Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masennukseen piristäviä lääkkeitä?

Vierailija
04.09.2015 |

Itselläni suurin ongelma väsymys. Henkinen ja fyysinen. Nukunkin todella paljon. Kaikki lääkkeet tuntuu olevan väsyttäviä.

Etenkin ahdistukseen tarkoitettu tarvittava lääke takaa kyllä unet.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Moniakin. Aktivoiva lääke on esim. Efexor (vastaava valmiste Venlafaxin), oli minulla 2 vuotta käytössä. Sanoisin että oli siitä apua, mutta pitkällä käytöllä ja suurella annoksella aloin saada iho-oireira enkä enää tuntenut vastetta.
Tänään lääkäri määräsi uuden lääkkeen, Voxran. On "vahvempi" ja ehkä enemmän piristävä lääke. Itse en tosin osaa kokemuksia kertoa kun on minullekin uusi, mutta netistä luin että monia auttanut, silloinkin, kun muista lääkkeistä ei ole ollut hyötyä.

Vierailija
2/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efexor on loistava ja toimiva. :)
Piristää aina annoksen nostossa tosin hyvin ja virkistää mieltä.
Minä tosin syön sitä hermokipuun, mutta samalla huomannut muutoksen mielialassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efexor ja voxran ei ole tuttuja lääkkeitä, vailla olenkin syönyt varmaan jo kymmenentä eri laatua.

Täytyy ehkä ottaa esille lääkärin kanssa, kun ei tästäkään lääkkeestä ole mitään iloa.

Ap

Vierailija
4/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxraa käytetään myös adhd:n hoitoon. Minulle siitä oli apua, mutta sivuvaikutukset liian pahat. Hyvä lääke noin muuten. Uskoisin, että auttaa masentunuttakin.

Vierailija
5/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra. Minulla 150 mg kokeilussa keskittymishäiriöön ja lievään masennukseen. Olen syönyt nyt melkein vuoden. Olo on normaali, ennen lääkettä olin koko ajan uupunut ja kuin sumussa, aamulla sängystä ylösnousu oli tuskaa vaikka olisin nukkunut hyvin. Nykyään nukun tismalleen 8 tuntia kuin tukki ja herään hyvin levänneenä, pääsen sängystä ylös ja toimintakykyä on heti aamusta. Keskittyminen on edelleen vaikeaa, mutta se ei enää lannista samalla tavalla naurettavan paljoa kuin aiemmin. Spontaanit itkukohtaukset ovat jääneet pois ja pystyn toimimaan kuten aikuinen ihminen. Imuriin tarttuminen ei ole enää niin vaikeaa. Pystyn jäsentelemään paljon paremmin tekemisiäni ja ajatuksiani, vaikka olen kuitenkin muihin verrattuna vieläkin todella höselö. Ero entiseen itseen on huomattava. Sivuoireina ollut ainoastaan suun kuivuminen.

Vierailija
6/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin useita eri lääkkeitä jotka eivät piristäneet, myös Voxra ja Efexor kunnes ymmärsin tutkituttaa kilpirauhaseni. Uupumus johtuikin vajaatoiminnasta. Suomessa monille vajaatoiminnasta kärsiville määrätään masennuslääkkeitä kun arvot ovat viitteiden sisällä. Minullakin oli mutta hakeuduin osaavalle endokrinologille joka aloitti lääkityksen ja siihen loppui väsymys ja alakulo. Masennuslääkkeet olivat olleet vuosia ihan väärä hoito. Ei voi tietenkään yleistää mutta vajaatoiminta on yleistä eikä tavislääkärit tee mitään jos arvot ovat viitteissä. Suomessa viitteet laveammat kuin monissa muissa maissa. Kummaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme