Asiakkaan kultaiset säännöt kaupan kassoille:
Täällä palstalla jopa kassan työntekijät vaativat asiakkailta hyvää kassa -käyttäytymistä. Minulla on asiaan kyllä ihan asiakkaan näkökulma.
Voisiko se kassatyöntekijä esim. lyödä kassaan samalla kerralla kaikki 20 kpl samaa tuotetta? Onko ne pakko joka ikinen vetää erikseen lukijasta läpi, kun heti kuitenkin näkee, että kaikki on täysin samaa tuotetta ja niitä on 20, kun olen ne laittanut riviin ja rinnakkain siten, että sen tuotteen ja määrän näkee yhdellä silmäyksellä.
Voisiko kassa laittaa kaikki tuotteeni liukuhihnalle? Miksi ihmeessä niistä osa laitetaan siihen maksua varten tapahtuvalle pikkuhyllylle tai sitten sivuun liukuhihnasta? Minun pitää kerätä ostoksia siis kolmesta paikasta: liukuhihnan päästä, kurkottelemalla liukuhihnan vierestä sieltä ylhäältä ja sitten vielä siitä pikkuhyllyltä.
Voisiko kassa olla loukkaantumatta siitä, etten muista tupakka-askini numeroa? Ostan tupakat usein ärrältä, joten en voi mitenkään muistaa Prisman tupakoiden koodeja! Turha siinä on kassan irvistellä, jos kysyn, että mikä on ison punaisen bonuksen koodi!
Olisi minulla muutakin, mutta jatkakaa te muut... jos mieli tekee...
Kommentit (2)
Jos minä ostan vaatteita, laitan aina siihen liukuhihnalle vaatteiden alle muovipussin. Tietenkin, etteivät ne likaannu.
Joka hemmetin kassa repii ensiksi sen muovipussin pois ja sitten alkaa etsiä vaatteesta hintalappua. Ja se vaatehan likaantuu siinä likaisella liukuhihnalla! Monet kerrat olen palauttanut kauppaan valkoisen/vaalean vaatteen, kun se on selvästi liattu liukuhihnalla. Nykyisin sanon heti kovaan ääneen, että älä laita vaatteita paljaalle hihnalle - ja kassat senkun mulkoilee minua.
Nykyisin teenkin niin, että pidän vaatteista hengareista kiinni ja ojennan ne yksi kerrallaan kassalle ja sanon, että laittaa heti ne suoraan muovipussiin, eikä missään vaiheessa hihnalle!
Kuka haluaa valmiiksi liattuja vaatteita, joista se lika ei lähde edes pesussa?
Miten usein niitä liukuhihnoja edes pestään? Ikinä en ole nahnyt putsattavan yhtä ainotakaan.
Työkavereiden kanssa ei lörpötellä samalla, kun asiakas on kassalla. Tervehditään ja kiitetään, ollaan kohteliata. Vaikka asiakkaan naama olisikin näkkärillä.