Kokemuksia Reimatec kengistä?
Aina kovasti kehutaan Reimatecin haalareita/takkeja jne. mutta kengistä en ole nähnyt koskaan mitään kommentteja...
Tänään tuli kuitenkin sellaiset Reimatec City bootsit ostettua kun myyjä niitä kovasti kehui ja olivat todella hyvännäköiset ja oloiset.
Onko kellään kokemuksia, onko kuinka lämpimät, kestävät, pitääkö varmasti vettä jne?
Kommentit (11)
viimetalvena.Kerran oli neidillä jalassa ja myytiin pois, kun olivat tois jäykät kompurat ja painavat.Mielestäni se pohja ei taipunu yhtään ja neitikin sanoi että niillä on tosi hassu kävellä.
Eilen katoin cittarista talvikenkiä ja sinne oli tullu reiman saappaita ja oli edelleen tosi jäykkiä, hyllyyn jäivät.
Olen muutaman kerran pyöritellyt käsissä ja ovat kyllä aivan liian jäykät.
karkas ennen aikojaan. Vitsi kun en itse niin hirveesti näiden kenkien päälle ymmärrä, että millaiset on hyvät ja uskoin sitten kun myyjä niitä niin auliisti kehui. Poikani on 2v eikä vielä osaa oikein kertoa miltä kengät tuntuu jalassa, mutta ihan mielellään kuitenkin nämä kengät jalassa käveli. Kokeilin äsken tuota pohjaa ja kyllähän se aika jäykkä on (myyjä kaupassa esim. kehui että on tosi hyvä kun kengät on näin tukevat...). Onko tuosta jäykkyydestä varsinaista haittaa? Kannattaako näitä kenkiä käyttää vai pistänkö uudelleen myyntiin ja hankin jotkut muut?
Vähän kyllä nyt harmittaa... :(
vaikuttivat tosi lämpöisille ja myyjä kanssa minulle kovasti kehui kenkiä että ovat lämpimät, tukevat ja hyvät jalalle.... Vähän kanssa mietitytti se että ovat aika raskaat.... mutta eivät kyllä olleet kuitenkaan sen painavammat kuin lämminvuorikumpparit. Meillä käyttäjät ovat 4,5v ja 1,5v. Toivottavasti ei menneet sitten rahat hukkaan jos ovat kerran huonot kengät. Ihmettelen vaan että miten niitä sitten myydään ihan kunnon liikkeissä ja myyjät niitä kovasti kehuvat ja vakuuttavat että ovat nimen omaan hyvät kengät pienelle lapselle...???? Ja itse olen pitänyt Reimaa hyvänä ja luotettavana merkkinä.
Poika kävelee noilla Kiddoilla ihan kevyesti, eli paino ei ainakaan ole noissa ongelma. Kotona ollaan pariin otteeseen testattu.
Katsotaan sitten talvella uudelleen :)
Meidän vajaa 2-v poika kokeili kävellä Reiman kengillä kaupassa ja meni jatkuvasti nokilleen, kun ne ei taipuneet kunnolla. Näytti lähinnä siltä, kuin hänellä olisi ollut laskettelumonot jaloissa:) Ja poika on kävellyt yli vuoden ja juoksee lujaa ja ketterästi, mutta nämä kengät eivät todellakaan sopineet meille. Toisaalta harmitti, koska olivat lämpimän oloiset ja pohja vaikutti hyvältä.
Se on todella jäykkä, olisi aikuisenkin jalkaan. Lapsen kengän pohjan tulee nimenomaan olla joustava jotta se tukee luontaista tapaa liikkua. Lapsella ei ole sellaista voimaa kuin aikuisella ja silloin käy niin kuin joku kuvasi: että pohja ei jousta ja kävelystä tulee luonnotonta ja tönkköä. Ja kun lapsi kävelee väärällä tavalla, kuormittuu kroppakin väärin.
Minäkin olin menossa kenkiä hankkimaan, mutta pohjaa kokeiltuani jäivät hyllyyn. Luulisi ettei noin huonoja pohjia enää nykytietämyksellä valmistettaisi.
Meinasin ostaa 5v. esikoiselle Reimatec-kengät (taisi olla Kiddot?), mutta pyöritelllessäni niitä tuntuivat kyllä todella tönköiltä, varsinkin, kun vieressä oli vertailukohteena mm. Eccon ja Vikingin goreja.
Jäivät siis kauppaan eikä käyttökokemusta ole, hieman harmitti kyllä tönkköys kun olisivat sopineet täydellisesti haalarin väriin ;) ja hintakin oli hyvin kohtuullinen (49e).
Voihan olla, että ovatkin käytössä sitten hyvät, mene ja tiedä.
Ovat ne kyllä vähän jöötit, mutta poika on hyvin lihaksikas ja voimakas tyyppi, että ehkä hennommalle ne ei sovi.
mutta aamusella käytiin citymarketista ostamassa mustat kiddot!
Poika pian 2v juoksi kokeilumielessä kaupan matolla näissä sekä vikingin coreissa, eikä juoksussa kyllä näyttänyt olevan eroja ainakaan kengän pohjakovuuteen viitaten... ihan kevyesti jalka nousi ja kovaa pääsi!
ihan kokeilumielessä ostin nyt nuo, meillä on kolmella lapsella ollut elefantteja, eccoja ja vikingejä; joten kunhan talvi saadaan käyntiin niin vertailemaan päästään!
Tykkäsin myös irrotettavasta sisäpohjasta, jos tarvii villasukkaa vaikka talvella, niin pohja pois vaan ja hyvin mahtuu. itse olen kyllä suosinut ruskovillan sukkaa talvikengissä.
Eikö kellään tosiaan ole kokemuksia näistä?