Vierailija
44/49 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on samantyylinen selitys kun kaveri sanoo ettei jaksa lähteä mun luo kun sinne on niin pitkä matka mut "hei tuu sä mun luona käymään!"

Me lopetettiin Helsinki-Tukholma -risteilyt kokonaan. Nykyään ajetaan Espoosta Turkuun (ajoaika 1,5 tuntia) ja siitä laivaan tai toinen vaihtoehto on juna, joka menee satamaan asti.

Turusta lähtevien laivojen aikataulut on vaan hanurista. Lähtee suht myöhään illalla ja kukonlaulun aikaan maissa Tukholmassa. Illalla klo 21 käyt syömässä ja aamulla klo 6 aamupalalle? ei hyvä.

Päiväristeilyt ei sen parempia, lähtee niin aikaisin että melkein pitäs mennä Turkuun yöksi että ei tartte esim Espoosta lähtee sika-aikaisin ajelee ja sit väsyneenä pilkit laivalla. Turku soveltuu niille jotka aikovat mennä vain yli

Tietysti olisi paras että Turun laivojen aikatauluja hiukan muutettaisiin että sopivat esim lapsiperheille paremmin, mutta nyt mennään näillä. Näiden aikataulujen idea on se että sama laiva pystyy ajamaan vuorokaudessa edestakaisen matkan niin ei tule luppoaikaa.

Vierailija
45/49 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Vaasa Uumaja risteilyllä, siellä on uusi ja ihan Suomessa rakennettu laiva, jopa tekniikka Suomesta. Sai siksi avainlippu-merkin suomalaisuudesta.

Uumaja on kiva kaupunki, paljon pieni kahviloita täynnä ja kivoja tapahtumia torilla. Wasalinella on myös laadukkaampi buffet kuin Helsingin laivoilla, oikeastaan paljon laadukkaampi mutta hinta lähes sama.

Vierailija
46/49 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki-Tukholma väli luultavasti lakkautetaan lähivuosina. Rekat menee Turusta ja risteilykansa käy tallinnassa

Itse pidän siitä päivä Tukholmassa vaihtoehdosta ja Helsingistä lähdettäessä ei tarvitse ottaa tavaroita laivasta. Mutta ne laivat ovat tosiaan aika kämäsiä, joten ei ole pitkään tullut tuota reissua tehtyä.

Vierailija
47/49 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan laivat on ihanat, vaikka tosiaan vanhat. Toivottavasti niitä ei vaihdeta.

Vierailija
48/49 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma käytännössä kannattamattomia. Eli kun laivat on loppu niin uusia ei enää tule

Vierailija
49/49 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turusta lähtevien laivojen aikataulut on vaan hanurista. Lähtee suht myöhään illalla ja kukonlaulun aikaan maissa Tukholmassa. Illalla klo 21 käyt syömässä ja aamulla klo 6 aamupalalle? ei hyvä.

Päiväristeilyt ei sen parempia, lähtee niin aikaisin että melkein pitäs mennä Turkuun yöksi että ei tartte esim Espoosta lähtee sika-aikaisin ajelee ja sit väsyneenä pil

Mä sanon työmatkaajana, että aivan loistavia aikoja. Myöhään lähtee Turusta niin on toimistolla seuraavana aamuna ihan normaaliin aikaan. Myöhään lähtee Tukholmasta niin ehtii käymään työkavereiden kanssa AW:lla ja aamulla Turussa taas toimistolle. Suhaan väliä suhteellisen ahkerasti.