Egyptin puuvillalakanat
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:33"]
Siis tärkeintähän on kuinka tiheää lakanakangas on. Hyvälaatuisesta puuvillasta voidaan myös tehdä rimpulalakanoita. Älä siis katso vain puuvillan alkuperämaata.
[/quote]
Huoh. Et näytä tietävän mitään egyptiläisestä puuvillasta. Mistä langasta vaan voidaan tehdä kangasta millä vaan thread countilla, mutta egyptiläistä siitä siten ei tule.
[/quote]
Kyllä sitä pitkäkuituista puuvillaa muuallakin viljellään kuin egyptissä. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, mitä ihanaa on egyptiläisessä puuvillassa.
[/quote]
Joo, kaikille ei aukea kalapuikon ja tuoreen kalafileen erokaan. Minkäs teet.
Mulla on ihanat French Connectionin pussilakanat n.10 v vanhat. Tyynyliinat kului puhki, kun en halunnut enää muissa lakanoissa nukkua. Englannista ostin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:21"]Silkki on liian liukas ja normaali puuvilla epämukava. Satiinisilkkiset juuri ja juuri käy. Siksi etsin parempia.
[/quote]
Itse tykkään esim finlaysonin puuvillasatiinista, ihanan pehmeää mutta ei liukasta!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:18"]
Mitä lakanoita luxushotellit käyttää?
[/quote]
Luksushotelleissa on aina egyptinpuuvillalakanat, usein jotain omaa sarjaa jota voi ostaa kotiinkin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:14"]
Siis miten kaliita lakanoita av-mammat ostatte.
Nuo Stockmannin lakanat 39€kpl ja ei edes egyptin puuvillaa. Itse olen ostanut ihan ok lakanoita esim. ikeasta edullisemmin. Kestää pesuja.
[/quote]
Stokkalla nyt on monenlaista lakanaa, ja myös egyptinpuuvillaisia. Ikeaa en tässä yhteydessä viitsi kommentoida mitenkään.
Mä tilaan aina täältä-
suosittelen myös tilaamaan tuolta esim. tyynyt ja peitot, ne on sellaista laatua, jota suomesta ei saa mistään, eikä edes kovin kalliita. Lähetys on ollut tosi nopea.
Tykkään myös enemmän englantilaisesta tyynykoosta, siellä on siis ne isot tyynyt.
Mitä on silkkisatiini? Voiko silkkilakanatkin pestä 60-asteessa?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:34"]
Mä tilaan aina täältä-
suosittelen myös tilaamaan tuolta esim. tyynyt ja peitot, ne on sellaista laatua, jota suomesta ei saa mistään, eikä edes kovin kalliita. Lähetys on ollut tosi nopea.
Tykkään myös enemmän englantilaisesta tyynykoosta, siellä on siis ne isot tyynyt.
[/quote]
voitko linkittää tuolta mitä lakanoita tilaat, valikoimaa on paljon.
Kylklä sitä nyt pitää hifistellä lakanoillakin. Ikäni olen kotimaisissa lakanoissa nukkunut enkä ole huomannut, että ne aiheuttaisivat huonosti nukuttuja öitä. Yleensä olen vielä hankkinut lakanani erikoistarjouksista, että olen saanut ne mahdollisimman halvalla. Sängyn laatu on ratkaiseva, ei lakanoiden.
Siis tärkeintähän on kuinka tiheää lakanakangas on. Hyvälaatuisesta puuvillasta voidaan myös tehdä rimpulalakanoita. Älä siis katso vain puuvillan alkuperämaata.
[/quote]
Huoh. Et näytä tietävän mitään egyptiläisestä puuvillasta. Mistä langasta vaan voidaan tehdä kangasta millä vaan thread countilla, mutta egyptiläistä siitä siten ei tule.
[/quote]
Kyllä sitä pitkäkuituista puuvillaa muuallakin viljellään kuin egyptissä. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, mitä ihanaa on egyptiläisessä puuvillassa.
[/quote]
Sä et vaan ole koskaan nukkunut laadukkaissa egyptiläisissä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:34"]
Mä tilaan aina täältä-
[/quote]
voitko linkittää tuolta mitä lakanoita tilaat, valikoimaa on paljon.
[/quote]
Mä ostan yleensä tuota tuxedo stripe ja satin stripea, ne on 400tc, ne on sellaista laatua myös, johon en ole törmännyt suomessa, varmaan tuo 600tc ja 1000tc on vielä parempaa.
Mulla on myös tuolta tosiaan kaikki peitot ja tyynyt, ja myös ne petarit, mulla on villapetari, silkkipetari ja on ollut myös untuvapetari, kaikki tosi hyviä, tällä hetkellä se silkki on mun suosikki.
Päiväpeitot olen tilannut the white companylta, siellä, jos odottaa alennuksia saa tosi halvalla paksuja silkkipäiväpeittoja, sellaisia, joita ei suomessa ole edes myynnissä (suomessa kaikki silkkipäiväpeitot on ohuita).
Kertoisiko joku kokeneempi vielä noista termeistä: onko firted sheet siis pussilakana ja flat sheet sellainen tavallinen taitettava lakana. Vai onko flat sheet myös aluslakana vai mistä niitä aluslakanoita (undersheet) löytää. Aluslakanassa nimenomaan se tiheä kudos on tärkeä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:37"]
[/quote] Taidanpa tilata saksan ebaysta koska saksalaisten laatukriteerit on yleensä kovat
[/quote]
Maakohtainen Ebay ei aina kerro siitä, mistä se tuote tulee. Kaikki Ebayt ovat täynnä myös Aasiasta tuotua halpatavaraa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä et vaan ole koskaan nukkunut laadukkaissa egyptiläisissä.
[/quote]
olen, siltikään en ymmärrä tätä hypetystä. Mun mielestä esim. Supima on ihan yhtä hyvää.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:40"]
Kylklä sitä nyt pitää hifistellä lakanoillakin. Ikäni olen kotimaisissa lakanoissa nukkunut enkä ole huomannut, että ne aiheuttaisivat huonosti nukuttuja öitä. Yleensä olen vielä hankkinut lakanani erikoistarjouksista, että olen saanut ne mahdollisimman halvalla. Sängyn laatu on ratkaiseva, ei lakanoiden.
[/quote]
Varsinkin nykyään kyllä noissa laaduissa on eroa, laadukas puuvilla on kuin silkkiä iholla, sellainen halvempi kuivattaa ihoa ja tuntuu karkealta.
Ennen vanhaan tosiaan tavallisetkin petivaatteet tehtiin laadukkaammasta puuvillasta, mutta nykyään ne on tosi huonolaatuisia.
Itse taas olen sitä mieltä, että sängyt on yhdentekeviä, joku hästens on huijausta, ja ikean sängyt samaa laatua. Futon on mun mielestä paras.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:45"]
Kertoisiko joku kokeneempi vielä noista termeistä: onko firted sheet siis pussilakana ja flat sheet sellainen tavallinen taitettava lakana. Vai onko flat sheet myös aluslakana vai mistä niitä aluslakanoita (undersheet) löytää. Aluslakanassa nimenomaan se tiheä kudos on tärkeä.
[/quote]
Fitted sheet meinaa sellaista lakanaa, jossa on ne kuminauhat, että sen saa mukavasti patjan ympärille, ja flat sheet on se perinteinen vanhanaikainen lakana.
Sitten kannattaa tarkkaan katsoa ne tyynyliinat, haluaako reunuksen (muistaakseni oxford), vai housewife tyylisen, ja koot kannattaa kans tarkistaa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:40"]
[/quote]
En tajua niitä, joilla on kymppitonnin Hästens, mutteivät muka voi paria sataa lakanoihin satsata. Itselläni on atooppinen iho ja eron lakanoissa kyllä tuntee.
Hyvä uni - jaksaa paremmin.
Haloo?