Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö väkivaltaisesta miehestä eroon ilman lastensuojelua?

Vierailija
05.09.2015 |

Kun siis ns. avun hakeminen edellyttäisi varmaankin tilanteen kertomista ulkopuolisille avoimesti. Mies myös uhkaa järjestää asiat siten, että hänen äitinsä muuttaisi hänen kanssaan asumaan ja lapsia hoitamaan ja lapset pysyisivät väkivaltaisella, sinänsä kahta työtä tekevällä miehelläni. Anoppi ehdotti siis tänään, että ottaisimme lapset pois tarhasta, minä muuttaisin jonnekin pois ja hän muuttaisi meille lapsia hoitamaan. Mies itse lyö (omasta mielestään "tarvittaessa") ja on hyvin lyhytpinnainen. Olen vähän tuskallisessa tilanteessa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on valehdellut vanhemmilleen, että olen mielenterveydeltäni järkkynyt (mikä ei pidä paikkaansa, mutta hänen vanhempansa eivät enää usko minua, vaan miestäni). Mies itse on väkivaltaisesta perheestä, joten hänen vanhempansa eivät reagoineet mitenkään, kun mies itsekin tunnusti lyöneensä minua sekä heitelleensä minua tavaroilla sekä uhkailevansa minua.

Vierailija
2/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Taistele ekaksi miestäsi vastaan. Väkivallan on pakko loppua.

2. Taistele sitten sossuja vastaan. Miehesi tod.näk. manipuloi myös tyhmät sossutantat sinua ja lapsiasi vastaan. Näin ainakin mulle kävi. Olen taistellut jo kolmesti oikeudessa sossuja ja miestäni ja heidän rikollisia apureitaan vastaan. Aina voittanut, mutta erittäin paskoja juttuja silti. Vihaan Suomen lasua, onneksi poliisi on auttanut minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmista sun ei tartte välittää mitään. Niillä ei ole mitään laillisia oikeuksia lastenlapsiinsa. Suomen laki.

Vierailija
4/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 17:11"]

1. Taistele ekaksi miestäsi vastaan. Väkivallan on pakko loppua.

2. Taistele sitten sossuja vastaan. Miehesi tod.näk. manipuloi myös tyhmät sossutantat sinua ja lapsiasi vastaan. Näin ainakin mulle kävi. Olen taistellut jo kolmesti oikeudessa sossuja ja miestäni ja heidän rikollisia apureitaan vastaan. Aina voittanut, mutta erittäin paskoja juttuja silti. Vihaan Suomen lasua, onneksi poliisi on auttanut minua.

[/quote]

Tätä pelkään itsekin. Siksi olen sietänyt mieheni painajaismaista käytöstä niinkin pitkään. Mieheni nimittäin on todella taitava puhumaan ja luovimaan, vaikka on täysin mätä sisältä ja itsekäs. Työssäänkin hän mustamaalaa ja juoruilee muiden pään menoksi ainoastaan oma ura mielessään. Olen nimittäin kuullut niitä hänen työjuttujaan ns. huuli pyöreänä, kun en ennen tiennyt, että niin kieroa ihmistä voi olla olemassakaan. Hän myös hyväksikäyttää omia kavereitaan, joita tosin on vain muutama. Ulkopuolisille hän on hymyileväinen small talk -mestari. Tosin aidosti tarkkasilmäinen tunnistaa hänen metkunsa silloinkin.

Vierailija
5/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 17:13"]

Miehen vanhemmista sun ei tartte välittää mitään. Niillä ei ole mitään laillisia oikeuksia lastenlapsiinsa. Suomen laki.

[/quote]

Tosin miehen vanhemmat uhkailivat, että aikovat soitella ympäriinsä ja puhua minusta kaikkea pahaa ja paikkansapitämätöntä. Mieheni on manipuloinut vanhempansa puolelleen sekä hänen vanhempansa muutenkin ymmärtävät mieheni väkivaltaisuutta. Heidän mielestään se on oikeutettua, jos "akka nalkuttaa" liikaa, vaikka kyseessä olisi sellainen, että on vakava asia kyseessä, josta on tärkeääkin puhua.

Vierailija
6/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt näistä väkivaltaisuuksista ilmoituksen poliisille? Siitä se alkaa.

Vierailija
7/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää minua hulluna/mielisairaana siksi, kun en uskalla nukkua samassa huoneessa hänen kanssaan ja haluan välioven olevan visusti kiinni nukkuessani (lapset toki saavat nukkua tietenkin samassa huoneessa kanssani tai sitten lastenhuoneessa). Mies nimittäin on pari kertaa lyönyt minua nukkuessani sekä kerran yritti raiskata mut unissani, mistä jäi traumat. En ole itse kertonut noista mitään kenellekään, mutta mies itse laverteli asiat täysin vääristyneellä tavalla vanhemmilleen ja yritti selittää, että syy eri huoneissa nukkumiseen on "hulluuteni" ja "neuroottisuuteni". Lisäksi olen ujo ja kesälomalla kuukausi putkeen anoppilassa kyläilemässä kävi hermoilleni, joten senkin vuoksi olen kuulemma outo. Kun kuulemma on ihan normaalia mennä jonnekin vieraisille vain makoilemaan viikkokaupalla valmiiseen pöytään (itse olen eri mieltä).

Vierailija
8/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee eroon kun lähtee, muutat toiselle puolen Suomea etkä TODELLAKAAN kerro kenellekkään paitsi korkeintaan omille vanhemmillesi. Toivottavasti he tajuavat olla hiljaa...

Sossuja et tarvii jos vaan sulla on vähänkään omaaa rahaa. Tt-tukea voit hakea jopa ilman miestä nyk. asuinpaikalla, lähdet turvakodin kautta siis.
Lastenvalvoja hoitaa yhteydenpidon isään elareiden suhteen...

