Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin jostain että raamattu olisi salaliitto

Vierailija
04.09.2015 |

Uskon jumalaan ja jeesukseen. Eihän tämä ole mahdollista. Raamattu on pyhä kirja

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on kokoelma ihmisten vuosituhansien aikana kertomia kirjoittamia tarinoita, jotka on mitenkuten kanonisoitu yhdeksi kokonaisuudeksi. Mm. vanhan testamentin monijumalaiset tarinat on muokattu yksijumalisiksi. Se ei edes teeskentele olevansa Jumalan sanaa toisin kuin Koraani. Paljon mietittävää ja pohdittavaa, kyllä. Mutta ei purematta uskottavaa tekstiä.

Vierailija
2/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni, vaikka uskonkin, ei jotenkin edes kiinnosta kovasti nuo asiat Raamatun alkuperästä ja siitä, onko siinä joka sana Jumalan inspiroimaa vai löytyykö sitä asiaa sekoittuneena ihmisten omiin inhimillisiin höpinöihin. 

Itselleni tärkeää on, että kun luen sitä Raamattua, saan sieltä hengellisiä oivalluksia, joista oma sisimpäni heti tietää, että tämä on totta, tämä on se mitä kaipasin juuri nyt. Nämä oivallukset tuottavat usein hyvää hedelmää elämässäni, ja siksi janoan niitä lisää. Olen saanut tällaisia oivalluksia myös esim. Buddhan kirjoituksista, tai joskus jopa naistenlehden syvällisemmästä kolumnista. Jumala voi puhua meille muutakin kautta kuin auktorisoidun ja virheettömäksi uskotun Pyhän Kirjan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nuo hihhulit. Eiku hulluja siis.

Vierailija
4/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin salaliitto?

Selittäkää!

Vierailija
5/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:54"]

Itseäni, vaikka uskonkin, ei jotenkin edes kiinnosta kovasti nuo asiat Raamatun alkuperästä ja siitä, onko siinä joka sana Jumalan inspiroimaa vai löytyykö sitä asiaa sekoittuneena ihmisten omiin inhimillisiin höpinöihin. 

Itselleni tärkeää on, että kun luen sitä Raamattua, saan sieltä hengellisiä oivalluksia, joista oma sisimpäni heti tietää, että tämä on totta, tämä on se mitä kaipasin juuri nyt. Nämä oivallukset tuottavat usein hyvää hedelmää elämässäni, ja siksi janoan niitä lisää. Olen saanut tällaisia oivalluksia myös esim. Buddhan kirjoituksista, tai joskus jopa naistenlehden syvällisemmästä kolumnista. Jumala voi puhua meille muutakin kautta kuin auktorisoidun ja virheettömäksi uskotun Pyhän Kirjan kautta.

[/quote]

Juuri noin sitä pitääkin lukea.

Raamatun nostaminen jumalan asemaan rikkoo 1. käskyä.