Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilm olisi syytä käydä uudelleen lääkärillä..

Vierailija
06.09.2015 |

Minulla alkoi vko sitten su flunssa kurkkukivulla jota kesti 2-3pv putkeen. Muina oireina oli päänsärkyä, poskionteloissa kipua, äänen käheyttä yms. Olin kuitenkin norm töissä vielä torstainakin jolloin soitin työterv ajatuksena tarkistaa nuo posket ym josko olisi ab-kuurille tarvetta ja saisi sen sitten vkonloppua vasten ja paranisi ns kunnolla. Minulla poskiontelotausta aiemminkin, jonkin verran keuhkoputkentulehduksia ja talvella 2012 keuhkokuumekin jossa kuume huiteli 40 asteessa.

No, pe-aamuna lääkäriin ja kuunteli tarkkaan keuhkot, kyljet, katsoi posket ja nielun ja sieraimet, kuulostivat puhtaalta paitsi turvotusta ja paljon mm poskionteloissa, ei kuitenkaan tulehdusta hänen mielestään. Käsky levätä, olla puhumatta ja Duactia ym reseptit kouraan. Sairauslomaa se pe ja huominen ma.

Mutta minusta oloni ei ole parantunut yhtään, päinvastoin. Räkää tulee hirveät määrät, yön saldo ainakin 10 isoa paksua nenäliinallista, yskin ja tulee välillä vihertäviä ysköksiä, samaa väriä kuin nenäerite. Ja viimeyönä nukkumaan mennessä meni n.2h siihen kun jonkin verran, selvästi, palelsi, mittari näytti 02 aikaan 37,4. Nyt norm lukemat.

Mietin että olisiko syytä soittaa työterveyteen heti huomisaamusta vaikka se onkin vielä sairauslomapvä, mutta kun on tuota vihertävää tavaraa ja lisäksi tämä totaalinen voimattomuus ja tuota lämpöilyäkin:( viittaavat minusta bakteeriin ja ab-kuurin tarpeeseen:( onko muuten keuhkokuumeen diagnisointiin röntgen ainoa tapa? en tod haluaisi, taas, röntgeniin:(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,3 äsken mittarissa ja päänsärky oli jokin aika sitten aika kovaa:( puolikkaan otin Ibumax600mg hetki sitten, hieman mietityttää että lämpöä selvästi senkin jälk vaikka vasta puoltapäivää eletään.

En vaan millään muotoa haluaisi lähteä Peijakseen jonottamaan ja asioimaan, huomenaamulla vois soittaa tosiaan työterveyteen..

ap

Vierailija
2/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös bakteeri nosta korkean kuumeen? Otettiinko tulehdusarvot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:04"]

Eikös bakteeri nosta korkean kuumeen? Otettiinko tulehdusarvot?

[/quote]

Ei otettu. Kun ei lääkärin mielestä ollut poskiontelontulehdusta eikä keuhkoissakaan mitään. Oireet nuo mitkä mainitsin aiemmin ja nyt näin:( mutta nythän se on selvää, että verikokeisiin käy tie, kun aamulla (viimeistään) työterveyslääkärille soitan, toiv vain saan ajan.

ap

Vierailija
4/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei minulla ollut lämpöä eikä kuumetta pe-aamuna työterveydessä, sitä tuli vasta viimeyönä kuten mainitsin.

ap

Vierailija
5/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos  kerran sinulla on vielä huominen s-lomaa ja sinulla on toimiva työterveyshuolto, niin mene sinne huomenna uudestaan . Flunssa paranee yleensä itsestään joskus se pitkittyy ja bakteeri pääsee valloilleen , toisinaan tarvii ab kuurin mutta yleensä aika tekee tehtävänsä. Ei taida olla mitään syytä mennä päivystykseen jonottamaan, tämänhetkisen tilanteen mukaan et tarvitse päivystystä, toki jos tilanne muuttuu niin ole sinne yhteydessä.

Vierailija
6/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:30"]

Jos  kerran sinulla on vielä huominen s-lomaa ja sinulla on toimiva työterveyshuolto, niin mene sinne huomenna uudestaan . Flunssa paranee yleensä itsestään joskus se pitkittyy ja bakteeri pääsee valloilleen , toisinaan tarvii ab kuurin mutta yleensä aika tekee tehtävänsä. Ei taida olla mitään syytä mennä päivystykseen jonottamaan, tämänhetkisen tilanteen mukaan et tarvitse päivystystä, toki jos tilanne muuttuu niin ole sinne yhteydessä.

[/quote]

Olikohan tuossa mitään ns uutta aapeelle...

Vierailija
7/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:30"]

[/quote]

Olikohan tuossa mitään ns uutta aapeelle...

[/quote]

Ei varmaan mitään uutta , ajattelin ihan vaan lämpimikseni mielipiteeni kertoa.

Vierailija
8/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin terveyskeskuksessa aikoinani eivät antaneet kuuria viruin vuoteessa, kuume ja poskiontelot kipeät. Kahden viikon ajan olin kipeä ja ramppasin terkkulas. Ottivat kurkusta vielä näytteen ja käskivät odotella viikon. Paukkasin yksityiselle ja sain kuurin:)

Vierailija
9/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi peukku alaspäin. Yksityinen otti kokeet ja sanoi heti et tulehus.

Vierailija
10/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 viikkoa kova kuume ni jotain onkin.

Vierailija
11/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee ny jo sinne yksityiselle niin saat ittes kuntoon. oot kuitenkin työssäkäyvä ihminen niin pitäis kyllä olla varaa mennä. Ite kävin muutama viikko sitten ja hinnaks tuli 56€ kela korvausten jälkeen. ei ollenkaan paha hinta siitä että saa itsensä kuntoon. ja mä oon sentään työtön tällä hetkellä.

Vierailija
12/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:05"]

mee ny jo sinne yksityiselle niin saat ittes kuntoon. oot kuitenkin työssäkäyvä ihminen niin pitäis kyllä olla varaa mennä. Ite kävin muutama viikko sitten ja hinnaks tuli 56€ kela korvausten jälkeen. ei ollenkaan paha hinta siitä että saa itsensä kuntoon. ja mä oon sentään työtön tällä hetkellä.

[/quote]

Aika edullinen oli yksityiskäynniksi jos sisälsi myös labrat? epäilen kyllä. Ja nyt on sunnuntai jolloin sekä lääkörin ottama korvaus että labrakäyntikorvaus on suurempi kuin arkena.

Vierailija
13/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ab-kuuri ole tie autuuteen. Uskon, jotta tt-lääkäri olisi jo ensimmäisellä käynnillä määrännyt kuurin jahka sille olisi tarvetta. Lisää saikkua sen sijaan.

Vierailija
14/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:57"]

Ei se ab-kuuri ole tie autuuteen. Uskon, jotta tt-lääkäri olisi jo ensimmäisellä käynnillä määrännyt kuurin jahka sille olisi tarvetta. Lisää saikkua sen sijaan.

[/quote]

Ei olekaan ja olen uskoakseni varsin kriittinenkin ab-kuureja kohtaan, ts turhia sellaisia en syö ja kykenen kyseenalaistamaankin sen tarpeen jos katson sen aiheelliseksi, esim lapsella pelkkä korvan punoitus ei automaattisesti tarkoita ab-kuurin tarvetta ja virukset ei ab-kuurilla parane.

Mutta tämä että vointini on 7vrk taudin oireiden alkamisen jälk paljon huonompi kuin tautipäivinä 1-4 ja tuo lämmönnousu, ne kertovat minusta omaa kieltään eikä ainakaan mitään hyvää:/ lisäksi nenän erite ja yskökset joita tulee välillä ovat enemmän vihreitä kuin keltaisia ja vihreä väri niissä kertoo kuulema bakteerista/bakteereista. No, huomenna olen viisaampi, nyt takaisin sohvan pohjalle josta tulin tänne kurkkimaan.

ap

Vierailija
15/17 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa..

Kun räkä vaihtaa väriä kertoo se että elimistösi taistelee taudinaiheuttajaa vastaan, tämän takia sinulle nousi myös kuume. Huomenna pyydä lisää sairaslomaa.Lue  linkistä lisää mitä rään väri tarkoittaa.

http://www.studio55.fi/terveys/article/raan-vari-kertoo-terveydesta/4651690

Vierailija
16/17 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sanoi sinulle lääkärissä ?

Vierailija
17/17 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poskiontelotulehdus, pahakaan, välttämättä nosta kuumetta. Ja sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.