Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin kalliin kerrostaloasunnon muutama vuosi sitten - ainakin pari vuotta joudun kärsimään rakennustyömaasta

Vierailija
23.03.2022 |

Nyt tuohon ihan viereen rakennetaan yhtä korkeaa taloa kuin missä itse asun. Päivät pitkät junttaavat noita tolppia - mitä lie - maahan. Alkaa aamuisin klo 7:15 ja vieläkin jatkuu.

Itseäni vissiin saan syyttää tästäkin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaessa tarkastaa, mitä kaavassa sanotaan. Etenkin jos vieressä on tyhjä tontti.

Vierailija
2/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei paaluttaminen sentään paria vuotta kestä, kohta hiljenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää viedään kuin litran mittaa narussa.

Vierailija
4/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ostit uuden katsomatta mitä viereen tulee? Onko tämä provo?

Vierailija
5/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisit vuokralla, tätäkään ongelmaa ei olisi. Voisit muuttaa siitä karmean työmaan vierestä pois. Valintoja.

Vierailija
6/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran osaatkin sitten kaivaa kaupunkikaavan esiin ennen ostopäätöstä. Sillä kun tuo on valmis niin sitten siitä seuraavalle tontille aloitetaan rakentaminen ja meluaminen alkaa alusta.

Vierailija
7/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lohduttautua sillä, että sen uuden rakennuksen neliöhinnat ovat korkeammat eli olisit ostanut siitä kalliimmalla.

Vierailija
8/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vanhan kerrostalon, viereen päätettiin rakentaa metro. Kohta 15v on ympäristöä rakennettu non-stop. Joka kesä jossain naapuritontilla paalutetaan.

Vierailija
9/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ei ole se, joka pystyy ostamaan kalliin asunnon ilman velkaa. Kaavoituksessa ei ollut mitään tietoa naapuriin tulevasta talosta silloin, kun tämän ostin.

Eipä siinä. Turhaan valitan täällä, kun olen ajatellut muutenkin muuttaa.

- ap -

Vierailija
10/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vanhan kerrostalon, viereen päätettiin rakentaa metro. Kohta 15v on ympäristöä rakennettu non-stop. Joka kesä jossain naapuritontilla paalutetaan.

Ihanaa.

Vierailija
11/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ei ole se, joka pystyy ostamaan kalliin asunnon ilman velkaa. Kaavoituksessa ei ollut mitään tietoa naapuriin tulevasta talosta silloin, kun tämän ostin.

- ap -

Kyllä ne suunnitelmat ovat jollain tasolla jo useita vuosia aiemmin nähtävissä tai ainakin pääteltävissä kokonaistilannetta katsoessa ja selvittäessä. 

Vierailija
12/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paalutan mielelläni. T. Rakennusmies.

Vierailija
13/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Kyllä ne suunnitelmat ovat jollain tasolla jo useita vuosia aiemmin nähtävissä tai ainakin pääteltävissä kokonaistilannetta katsoessa ja selvittäessä. 

Eivät aina ole. Olin teknisessä virastossa töissä ja kaavoitusinsinöörin kanssa viereisissä huoneissa. Siltikään en ollut aina tietoinen, missä mennään.

Vierailija
14/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet muutama vuosi sitten ostanut ja nyt jo rakennetaan kovaa vauhtia niin olisi se ollut tsekattavissa ennen ostopäätöstä.

Vierailija
15/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Eivät aina ole. Olin teknisessä virastossa töissä ja kaavoitusinsinöörin kanssa viereisissä huoneissa. Siltikään en ollut aina tietoinen, missä mennään.

Fiksu ihminen pystyy kyllä ihan itse päättelemään, vaikkei vielä rakennuspiirustuksia olisikaan. On alueiden kehittämissuunnitelmia ym. jo vuosia etukäteen.

Vierailija
16/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua paalutus haittaa, ei se niin kovaa kuulu, enemmän haittaa omassa talossa piikkaavat ja poraavat remppaajat. Ja se oli kans hauskaa aikoinaan, kun lähistöllä räjäyteltiin.

Vierailija
17/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt taas, ei kukaan tai mikään laki PAKOTA sinua asumaan asunnossa kahta vuotta! Ihmeellisen sitkeä käsitys monella on asiasta.

Jos jostain syystä saat asuntoa myydessäsi MYYNTIVOITTOA (=myyntihinnasta vähennetään ostohinta sekä mahdolliset verottajan hyväksymät kulut, esim. asunnon myynti-ilmoituksen hinta, jotkut remontit yms.), siitä voitosta maksat myyntivoittoveroa. Sinulle jää edelleen käteen siitä VOITOSTA suurin osa.

Onko tuo kärvistely muutaman tuhannen arvoista? Oletko ihan varma, että saat asunnostasi voittoa kahden vuoden asumisen jälkeen? Tiedätkö mitä muuta alueelle rakennetaan? Kannattaa ottaa nyt selvää, sillä sekin vaikuttaa hintakehitykseen tavalla tai toisella.

Tsemppiä!

Vierailija
18/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ääniä kuule muut kuin työttömät.

Muut ovat päivisin töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän