Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalaruoka ja ärtyvä suoli, en voi pyytää gluteenitonta koska tiedoissani ei lue keliakiaa

Vierailija
23.03.2022 |

Aamulla leipää ja puuroa niin siinpä sitten pierut raikaa ja maha imitoi valaan soidinkutsuja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä kuitenkin ole gluteenitontakin? Varmaan pyynnöstä saisi. Tai vaikka kiisseliä tai jugurttia.

Vierailija
2/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit. Sen kun pyydät kun kysyvät ruokavaliosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun kannattaa kertoa ärtyvästä suolesta, vaikka keliakiaa ei olekaan. 

Vierailija
4/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa ja syö vaan puolet siitä annoksesta.

Vähennä myös lihan syöntiä niin loppuu ärtymys.

Niin tein ja ei enää pieretä.

Jätin syömättä myös oikeasti sokerilliset herkuta.

Ai niin,oletko otattanut selvää, jos sulla on heliko-bakteeri?

Vierailija
5/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen kohdannut niin paljon vähättelyä, jopa terveydenhuollon osalta   että pelottaa  avata suunsa.

Ap

Vierailija
6/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otappa ja syö vaan puolet siitä annoksesta.

Vähennä myös lihan syöntiä niin loppuu ärtymys.

Niin tein ja ei enää pieretä.

Jätin syömättä myös oikeasti sokerilliset herkuta.

Ai niin,oletko otattanut selvää, jos sulla on heliko-bakteeri?

Ei pitäisi olla, kun  noin 6 vuotta vuotta sitten lääkäri määräsi tujun antibioottikuurin juurikin tuon bakteerin hääätämiseen vaikka ei oltu edes testattu, oliko minulla se.. koin että vatsani meni tuon jälkeen paljon huonompaan suuntaan :(

ap

Vierailija
7/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvinnut mitään pyytää, sanoin vain, että laktoosi-intoleranssi on ja kaikki maitotuotteet närästää, joten saisinko maidottomana.  Jälkkärijugurtteja tuotiin laktoosittomia, jätin vain syömättä, mutta pääruuan sain maidottomana. Tosin toisena päivänä närästi aivan järkyttävästi, joten en tiedä mitä lihapullissa oli.  Mutta ainakin hoitsu näki ilmapallovatsani.  Mun luona ei edes käynyt ketään kun mies oli työmatkalla, joten kukaan ei voinut tuoda mitään kiellettyä, olin vain pari päivää. 

Vierailija
8/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole testauttanut keliakiaa ja luultavasti minulla ei ole sitä, mutta olen huomannut, että en voi syödä gluteenia, jos aion liikkua loppupäivänä esim. kävellä, hengästyn ja en saa kunnolla happea, mutta tällaista ei tapahdu, jos en syö gluteenia ja vaikka en liikkuisikaan samana päivänä, niin tulee huono olo, jos syön gluteenia.

Vierailija
9/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ketään, joka voisi tuoda sulle sopivaa ruokaa?

Jos ei, niin tilaa.

Vierailija
10/10 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan sujuvasti saanut aina oman erityisruokavalioni, vaikkei ole mitään mustaa valkoisella, eikä yhtään allergiatestiä tehtynä. Kun sanon, että en voi syödä sipulia enkä kanaa, ei ole kertaakaan ollut sairaala-ateriassani kumpaakaan (eikä purjoa, ruohosipulia, hillosipulia, lihaliemikuutiosta tehtyä kastiketta jne).

Kukaan ei ole sanallakaan ihmetellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi