Tytölle nimeksi Aino tai Iines. Mielipiteitä? Toinen harvinainen toinen suosittu
Meillä pian ristiäiset ja nimi pitäisi valita. Nuo kaksi nimeä ovat päätyneet meillä suosikeiksi ja nyt vaan pohditaan että kumpi. Iines on on ollut ykkönen mutta sopiiko nimi aikuiselle ihmiselle vai viittaako se liikaa akuankkaan? Kyseessä on kuitenkin kansainvälinen nimi mutta Suomessa ei mahdu top50 listaan. Nimi on helppo sanoa ja kirjoittaa, siis kaikkien ymmärtämä. Samalle luokalle tuskin tulee toista Iinestä.
Aino taas on kaunis ja klassinen mutta niin kovin yleinen..
mielipiteitä siis kaipaisin nimistä ja myös siitä oletteko itse miettineet nimen yleisyyttä kun olette nimenneet lapsenne?
Kommentit (53)
Joo Iineksestä tulee aina mieleen Aku Ankan Iines, ja se Iines on hirvee bitch.
Iineksestä tulee tosiaan Iines-ankka mieleen.
Aino on mielestäni kaunis ja ajaton, vaikka suosittu ja yleinen onkin.
Entäs Iiris?
Iiris ei ole meidän makuun :( liian kova ja tulee jotenkin bitch mieleen :D
Iines! Aino on kaunis nimi, mutta tällä hetkellä liian suosittu=kulunu.
Ei Iinestä miellä Aku Ankkaan pienen totuttelun jälkeen.
Iines on urpo nimi. Tai no hyvä, mutta koiralle.
Tulee Akun Iines mieleen ja ankan ääntely.
Ap tässä. Kyllähän sitä on Roopea ja Akua myös enkä itse ajattele että ovat saaneet nimen akuankasta. Eri asia jos samassa perheessä olisi monta nimeä kyseisestä kategoriasta.
Iines ehdottomasti! Viehättävä, raikas nimi, todella suloinen lapselle mutta sopii hienosti myös aikuiselle.
Iines! Kaunis ja harvinaisempi. Ei Aku-poikiakaan luulla ankoiksi.
Aino, Iines-nimestä joutuu melko varmasti kiusatuksi koska Aku Ankka.
Onko se lopulta niin yleinen? Itse tiedän kaksi Ainoa, Toinen vanhus, toinen 12v.
Aino on mielestäni kaunis, Iines herättää liikaa mielleyhtymiä.
Ala-asteella luokallamme oli Iines niminen tyttö,häntä kiusattiin rajusti. Entäs Ines tai Iina?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:17"]Aino, Iines-nimestä joutuu melko varmasti kiusatuksi koska Aku Ankka.
Onko se lopulta niin yleinen? Itse tiedän kaksi Ainoa, Toinen vanhus, toinen 12v.
[/quote]
Kiusataanko myös Roopeja? Akuja? Hohhoi!
Tiedän Ainoja noin 10 ja tiedän Iineksi / Ineksiä/ Ineziä neljä yhteensä.
mistä te itse tykkäätte? Ei ne tytöt ankoilta näytä. Molemmat kivoja nimiä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:17"]
Aino, Iines-nimestä joutuu melko varmasti kiusatuksi koska Aku Ankka.
[/quote]
Aino oli viime vuonna toiseksi yleisin tyttövauvoille annettu ensimmäinen etunimi, joka on pysytellyt top five -listalla jo pitkään.
Ihanko totta ihmisiä kiusataan heidän nimensä perusteella?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:19"]
Ala-asteella luokallamme oli Iines niminen tyttö,häntä kiusattiin rajusti. Entäs Ines tai Iina?
[/quote]
joopa joo. Se oli silloin...entä nyt?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:19"]
[/quote]
joopa joo. Se oli silloin...entä nyt?
[/quote]
on saatettu uutaman
Saatta olla, että muutamaa Ainoakin on joskus koulussa. Ja ei ne kiusaajat tarvii syytä...ne keksii syyn, jos ne haluaa. Ihan omaa typeryyttään.
Iines viittaa liikaa ankkaan...