Ja poliisille ilmoitus pahoinpitelystä..

Lapset taatusti arvostaa enempi äitiään kuin lyövää isäänsä...

Jos isä on paska niin lapset menee EDELLE. Sun velvollisuus on pitää huoli siitä että lapset saavat TURVALLISEN kodin...

Vierailija
9/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 17:37"]

Mies pitää minua hulluna/mielisairaana siksi, kun en uskalla nukkua samassa huoneessa hänen kanssaan ja haluan välioven olevan visusti kiinni nukkuessani (lapset toki saavat nukkua tietenkin samassa huoneessa kanssani tai sitten lastenhuoneessa). Mies nimittäin on pari kertaa lyönyt minua nukkuessani sekä kerran yritti raiskata mut unissani, mistä jäi traumat. En ole itse kertonut noista mitään kenellekään, mutta mies itse laverteli asiat täysin vääristyneellä tavalla vanhemmilleen ja yritti selittää, että syy eri huoneissa nukkumiseen on "hulluuteni" ja "neuroottisuuteni". Lisäksi olen ujo ja kesälomalla kuukausi putkeen anoppilassa kyläilemässä kävi hermoilleni, joten senkin vuoksi olen kuulemma outo. Kun kuulemma on ihan normaalia mennä jonnekin vieraisille vain makoilemaan viikkokaupalla valmiiseen pöytään (itse olen eri mieltä).

[/quote]

Et ole kertonut kenellekään? Miksi? 

Vierailija
10/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo.. ei nykyään enää kukaan ole noin tampio kuin ap...

Ja jos onkin niin kantaa sitten vastuun tyhmyydestään...

Vierailija
11/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuulostaa muuten samalta, muttei ole väkivaltainen. Voimia ap! Irtaudu mahd. pikaisesti. Muista pitää huoli itsestäsi ja lapsistasi. Sos.tsto uskoo kyllä sinua, kunpidät malttisi ja olet oma itsesi. Kyllä he näkevät millainen miehesi todellisuudessa on.

Vierailija
12/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinulla itselläsi on puhtaat jauhot pussissa. Sitten ei ole huolta. Asiat järjestyy <3 miehesi kuulostaa kamalalta :(

Vierailija
13/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäät lastensuojelussa? He haluaa vain auttaa ja tilanteessasi ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lasu.

Vierailija
14/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tuli lastensuojoelu mukaan, kun poliisit joutuivat turhan usein puuttumaan miehen väkivaltaan minua kohtaan kännipäissänsä. Sossu antoi ehdon, että lapset lähtee, jos mies ei! No mies lähti, mutta sitten mä itse romahdin. Olisin halunnut toisenlaisen ratkaisun jotenkin, koska kuitenkin rakastin sitä miestä selvinpäin ja lapset olisivat halunneet ehjän perheen. Siinä sossu ei auttanut.

Vierailija
15/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinut potkaistaisiin pellolle ja saisit maksaa elatusmaksuja. Ja vielä syyttömänä osapuolena. Ota kunnollinen asianajaja ja muista väkivallasta rikosilmoitus ja hätätilanteessa poliisit paikalle. Ole kavala, älä kerro mistään, älä uhoa vaan etene hitaasti ja kerää todisteita. Aikaa on lopulta paljon vaikka joskus tuntuu, että hermo katkeaa, käy vaikka lenkillä tai saunassa. Kyllä se joskus ratkeaa, kun et toimi hätiköiden.

Vierailija
16/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 18:23"]

No meillä tuli lastensuojoelu mukaan, kun poliisit joutuivat turhan usein puuttumaan miehen väkivaltaan minua kohtaan kännipäissänsä. Sossu antoi ehdon, että lapset lähtee, jos mies ei! No mies lähti, mutta sitten mä itse romahdin. Olisin halunnut toisenlaisen ratkaisun jotenkin, koska kuitenkin rakastin sitä miestä selvinpäin ja lapset olisivat halunneet ehjän perheen. Siinä sossu ei auttanut.

[/quote]

No tuo nyt taas oli, ei kai ne sitä miestä voi muuttaa miksikään.

Vierailija
17/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lääkäriin, lastensuojeluun ja oikeusapuun puhumaan. Sitten hankkiudut turvakotiin, joka suojelee selustasi. Hanki vaivihkaa oma asunto, mutta ei niin, että äijä pääsee sisään hajottamalla lasit. Salainen osoite ja mieluummin paikkaunnan vaihto. On varmaan persoonallisuushäiriöiselle kova pala, vaikkei oikeasti kykenisi kenestäkään välittämään.

Vierailija
18/19 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki todisteita väkivallasta, useammasta tapauksesta. Teet niistä rikosilmoitukset, käyt lääkärillä ja lähdet lasten kanssa turvakotiin.

Vierailija
19/19 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 18:30"]

Hanki todisteita väkivallasta, useammasta tapauksesta. Teet niistä rikosilmoitukset, käyt lääkärillä ja lähdet lasten kanssa turvakotiin.

[/quote]

Tässä on juuri se ongelma, että silloin joutuisin lastensuojelun kanssa tekemisiin. Kun siis isän haittaava vaikutus poistuisi eron myötä ja juuri, kun pääsisin eroon väkivaltaisesta miehestä, joutuisinkin lastensuojelun hampaisiin ja siis minä, väkivaltaa inhoava ja kaihtava, joutuisin puhutteluun joidenkin tätien kanssa ja sama homma voisi jatkua vuosikausia tai sitten jopa menettäisin lapset -- siis juuri kun tilanne olisi rauhoittunut. Väkivaltainen mieheni pääsisi kuin koira veräjästä.