Mikä auttaisi iän tuomaan aamukankeuteen?
Käytättekö jotain luontaislääkettä tms? Auttaako venyttely aamuisin? Joku apteekkilääke. Olen perusterve liikunnallinen nainen, mutta aamuisinsuperkankea, sängystä jotenkin väännyn ylös ja nilkutan keittiöön. Kankeus helpottaa ehkä tunnin päästä tai kun lähden aamukävelylle ja lihakset lämpenee. Miten mä pääsen mummoja ylös sängystä kun jo nyt tuskaa??
Kommentit (10)
Liikkeellä pysyminen ainakin pieni kävely joka päivä on hyväksi. En ole vielä 60 täyttänyt ja aamuisin kestää 5-10 min ennenkuin vetreä.
Masturbaatio helpottaa kyllä kankeuteen.
Oletko kokeillut joogaa? Itse joogaan joka ilta ainakin parikymmentä minuuttia ja käyn pari kertaa viikossa joogaryhmässä. Aamuisin en kyllä ehdi jooga, paitsi näin viikonloppuisin. Aamulla kannatta myös sängyssä venytellä perusteellisesti, itse laitan kellon soimaan 5 min aikaisemmin, että ehdin venytellä. Ei ole minkäänlaista kankeutta, mutta olen kyllä "vasta" 46 v. Ja joogaa olen harrastanut n. 25 v, että sillä voi vähän olla merkitystä, mutta vaikutuksen huomaa kyllä ihan aloittelijakin nopeasti.
Uskon, että myös ruokavaliolla on merkitystä. Itse syön vähähiilarista ruokaa, proteiineja normaalisti, runsaasti hyvää rasvaa, erittäin paljon kasviksia ja marjoja. Maitoa en juo, enkä syö viljaa. Lisäravinteena käytän magnesiumia, sinkkiä, urticalcinia ja d-vitamiinia (100 mikroa).
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:41"]Oletko kokeillut joogaa? Itse joogaan joka ilta ainakin parikymmentä minuuttia ja käyn pari kertaa viikossa joogaryhmässä. Aamuisin en kyllä ehdi jooga, paitsi näin viikonloppuisin. Aamulla kannatta myös sängyssä venytellä perusteellisesti, itse laitan kellon soimaan 5 min aikaisemmin, että ehdin venytellä. Ei ole minkäänlaista kankeutta, mutta olen kyllä "vasta" 46 v. Ja joogaa olen harrastanut n. 25 v, että sillä voi vähän olla merkitystä, mutta vaikutuksen huomaa kyllä ihan aloittelijakin nopeasti.
Uskon, että myös ruokavaliolla on merkitystä. Itse syön vähähiilarista ruokaa, proteiineja normaalisti, runsaasti hyvää rasvaa, erittäin paljon kasviksia ja marjoja. Maitoa en juo, enkä syö viljaa. Lisäravinteena käytän magnesiumia, sinkkiä, urticalcinia ja d-vitamiinia (100 mikroa).
[/quote]
Joogata en voi uskonnollisen vakaumukseni vuoksi. Mutta voisin alkaa venytellä kunnolla aamuisin. Noita vitamineja voisin myös kokeilla!
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:27"]VitaePro :D
[/quote]
Ei vissiin saa kaupoista? En halua postimyyntitilaajaksi. Myydäänkö luontaistuotekaupoissa vastaavaa?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:41"]Oletko kokeillut joogaa? Itse joogaan joka ilta ainakin parikymmentä minuuttia ja käyn pari kertaa viikossa joogaryhmässä. Aamuisin en kyllä ehdi jooga, paitsi näin viikonloppuisin. Aamulla kannatta myös sängyssä venytellä perusteellisesti, itse laitan kellon soimaan 5 min aikaisemmin, että ehdin venytellä. Ei ole minkäänlaista kankeutta, mutta olen kyllä "vasta" 46 v. Ja joogaa olen harrastanut n. 25 v, että sillä voi vähän olla merkitystä, mutta vaikutuksen huomaa kyllä ihan aloittelijakin nopeasti. Uskon, että myös ruokavaliolla on merkitystä. Itse syön vähähiilarista ruokaa, proteiineja normaalisti, runsaasti hyvää rasvaa, erittäin paljon kasviksia ja marjoja. Maitoa en juo, enkä syö viljaa. Lisäravinteena käytän magnesiumia, sinkkiä, urticalcinia ja d-vitamiinia (100 mikroa). [/quote] Joogata en voi uskonnollisen vakaumukseni vuoksi. Mutta voisin alkaa venytellä kunnolla aamuisin. Noita vitamineja voisin myös kokeilla!
[/quote]Öö...jos et voi joogata (hatha-joogaa), et voi myöskään venytellä, koska perustuvat pitkälti samaan vaikutusmekanismiin, eli tarkoituksena on venyttää lihaksia ja tehdä nivelistä liikkuvammat. Et voi myöskään jumpassa käydessäsi osallistua venyteelyyn, siinä kun on osittain samoja liikkeitä kuin joogassa, venyttelyssä vaan tehdään yhtä liikettä vähemmän aikaa. Monet venyttelyliikkeetä on alunperin otettu joogasta. Mutta eipä siinä mitään, jos Jumalasi haluaa, että pysyt kankeana, niin mikäpä siinä.
Mitähän mä luin. Eiköhän Jumala anna aamujoogat anteeksi. Alota aamut rukouksella ja pyydä itselles voimaa ja vetreyttä.
Ööh.. Mitä eroa on venyttelyllä ja joogalla, paitsi liikkeiden kesto?
Up