Ostin kalliin kerrostaloasunnon muutama vuosi sitten - ainakin pari vuotta joudun kärsimään rakennustyömaasta
Nyt tuohon ihan viereen rakennetaan yhtä korkeaa taloa kuin missä itse asun. Päivät pitkät junttaavat noita tolppia - mitä lie - maahan. Alkaa aamuisin klo 7:15 ja vieläkin jatkuu.
Itseäni vissiin saan syyttää tästäkin.
Kommentit (18)
No, ei paaluttaminen sentään paria vuotta kestä, kohta hiljenee.
Tyhmää viedään kuin litran mittaa narussa.
Siis ostit uuden katsomatta mitä viereen tulee? Onko tämä provo?
Jos asuisit vuokralla, tätäkään ongelmaa ei olisi. Voisit muuttaa siitä karmean työmaan vierestä pois. Valintoja.
Seuraavan kerran osaatkin sitten kaivaa kaupunkikaavan esiin ennen ostopäätöstä. Sillä kun tuo on valmis niin sitten siitä seuraavalle tontille aloitetaan rakentaminen ja meluaminen alkaa alusta.
Voit lohduttautua sillä, että sen uuden rakennuksen neliöhinnat ovat korkeammat eli olisit ostanut siitä kalliimmalla.
Ostin vanhan kerrostalon, viereen päätettiin rakentaa metro. Kohta 15v on ympäristöä rakennettu non-stop. Joka kesä jossain naapuritontilla paalutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei ole se, joka pystyy ostamaan kalliin asunnon ilman velkaa. Kaavoituksessa ei ollut mitään tietoa naapuriin tulevasta talosta silloin, kun tämän ostin.
Eipä siinä. Turhaan valitan täällä, kun olen ajatellut muutenkin muuttaa.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Ostin vanhan kerrostalon, viereen päätettiin rakentaa metro. Kohta 15v on ympäristöä rakennettu non-stop. Joka kesä jossain naapuritontilla paalutetaan.
Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei ole se, joka pystyy ostamaan kalliin asunnon ilman velkaa. Kaavoituksessa ei ollut mitään tietoa naapuriin tulevasta talosta silloin, kun tämän ostin.
- ap -
Kyllä ne suunnitelmat ovat jollain tasolla jo useita vuosia aiemmin nähtävissä tai ainakin pääteltävissä kokonaistilannetta katsoessa ja selvittäessä.
Paalutan mielelläni. T. Rakennusmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap -Kyllä ne suunnitelmat ovat jollain tasolla jo useita vuosia aiemmin nähtävissä tai ainakin pääteltävissä kokonaistilannetta katsoessa ja selvittäessä.
Eivät aina ole. Olin teknisessä virastossa töissä ja kaavoitusinsinöörin kanssa viereisissä huoneissa. Siltikään en ollut aina tietoinen, missä mennään.
Jos olet muutama vuosi sitten ostanut ja nyt jo rakennetaan kovaa vauhtia niin olisi se ollut tsekattavissa ennen ostopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap -Kyllä ne suunnitelmat ovat jollain tasolla jo useita vuosia aiemmin nähtävissä tai ainakin pääteltävissä kokonaistilannetta katsoessa ja selvittäessä.
Eivät aina ole. Olin teknisessä virastossa töissä ja kaavoitusinsinöörin kanssa viereisissä huoneissa. Siltikään en ollut aina tietoinen, missä mennään.
Fiksu ihminen pystyy kyllä ihan itse päättelemään, vaikkei vielä rakennuspiirustuksia olisikaan. On alueiden kehittämissuunnitelmia ym. jo vuosia etukäteen.
Ei mua paalutus haittaa, ei se niin kovaa kuulu, enemmän haittaa omassa talossa piikkaavat ja poraavat remppaajat. Ja se oli kans hauskaa aikoinaan, kun lähistöllä räjäyteltiin.
No voi nyt taas, ei kukaan tai mikään laki PAKOTA sinua asumaan asunnossa kahta vuotta! Ihmeellisen sitkeä käsitys monella on asiasta.
Jos jostain syystä saat asuntoa myydessäsi MYYNTIVOITTOA (=myyntihinnasta vähennetään ostohinta sekä mahdolliset verottajan hyväksymät kulut, esim. asunnon myynti-ilmoituksen hinta, jotkut remontit yms.), siitä voitosta maksat myyntivoittoveroa. Sinulle jää edelleen käteen siitä VOITOSTA suurin osa.
Onko tuo kärvistely muutaman tuhannen arvoista? Oletko ihan varma, että saat asunnostasi voittoa kahden vuoden asumisen jälkeen? Tiedätkö mitä muuta alueelle rakennetaan? Kannattaa ottaa nyt selvää, sillä sekin vaikuttaa hintakehitykseen tavalla tai toisella.
Tsemppiä!
Ei niitä ääniä kuule muut kuin työttömät.
Muut ovat päivisin töissä.
Kannattaa ostaessa tarkastaa, mitä kaavassa sanotaan. Etenkin jos vieressä on tyhjä tontti.