Sohvaperunasta aktiiviseksi, otanko koiran avuksi?
Haluaisin päästä sohvaperunasta kunnon kansalaiseksi, joka huolehtii omasta hyvinvoinnistaan. Kannattaako ottaa koira tähän tsemppariksi vai onko ihan tuhoontuomittu idea?
Ajattelin, että koiran hyvinvoinnin eteen tekisin kaikkeni lenkkeineen päivineen ja samalla itsekin pääsisin kuntoon. Yksin on niin vaikea motivoitua.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut podcasteja tai/ja äänikirjoja? Minä kuuntelen mielenkiintoisia true crime-podcasteja -ja dokumentteja kävellessä, ja usein oikein odotan, että pääsen kävelylle kuuntelemaan.
Tämä on hyvä neuvo! Jos kuuntelet kaikkea kivaa tai kiinnostavaa vain lenkkeillessä (kävellen tai juosten), niin se lenkille lähteminenkin alkaa kiinnostaa. Ei välttämättä edes maksa mitään. Yle Areenastakin löytyy tosi paljon kiinnostavaa, varsinkin jos on monipuolisesti asioista kiinnostunut.
Koira varmaan kannattaa hankkia, jos nimenomaan haluat koiran ja olet varma siitä, että pystyt ja jaksat huolehtia siitä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut podcasteja tai/ja äänikirjoja? Minä kuuntelen mielenkiintoisia true crime-podcasteja -ja dokumentteja kävellessä, ja usein oikein odotan, että pääsen kävelylle kuuntelemaan.
Tämä on hyvä neuvo! Jos kuuntelet kaikkea kivaa tai kiinnostavaa vain lenkkeillessä (kävellen tai juosten), niin se lenkille lähteminenkin alkaa kiinnostaa. Ei välttämättä edes maksa mitään. Yle Areenastakin löytyy tosi paljon kiinnostavaa, varsinkin jos on monipuolisesti asioista kiinnostunut.
Koira varmaan kannattaa hankkia, jos nimenomaan haluat koiran ja olet varma siitä, että pystyt ja jaksat huolehtia siitä hyvin.
Minustaki hyvä vinkki, miten ei oo tullukkaa ajatelleeks. Mun luona on välillä koira, jonka kans lenkkeily on yhtä laahustamista ja nuuhkimista, niin tuohon tilanteeseen tuo oliskin hyvää viihdykettä.
Mites aktiivisuusranneke, itse hankin syyskuussa polar ingnite 2 ja käynyt siitä lähtien lenkillä. Tietysti aloitin kuntosalin ja tanssin samalla. Kellossa taso 2 ja tammikuussa otin tavoitteeksi aktiivisuuden täyteen+13 000 askelta.
Siks se kissa parempi ku siinä ei tarvi olla kiinni ja kissan voi jättää jopa vuorokaudeks yksin