Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät kirjoitustavat!

Vierailija
04.09.2015 |

Seksi -> sexi, Vartija, rankaisija -> Vartia, rankaisia.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei liene kovin yleistä, mutta eräs kaverini viljelee Z- ja W-kirjainta kaikessa, ihan joka viestissä. Jokainen kirjoitus on samantyylinen. Esimerkkinä hänen tämän aamuinen viestinsä. Hän halusi sanoa minulle, että taloyhtiön ilmoitustaululla ei ollut tietoa tulevasta remontista. Tässä hänen viestinsä asiasta: 

"Eikä mitää witun knowledgee olluna tuol ilmotuztaulul tähä mennez!"

Vierailija
42/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin koota kaikki itseäni ärsyttävät kirjoitus tavat tähän yhteen viestiin... yhdys sanoja en osaa käyttää enkä myöskään pisteitä tai pilkkuja ja joskus saata muytaba kirjiutus vihrekin tulka mytta eb jalsa korjsta niirä ja mitähän vielä no ei muutakuin hyvää päivän jatkoa kaikille mammoille!!!! TeRvEiSin MiNä. AI NIIN PITI VIELÄ SANOA ETTÄ CAPSLOCK ON KAVERI HIHIHI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti eniten vituttaa kyrpä otsassa kirjoitusvirheistä kommentoivat idiootit. Minulla eioe oleoe vaikeuksia ymmärtää noita ilman mainitaa yhdys sanat on yhdys-sanat. On heidän mitättömän elämänsä tarkoitus paeta asiaa ja aihetta jonkun kirjoitusvirheen tai koulutuksen ehkä linkin vaatimisen taakse. Todellisen junttiuden näkee ihmisessä aivan muusta kuin kirjoitustaidoista.

Vierailija
44/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:03"]Luoja auttakoon lukihäiriöisiä!
[/quote]

Luoja auttakoon likihäiriöisiä asettamaan koneelleen oikolukuohjelman.
[/quote]

Luoja tappakoon matkapuhelimen auto correctin...
[/quote]

Miksi ihmiset muuten pitää autocorrectia päällä? Itse otin sen pois, kun se "korjasi" koko ajan tarkoittamani sanat joksikin ihan muuksi.

Vierailija
45/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:22"]Tämä ei liene kovin yleistä, mutta eräs kaverini viljelee Z- ja W-kirjainta kaikessa, ihan joka viestissä. Jokainen kirjoitus on samantyylinen. Esimerkkinä hänen tämän aamuinen viestinsä. Hän halusi sanoa minulle, että taloyhtiön ilmoitustaululla ei ollut tietoa tulevasta remontista. Tässä hänen viestinsä asiasta: 

"Eikä mitää witun knowledgee olluna tuol ilmotuztaulul tähä mennez!"
[/quote]

Tiedän erään yli 50-vuotiaan, joka kirjoittaa noin :D Ja ks on tietysti x. Tajuuxä? Ja hirveästi lyhenteitä tekstissä.

Vierailija
46/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:22"]Tämä ei liene kovin yleistä, mutta eräs kaverini viljelee Z- ja W-kirjainta kaikessa, ihan joka viestissä. Jokainen kirjoitus on samantyylinen. Esimerkkinä hänen tämän aamuinen viestinsä. Hän halusi sanoa minulle, että taloyhtiön ilmoitustaululla ei ollut tietoa tulevasta remontista. Tässä hänen viestinsä asiasta:  "Eikä mitää witun knowledgee olluna tuol ilmotuztaulul tähä mennez!" [/quote] Tiedän erään yli 50-vuotiaan, joka kirjoittaa noin :D Ja ks on tietysti x. Tajuuxä? Ja hirveästi lyhenteitä tekstissä.

[/quote]

Todennäköisesti meillä on sama tuttu. Hän on vähän samanlainen livenäkin, ja jättäkäämme hänet rauhaan, yksityisyydensuoja. Varsinaisesti tuo ei edes ärsytä, se on enemmän hassua kyllä. Hän kuitenkin kirjoittaa aina asiaa, ei ole koskaan mitään rasistista asiaa tms. Pidän hänestä silti, tyyli vaan on hmm.... erikoinen :D

Vierailija
47/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:06"]

Kun käytetään välilyöntiä ennen huutomerkkiä, näin: Mä en ymmärrä miksi niin pitää tehdä ! Mikä ajaa ihmiset moiseen !

[/quote]

En osaa sanoa muuta kuin että tuollainen on tapana ainakin Ranskassa. Ihan virallisissakin kirjeissä tulee välimerkit välilyönnin jälkeen.

Vierailija
48/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuaikaa kera Aviomiehen!#laatuaikaa#aviomies#rakkaus#ihanahanipöö#rakas#kulta#jakaikkisynonyymit #vähän#viintä#ja#aivan#liikaa#hashtageja#siitä #kuinka#ihanaa#meillä #nyt#on

Vierailija
49/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 13:51"]

Laatuaikaa kera Aviomiehen!#laatuaikaa#aviomies#rakkaus#ihanahanipöö#rakas#kulta#jakaikkisynonyymit #vähän#viintä#ja#aivan#liikaa#hashtageja#siitä #kuinka#ihanaa#meillä #nyt#on

[/quote]

Ehdottomasti! Voi että tuo on raivostuttavaa. Ihmeelliset, omat sanaväännökset on myös melko tympeää luettavaa, kuten vauva -> vavva, kuvia -> kuveja jne. Myös sana halpuuttaminen nostattaa niskavillat pystyyn.

Vierailija
50/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku aloittaa tekstin kirjoittamalla ööö.
Jotkut oineasti tekee niin.
Esim.
- Ööö, Nummi-Pusulan Siwassa wilhelm-makkarapaketti on 0,2% kalliimpi kuin Kampin Alepassa.
- Ööö, Pihtiputaan K-Supermarketissa saa kaksi Wilhelmpakettia yhden hinnalla.
- Ööö, Tyrnävän S-Marketista saa 2 Hiillos-makkarapakettia yhden wilhelm-makkarapaketin hinnalla.
- Ööö, meidän perheessä ei kyllä Hiillosta syödä.
- Ööö, Hiillos on makkaroiden aatelia.

Voi jatkua loputtomiin.

Vierailija
51/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnusta,olen keski-ikäinen,tai oikeastaan jo sen ylittänyt.Käytän noita pisteitä ja pilkkuja välillä tehokeinona.Annan silloin ymmärtää,että jutun tärkeä pointti tai jopa ydin oli siinä mitä juuri kirjoitin.Tässä esimerkki,vaikkapa maahanmuuttajista voisin kirjoittaa näin."Ymmärrän,että vierasmaalaisten pakolaisten tänne tulo aiheuttaa pelkoa ja epäluuloa.On niin helppo sanoa että miksi he tänne tulevat........Vankilan pimeydessä ehkä kidutettu,uhkailtu,omaisia surmattu.Riittäköhän syyksi päästä turvaan.....

Vierailija
52/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:09"]

Tunnusta,olen keski-ikäinen,tai oikeastaan jo sen ylittänyt.Käytän noita pisteitä ja pilkkuja välillä tehokeinona.Annan silloin ymmärtää,että jutun tärkeä pointti tai jopa ydin oli siinä mitä juuri kirjoitin.Tässä esimerkki,vaikkapa maahanmuuttajista voisin kirjoittaa näin."Ymmärrän,että vierasmaalaisten pakolaisten tänne tulo aiheuttaa pelkoa ja epäluuloa.On niin helppo sanoa että miksi he tänne tulevat........Vankilan pimeydessä ehkä kidutettu,uhkailtu,omaisia surmattu.Riittäköhän syyksi päästä turvaan.....

[/quote]

Voi keski-iässäkin opetella uusia asioita, kuten oikeinkirjoitusta. Sinun pitäisi ehdottomasti opetella laittamaan pisteen ja pilkun jälkeen välilyönti, muuten tekstisi on yksi iso, vaikeasti luettava möhkäle. Ja jos noita monipisteitä on ihan pakko käyttää, käytä kolmea, se on yleisesti hyväksytty tapa lopettaa lause.

Vierailija
53/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:09"]Tunnusta,olen keski-ikäinen,tai oikeastaan jo sen ylittänyt.Käytän noita pisteitä ja pilkkuja välillä tehokeinona.Annan silloin ymmärtää,että jutun tärkeä pointti tai jopa ydin oli siinä mitä juuri kirjoitin.Tässä esimerkki,vaikkapa maahanmuuttajista voisin kirjoittaa näin."Ymmärrän,että vierasmaalaisten pakolaisten tänne tulo aiheuttaa pelkoa ja epäluuloa.On niin helppo sanoa että miksi he tänne tulevat........Vankilan pimeydessä ehkä kidutettu,uhkailtu,omaisia surmattu.Riittäköhän syyksi päästä turvaan.....
[/quote]

Onko sun välilyönti rikki?

Vierailija
54/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tiivis kirjoitustapa. Toteavat virkkeet. Kappalejako tehostekeinona.

Vaikka mitä se mulle kuuluu.

Vierailija
55/79 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlehtien, ja ainakin Lily-palvelun blogien mielipidekirjoitusten kommenttiosioissa usein esiintyvä kommentti: "AAMEN!" (mieluiten vielä näin capslockina). Eikö ole mitään muuta tapaa ilmaista, että yhtyy kirjoittajan mielipiteeseen?! Lisäksi saman kirjoittajakunnan piirissä yleinen plus-journalismi ärsyttää. Siis se, että jokainen listamuotoon kirjoitettu artikkeli täytyy otsikoida tähän tyyliin: 5 +1 vinkkiä stressittömään lomaan! 10 + 2 tapaa välttää karvatupentulehdus! 0,1+879 syytä olla lukematta tämä "artikkeli"!

Vierailija
56/79 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/79 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 17:03"]

Naistenlehtien, ja ainakin Lily-palvelun blogien mielipidekirjoitusten kommenttiosioissa usein esiintyvä kommentti: "AAMEN!" (mieluiten vielä näin capslockina). Eikö ole mitään muuta tapaa ilmaista, että yhtyy kirjoittajan mielipiteeseen?! [/quote]

Entäs "UGH! Olen puhunut." mielipiteen perään? Yleensä elämäm kolu on vahva tässäkin porukassa.

Vierailija
58/79 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset jättää välin ennen pilkkuja , pisteitä ja kysymysmerkkejä .

Vierailija
59/79 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä näkee myös aika paljo, että osast sanoist jätetää viimeine kirjai pois

Vierailija
60/79 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha. Kiinteistönvälittäjät harrastaa tätä kaksoisvee-vanhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä