Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nutrilett, allevo ym. kokemuksia!

Vierailija
03.09.2015 |

Sain ravitsemusterapeutilta esitteen niukkaenergiseen laihdutuskuuriin ja tarkoitus olisi aloittaa maanantaina.
Kokemukset kiinnostaa, etenkin ketoosi ja ekat päivät ennen siihen pääsyä.
Olisi kiva kuulla paljonko paino tippui ja mikä oli lähtöpaino.
Netti pullollaan kokemuksia mutta kaikissa oli vaan pudonnut paino, ei lähtöpainoja saati loppupainoja.
Itse olen 164cm pitkä ja painoa nyt noin 93kg.
Kilot ovat tulleet nopeasti (30kg) ja haluan ne nopeasti poiskin!
Verenpaine pilvissä mitä ei koskaan ennen ole ollut ja turvotusta eli nuo on pakko saada alas!
Jatkan kuurin jälkeen terkkarin laihdutusryhmässä. Oli tarve tai ei, mutta en uskalla lopettaa itsekseen ettei pudotetut kilot tule takaisin! Mikäli onnistun koko urakassa! Jännittää hirveesti!!
Eniten pelottaa se kuinka kestän muun perheen ruokailut..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus: ilmavaivat ja ummetus. Ei nuo ole ihmisen ruokaa.

Vierailija
2/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia kun ilmavaivat ja ummetus?
Niistä kärsin kyllä jo nyt.. :/
AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu jos haluat onnistua. Muista syödä proteiinilisä joka päivä, että ei lihakset häviä vaikka rasva häviääkin sitten ketoositilassa. Voin yrittää etsiä listan, jossa ne on, mutta itse söin 100g rasvatonta raejuustoa jaettuna neljälle annokselle. Myös 3 kananmunaa päivässä voi syödä, tai 1,5 kananmunaa ja 50g rasvatonta raejuustoa. Kanaa sai muistaakseni syödä 80g päivässä ja kalaa 100g. Ja kasviksiahan saa syödä, jos tekee mieli napostella jotain, niin itse söin porkkanoita. Joskus tein myös vihersalaatin erikseen pussien välissä.

Ekat pari päivää on vaikeita, on nälkä koko ajan. Seuraavat päivät on vaikeita, väsyttää ja päätä saattaa särkeä. Sitten kaikki loppuu, ei tule mielitekoja eikä nälkää, kunhan muistaa syödä ohjeiden mukaan, eli naiset 5 pussia ja miehet 6 pussia (ellei syö niitä mitä otetaan vain 4). Eli ekat kolme-neljä päivää voi olla tuskaa perheen ruokailuiden kestämisessä, mutta sitten se helpottaa kyllä.

Otse pudotin 23 kg 10 viikossa VLCD:llä (171-148). Syön usein vieläkin töissä lounaaksi Allevon keiton, koska ne on musta oikeasti hyviä. Ne makeat kylmät pirtelöt oli ihan kamalia, mutta niihinkin tottui ja vetäsi huiviin esim. aamupalaksi. Allevon parsakaali-basilika ja peruna-purjokeitto on hyviä. Älä osta Nutriletin kasviskeittoa, en ole kuullut kenenkään tykkäävän siitä. Nutrilettin kanakeittokaan ei ole mitään kovin hyvää.

Vierailija
4/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:01"]

Kyllä se onnistuu jos haluat onnistua. Muista syödä proteiinilisä joka päivä, että ei lihakset häviä vaikka rasva häviääkin sitten ketoositilassa. Voin yrittää etsiä listan, jossa ne on, mutta itse söin 100g rasvatonta raejuustoa jaettuna neljälle annokselle. Myös 3 kananmunaa päivässä voi syödä, tai 1,5 kananmunaa ja 50g rasvatonta raejuustoa. Kanaa sai muistaakseni syödä 80g päivässä ja kalaa 100g. Ja kasviksiahan saa syödä, jos tekee mieli napostella jotain, niin itse söin porkkanoita. Joskus tein myös vihersalaatin erikseen pussien välissä.

Ekat pari päivää on vaikeita, on nälkä koko ajan. Seuraavat päivät on vaikeita, väsyttää ja päätä saattaa särkeä. Sitten kaikki loppuu, ei tule mielitekoja eikä nälkää, kunhan muistaa syödä ohjeiden mukaan, eli naiset 5 pussia ja miehet 6 pussia (ellei syö niitä mitä otetaan vain 4). Eli ekat kolme-neljä päivää voi olla tuskaa perheen ruokailuiden kestämisessä, mutta sitten se helpottaa kyllä.

Otse pudotin 23 kg 10 viikossa VLCD:llä (171-148). Syön usein vieläkin töissä lounaaksi Allevon keiton, koska ne on musta oikeasti hyviä. Ne makeat kylmät pirtelöt oli ihan kamalia, mutta niihinkin tottui ja vetäsi huiviin esim. aamupalaksi. Allevon parsakaali-basilika ja peruna-purjokeitto on hyviä. Älä osta Nutriletin kasviskeittoa, en ole kuullut kenenkään tykkäävän siitä. Nutrilettin kanakeittokaan ei ole mitään kovin hyvää.

[/quote]

Lisättäköön vielä, että mielestäni parhaat makeat pirtelöt on Naturdietillä. Jos haluat makeita, jotka maistuu oikeasti hyvälle, suosittelen esim. tämmösiä (makuja monia) https://www.terveysmarket.fi/tuoteryhmat/79-naturdiet/tuote/469-naturdiet-vlcd-shake-pirtelo-suklaa-banaani/

Kalliimpiahan noi on ja noita saa syödä vaan 4 päivässä (miehet 5) + proteiinilisä. Noi on ollut monta kertaa pelastus, kun tietää että on koko päivän menossa. Ottanut laukkuun 1-3 tommosta, riippuen kuinka pitkään olen poissa ja silti pysynyt hyvin sitten ruoka-aikojen mukana ja muutenkin dieeti kunnossa.

T: #3

Vierailija
5/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin nutriletin vanilijapirtelöllä 10 kg noin 7-8 viikossa. Ei ollut ummetusta tai ilmavaivoja eikä muitakaan ongelmia. Lisäksi söin sen 500g kasviksia ja proteiiniä. Niin ja paino oli aloittaessa muistaakseni 137.

Vierailija
6/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin 12kg ensin kaloreita laskemalla ja syömällä päivässä 1200-1500kcal. Sitten lisäksi 17kg nutraamalla sairaalan nutrausryhmässä.

Kannattaa olla tarkka, että syö sen 5pss päivässä ja että ketoositila pysyy, Silloin ei ole nälkä.

Vierailija
7/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 7:n suosikki on Nutrilett-kasviskeitto. Siihen vielä sekaan mustapippurirouhetta, chiliä, valkosipulia, mitä milloinkin. Keittoja voi maustaa, kunhan ei laita suolaa eikä mitään kaloripitoista, ei sokeria.

Lähtöpaino oli 112kg

Vierailija
8/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 viikkoa -39 kg, vuosia sitten. Poissa ovat pysyneet. Nutrilettin mocca on hyvää. Makuasioita tietty.
Ja lääk.valvonnassa nuyradin, ajan pituuden ja syömishäiriöni takia. Lisäksi kävin psykoterapiassa.
Tsemppiä

Vierailija
9/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:01"]Kyllä se onnistuu jos haluat onnistua. Muista syödä proteiinilisä joka päivä, että ei lihakset häviä vaikka rasva häviääkin sitten ketoositilassa. Voin yrittää etsiä listan, jossa ne on, mutta itse söin 100g rasvatonta raejuustoa jaettuna neljälle annokselle. Myös 3 kananmunaa päivässä voi syödä, tai 1,5 kananmunaa ja 50g rasvatonta raejuustoa. Kanaa sai muistaakseni syödä 80g päivässä ja kalaa 100g. Ja kasviksiahan saa syödä, jos tekee mieli napostella jotain, niin itse söin porkkanoita. Joskus tein myös vihersalaatin erikseen pussien välissä.

[/quote]

Kiitos todella kivasta ja kattavasta vastauksesta :)
Motivaatio on kova mutta se todellinen motivaatio varmaan testataan siinä ensimmäisten päivien aikana!
Minulla on joku lista missä lukee nämä mitä saa syödä ja proteiinilisäkin siellä oli mainittu.
Hieno pudotus sinulla!
AP

Vierailija
10/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tämä proteiinilisätaulukko josta puhuin. http://i.imgur.com/bjqiZJJ.jpg

T: #3

Vierailija
11/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:21"]16 viikkoa -39 kg, vuosia sitten. Poissa ovat pysyneet. Nutrilettin mocca on hyvää. Makuasioita tietty.
Ja lääk.valvonnassa nuyradin, ajan pituuden ja syömishäiriöni takia. Lisäksi kävin psykoterapiassa.
Tsemppiä
[/quote]

Mitä syömishäiriötä sairastit?
Itsellä varmaan jonkinlainen ahmimishäiriö kun niin nopeasti olen kymmeniä kiloja kerryttänyt..
Yritän tällä saada syömishimon pois. Ravitsemusterapeutti tietää tästä ahmimisesta ja kai se näkyykin.
Ongelmani on sokerin himo ja siitä haluan eroon!
AP

Vierailija
12/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin proteiinilisää kannata käyttää. Pysyt vain tiiviisti pussilinjalla ja juot riittävästi vettä. Lisänä voit syödä esim. psyllid-kuitua, niin ei ummeta. Itse aloitin pussilinjan vähentämällä ensin hiilarit ja rasvat noin viikoksi ja sitten aloitin pussikuurin. Hiilarivarastot oli tyhjät, jo valmiiksi niin elimistö menee ketoosiin nopeasti. Alkuun on nälkää, päänsärkyä (juo sitä vettä) ja väsymystä. Menee parissa päivässä ohi. Sitten on energinen ja iloinen olo, kun ketoosi on kunnolla päällä. Pää saattaa olla hieman pehmeä ja muisti ei ole aivan kirkas (tarvitsee hiilareita). Tiputin kolmella eri kerralla n. 10 kg kerralla (yhteensä 30 kg, 82 kg > 52 kg, pituus 158 cm). Ensimmäisellä kerralla fuskasin ja söin vihanneksia, raejuustoa ym., jolloin ketoosi ei alkanut kunnolla ja paino ei tippunut toivotusti. Pussikuurien välissä ja jälkeen menin salaatti/proteiini/sali kuurilla, paino nousi lopulta 56 kg, mutta vaate koko tippui vielä.

Vierailija
13/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:40"]Ei noihin proteiinilisää kannata käyttää. Pysyt vain tiiviisti pussilinjalla ja juot riittävästi vettä. Lisänä voit syödä esim. psyllid-kuitua, niin ei ummeta. Itse aloitin pussilinjan vähentämällä ensin hiilarit ja rasvat noin viikoksi ja sitten aloitin pussikuurin. Hiilarivarastot oli tyhjät, jo valmiiksi niin elimistö menee ketoosiin nopeasti. Alkuun on nälkää, päänsärkyä (juo sitä vettä) ja väsymystä. Menee parissa päivässä ohi. Sitten on energinen ja iloinen olo, kun ketoosi on kunnolla päällä. Pää saattaa olla hieman pehmeä ja muisti ei ole aivan kirkas (tarvitsee hiilareita). Tiputin kolmella eri kerralla n. 10 kg kerralla (yhteensä 30 kg, 82 kg > 52 kg, pituus 158 cm). Ensimmäisellä kerralla fuskasin ja söin vihanneksia, raejuustoa ym., jolloin ketoosi ei alkanut kunnolla ja paino ei tippunut toivotusti. Pussikuurien välissä ja jälkeen menin salaatti/proteiini/sali kuurilla, paino nousi lopulta 56 kg, mutta vaate koko tippui vielä.
[/quote]

Itse myös haaveilen että 30 kiloa saisin pois!
Tavalla tai toisella. Ihanne varmaan olisi jos tällä pääsisi lähelle tavoitetta ja ruokavaliolla lähtisi loput.
Päivä kerrallaan.
Todella upea suoritus myös sinulla!! :)
On kiva olla normaali painoinen/hoikka! Olo on ihana ja se fiilis kun oikeasti näyttää hyvältä vaatteessa kun vaatteessa ja mikä parasta, ilman ;)
AP