Onko täällä ketään, kuka puhuu lääkäriä?
Minulla on tuttavapiirissäni lääkäreitä, ja minun on jostain syystä vaikea ymmärtää heitä, vaikka puhuisivatkin ihan muusta kuin lääketieteestä. Puhe- ja ajattelutapa on jotenkin itselleni vieras. Voisiko joku avata vähän lääkärin ajattelun logiikkaa?
Kommentit (7)
Mun naapuri on lääkäri ja hän ainakin ilmaisee itseään todella selkeästi ja kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitat, selventäisikö hieman? Omassa lähipiirissäni on lääkäreitä ja ymmärrän varsin hyvin heitä myös lääketieteestä keskusteltaessa vaikka olen itse aivan eri alalla.
En osaa oikein kuvailla: puhetyyli on tavallaan polveileva, tavallaan töksäyttelevä. Ehkä isoin asia on kuitenkin, että en oikein osaa lukea heidän nonverbaalia viestintää samalla lailla kuin yleensä ihmisillä. Minua häiritsee, mistä tämä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitat, selventäisikö hieman? Omassa lähipiirissäni on lääkäreitä ja ymmärrän varsin hyvin heitä myös lääketieteestä keskusteltaessa vaikka olen itse aivan eri alalla.
En osaa oikein kuvailla: puhetyyli on tavallaan polveileva, tavallaan töksäyttelevä. Ehkä isoin asia on kuitenkin, että en oikein osaa lukea heidän nonverbaalia viestintää samalla lailla kuin yleensä ihmisillä. Minua häiritsee, mistä tämä johtuu.
Millaisten ihmisten kanssa olet ollut elämässäsi tekemisissä? Et ilmeisesti kovin monenlaisten.
Mun naapuri on myös lääkäri ja on hauska huuliveikko. Välillä voisi kuvitella käytöksen perusteella vähemmän koulutetuksi…
Minä ole työkseni tekemisissä lääketiteen termien kanssa, mutta yksikään tuttavistani ei puhu ”lääkäriä”, vaikka ovat sitä ammatiltaan.