Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+ ja raskaana

Vierailija
06.09.2015 |

Takokaa järkeä mun päähän että ei enää lasta tässä iässä. Lapset ovat melkein aikuisia. En jaksa enää riippakiveä moniksi vuosiksi. Ehkäisy petti. : /

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedät parhaiten. Miksi pitää takoa yhtään mitään? Itse sen päätöksen joudut tekemään.

Vierailija
2/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vauvani 41 -.vuotiaana. Mitä sä välität muiden mielipiteistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippakiveä? Se on lapsi, elävä olento, ei riippakivi. Olivatko aikaisemmatkin lapset riippakiviä? Olet varmaan palkittu kasvattajana.

Vierailija
4/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh, olisi ihanaa olla yksi riippakivistäsi. 

Eivät taida käydä kovin usein kun ovat pois päässeet :D

Vierailija
5/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:58"]

[/quote]

Olen sua muutaman vuoden vanhempi. Toisaalta haluaisin pitää mutta en jaksa enää sitä rumbaa. Ei ole kyse muiden mielipiteiden välittämisestä.

Vierailija
6/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee melko todennäköisesti kesken tuossa iässä. Onko tutkittu, onko sikiö terve? Miksi äitiys ei ole sinulle ilo?

Vierailija
7/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuopuksen yli nelikymppisenä. Isommat lapset ovat 10+ vuotta vanhempia kuin tämä kuopus.

Meillä ainakin kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Sitä osaa suhtautua vauvahörhöilyyn paljon seesteisemmin kuin edellisillä kerroilla. Isoista lapsista on OIKEASTI apua lastenhoidossa. Esikoinen rakasti nukuttaa vauvaa syliinsä (istui jumppapallolla, katsoi telkkaria ja vauva rauhottui ja nukahti siihen monet kerrat). Keskimmäinen taas on leikkisämpi tyyppi, ja hoitaa taaperoa aivan ihanasti. Tekevät mm. mahtavia majaleikkejä ja ottaa jopa mukaan vaikka kaverinsa olisi kylässä. Molemmat isot lapset lukevat pienelle ja periaatteessa osaavat hoitaa lapsen kokonaan.

Kaikki on oikeastaan ollut paljon rennompaa kuin ajattelin etukäteen. Isot lapset rakastavat pikkuista, heidän empaattisuutensa on lisääntynyt, hoivavietti tullut esiin (myös pojalla) ja oikeastaan tämä pieni täydensi perhettämme vieläkin ihanammaksi. Matkoilla ja asioilla aina löytyy joku auttava käsipari, joka voi huolehtia pienestä kun itse pitää hoitaa jokin asia.

Vierailija
8/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:58"]

[/quote]

Olen sua muutaman vuoden vanhempi. Toisaalta haluaisin pitää mutta en jaksa enää sitä rumbaa. Ei ole kyse muiden mielipiteiden välittämisestä.

[/quote] Eli olet lähempänä viittäkymppiä? Sit mäkin jo miettisin. Itse sain kuopuksen 41v ja ihana onkin, mutta nyt miettisin kaks kertaa, vaikka tod.näk. pitäisin. T:46v

Vierailija
9/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan esikoista, ikää 39v. Jos se meille suodaan, jiin tämä saa vielä sisarruksenkin.

ei vaan tullut aikaisemmin sitä oikeaa vastaan.

Vierailija
10/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on lapsenvahdit samassa taloudessa. Pääset paljon helpommin vaikkapa salille tai kampaajalle. Minä maksaisin lähes täysi-ikäisille siitä, että auttavat. 

Mutta, kuten moni jo sanoi, päätös on omasi ja sinun on elettävä sen kanssa. 

Vierailija
11/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:08"]

Menee melko todennäköisesti kesken tuossa iässä. Onko tutkittu, onko sikiö terve? Miksi äitiys ei ole sinulle ilo?

[/quote]

En ole ottanut yhteyttä neuvolaan. Lapsi ei ole sunniteltu. Ehkäisy petti. En jaksa enää aloittaa kaikkea alusta. 10-15v. sitten olisi ollut toinen juttu.

Vierailija
12/12 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jaksaisi. Minä jaksoin hyvin ja vieläkin jaksan. Kuopus tuli, kun olin 45 v. Vanhemmat lapset jo maailmalla tuolloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän