Miksi joillakin lapsilla on niin raivostuttavan iso ääni?
Siis kun esim puhuvat normaalisti niin huutavat. Ja kiljuvat, kirkuvat, karjuvat, kailottavat. Hermot menee.
Kommentit (10)
No joillakin vaan on. :) Mutta, jos lapsi viettää päivänsä isossa lapsiryhmässä päikyssä, hänen on pikku pakko oppia olemaan isoääninen, ja helposti se huutaminen jää päälle. Omissa lapsissani on tapahtunut iso muutos juuri tuossa huutamisessa,kun ovat menneet kotihoidosta päiväkotiin. Huutavat päiväkotipäivän jälkeen kilpaa vaikka kertovat vaan päivän asioita. Monesti pitää sanoa, että korvat särkyy tuohon huutamiseen (lapsen korvathan on jo särkyneet siinä päiväkodin melussa, lapsilla on herkkä kuulo joka päivän mittaan ylikuormittuu) ja että nyt puhutaan vähän rauhallisemmin.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:24"]En tiedä. Meillä lapsella on varmaankin edessä jokin diagnoosi. Kaverin lapsella on kuulonalema, eikä ymmärrä oman äänensä kovuutta. Toisella kaverilla on uhmaikäinen - kaikkea jaksamista vanhemmille. Onneksi et sentään yleistä, oi ihana ap.
[/quote]
Osaatko lukea? JOIL-LA-KIN LAP-SIL-LA
Samaa mietin...
Oikein ihanaa, kun pihalla seikkailee joka päivä lauma 3-6 -vuotiaita lapsia, jotka HUUTAVAT AIVAN KOKO AJAN PUHUESSAAN.
Yritä siinä sitten pitää ikkunaa auki, jotta asunnosta ilma vaihtuisi. Kova rääkyminen aivan tauotta... ja yritäpä vielä tenttiin saada luettua :)
Ja ei ole siis leikkipaikka tuossa meidän asunnon edessä, vähän kun vanhemmat ohjaisivat lapsiaan tuonne sivummalle, niin siellä olisi ihan tarkoitettu leikkipaikka liukumäkineen, hiekkalaatikkoineen ja leikkimökkeineen. Mutta ilmeisesti kilpahuuto on sitä nykylasten ajanvietettä...
Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu. Vähän suvaitsevaisuutta kiitos, turhasta narisijat.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:44"]
Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu. Vähän suvaitsevaisuutta kiitos, turhasta narisijat.
[/quote]
Missä asut? Tulen ikkunasi taakse karjumaan ja paukuttamaan kattilankansia yhteen.
Koska kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu.
Olen ihan aikuinen, ja mullakin huutaminen "jää päälle" kun koko päivän yrittää saada huonokuntoiset vanhukset kuulemaan edes jotain mitä heille puhuu :D
Voi jessus, meillä on, en tiedä miksi, tai ehkä isältään perinyt, silläkin tuntuu olevan äänitason säätelyssä ongelmaa kun saattaa yhtäkkiä huutaa. Ja siis ei vain vihaisesti, vaan yhtäkkiä ihan mitä vaan hemmetin isoon ääneen.
Lapsesta asti olen teiniä pyytänyt säätämään ääntä hiljemmalle, pienenä vastasi joskus että "minkä hän sille voi kun jumala on antanut hänelle tämmöisen pojan äänen".
Ja selvyyden vuoksi, itse olen ateisti joten ehkä se on jokin rangaistus.
Joo en ymmärrä. Mun siskon lapsilla (kaikilla viidellä) on niin raivostuttavan kovat äänet. Siis älkää käsittäkö väärin, ne äänet ei oo luonnostaan kovia vaan ku ne HUUTAA kokoajan eikä niitä ikinä käsketä olemaan hiljempaa. Kaikenlisäks ne puhuu kokoajan päälle eikä siitäkään niitä kielletä. Tunnin ajan kun on siellä käymässä niin taju meinaa lähteä. Kun sieltä poistuu niin se hiljaiauus särkee korvia.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 20:12"]
Joo en ymmärrä. Mun siskon lapsilla (kaikilla viidellä) on niin raivostuttavan kovat äänet. Siis älkää käsittäkö väärin, ne äänet ei oo luonnostaan kovia vaan ku ne HUUTAA kokoajan eikä niitä ikinä käsketä olemaan hiljempaa. Kaikenlisäks ne puhuu kokoajan päälle eikä siitäkään niitä kielletä. Tunnin ajan kun on siellä käymässä niin taju meinaa lähteä. Kun sieltä poistuu niin se hiljaiauus särkee korvia.
[/quote]
Kuin ystäväni lapsi... Hän tosin on nyt viimein havahtunut käskemään lastaan olemaan hiljempaa, mutta päällepuhumiseen ei puututa mitenkään.
En tiedä. Meillä lapsella on varmaankin edessä jokin diagnoosi. Kaverin lapsella on kuulonalema, eikä ymmärrä oman äänensä kovuutta. Toisella kaverilla on uhmaikäinen - kaikkea jaksamista vanhemmille. Onneksi et sentään yleistä, oi ihana ap.