Millä tavalla sinä autat eläimiä?
Kommentit (52)
En varmaan mitenkään. Kerran olen tappanut kituvan linnunpoikasen.
Tuen muutamaa kodittomien eläinten auttamiseen keskittyvää yhdistystä rahallisesti ja talkootyöllä. Olen ottanut kolme koditonta koiraa vaihtoehtona rotupennulle. Jos näen ulkona karanneen koiran, otan sen kiinni jos mahdollista tai toimitan näköhavainnot tiedoksi ja katson löytyykö ilmoitusta kadonneesta. Olen tehnyt elsu-ilm naapurin kissoista.
Annan uupuneille kimalaisille tipan sokerimehua, että jaksavat lentää taas lastinsa kanssa :) Ne kun tuppaavat keräämään liikaa välillä
Oli myös kissa HESYltä, mutta ikä ja sairaus painoi, piti lopetuttaa
Nyt on loukkaantunut siili kotihoidossa..
Olen WWF:n kuukausilahjoittaja. Kääntelen koppakuoriaisia metsässä jaloilleen, niitä kun näkee jatkuvasti selällään siellä:)
Haluaisin kissan, mutta en pystyisi huolehtimaan siitä tarpeeksi hyvin. Siksi en ota kissaa, joten autan eläimiä tällä tavalla, että ne saavat paremman kodin. En myöskään kyylää cityeläimiä kameran kanssa lähietäisyydeltä, etteivät ne stressaannu. Jätän joutsenet ilman pullaa oman terveellisemmän ruokavalionsa pariin. Hätistelen hanhia, että ne muuttaisivat takaisin luontoon.
Tässä on viime päivinä pörrännyt yksi kärpänen kotonani. En ole tappanut sitä.
Ruokin lintuja, oravia, kettuja, supikoiria. Kaikilla niillä on jatkuva nälkä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:45"]
Annan uupuneille kimalaisille tipan sokerimehua, että jaksavat lentää taas lastinsa kanssa :) Ne kun tuppaavat keräämään liikaa välillä
Oli myös kissa HESYltä, mutta ikä ja sairaus painoi, piti lopetuttaa
[/quote]
Harva tietää kimalaisistä mitään. Keväällä suurin osa kuolee puuttuvan ravinnon takia. Siksi kimalaisten ruokinta on must.
Lahjoitan vuosittain n. 50-100 eur paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle. En siis tee kovin paljon, mutta jotain kuitenkin. Toki myös ostokäyttäytymisessäni huomioin mahdollisuuksien mukaan eläinten hyvinvoinnin.
En mitenkään. Eläimet eivät ole lähellä sydäntäni.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:02"]Olen vegaani.
[/quote]
Tämä on ehdottomasti paras tapa auttaa eläimiä ja ympäristöäkin. Itse olen vasta melkein vegaani, mutta toivottavasti pian ihan kokonaan.
En syö lihaa. Maitotuotteet ja munat ostan luomuna. Kotonani on kaksi löytökissaa.
Mulla on omalla pihalla (tosin se on noin postimerkin kokoinen mutta silti) eri eläimille ruokia. Pienenä hoivailin loukkaantuneita lintua, kerran löysin siilinkin. Olen ottanut koiria kotiini, kun muita kotia ei ole väliaikaisesti löytynyt.
Tililtäni menee suoraveloituksena 20e/kk paikalliselle eläinkodille.
Ulkoilutan ja ruokin koiraani. Hieron lihaksia ja pesen turkkia.