Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Integroitu mobiililaajakaista, selittäkääs nyt

Vierailija
03.09.2015 |

Onko sellainen hyvä olla tabletissa vai ei? Mitä käytännössä tarkoittaa? Meillä kotona langaton netti. Tablettia käytän vain kotona, muualla puhelinta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule tarvimaan jos käytät tablettia vain kotona. Reissussa sitten eri juttu.

Vierailija
2/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät vain kotona, turha maksaa 3/4g-yhteydestä tabletissa lisähintaa. Ei myöskään mitään järkeä maksaa mobiilinetistä kk-maksua jos sitä ei käytännössä koskaan tarvitse. Lisäksi mobiilinetti on aina kiinteää yhteyttä hitaampi tai sitten hemmetin kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista :) Sitten vielä kyssäri: voiko kännykän nettiä käyttää tabletissa reissussa? (Jos jakaa netin)

-ap-

Vierailija
4/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:50"]kiitos vastauksista :) Sitten vielä kyssäri: voiko kännykän nettiä käyttää tabletissa reissussa? (Jos jakaa netin)

-ap-
[/quote]

Voi

Vierailija
5/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selkeytti paljon. Nyt vielä kun tietäisi, minkä tabletin ostaisi :D

-ap-

Vierailija
6/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPad mini on hyvä. 

Vierailija
7/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:37"]Jos käytät vain kotona, turha maksaa 3/4g-yhteydestä tabletissa lisähintaa. Ei myöskään mitään järkeä maksaa mobiilinetistä kk-maksua jos sitä ei käytännössä koskaan tarvitse. Lisäksi mobiilinetti on aina kiinteää yhteyttä hitaampi tai sitten hemmetin kallis.
[/quote]
Tiedä ton kalleudesta. Mulla rajoittamaton netti kännyssä ja sillä hintaa 3,90 kuussa. Eikä mulla muita nettiyhteyksiä enää olekaan, vaan sillä samalla kännykän yhteydellä käytän sekä läppäriä, että tablettia wifi hotspotin kautta.

Eli jos ap:lla on kännyssä netti ja mahdollisuus jakaa yhteyttä, niin ei ole kyllä mitään järkeä erillistä yhteyttä tabletille hommata, vaan käyttää kännykän nettiyhteyttä silloin kun tabletilla nettiyhteyttä tarvitsee.

Vierailija
8/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:50"]kiitos vastauksista :) Sitten vielä kyssäri: voiko kännykän nettiä käyttää tabletissa reissussa? (Jos jakaa netin) -ap- [/quote] Voi

[/quote]

Pidä sitten mielessä, että jos reissaat ulkomaille, kännykkänetin käyttö maksaa omaisuuden. Ns. Roaming-hinnoittelun piti muuttua radikaalisti halvemmaksi ainakin eu:n sisällä, mutta en tiedä muuttuiko jo. EU:n ulkopuolella käyttö on sairaan kallista.

Vierailija
9/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:37"]Jos käytät vain kotona, turha maksaa 3/4g-yhteydestä tabletissa lisähintaa. Ei myöskään mitään järkeä maksaa mobiilinetistä kk-maksua jos sitä ei käytännössä koskaan tarvitse. Lisäksi mobiilinetti on aina kiinteää yhteyttä hitaampi tai sitten hemmetin kallis. [/quote] Tiedä ton kalleudesta. Mulla rajoittamaton netti kännyssä ja sillä hintaa 3,90 kuussa. Eikä mulla muita nettiyhteyksiä enää olekaan, vaan sillä samalla kännykän yhteydellä käytän sekä läppäriä, että tablettia wifi hotspotin kautta. Eli jos ap:lla on kännyssä netti ja mahdollisuus jakaa yhteyttä, niin ei ole kyllä mitään järkeä erillistä yhteyttä tabletille hommata, vaan käyttää kännykän nettiyhteyttä silloin kun tabletilla nettiyhteyttä tarvitsee.

[/quote]

Joku neljän euron netti on niin vammaisen hidas ettei sellaista ihmisen kuulu käyttää. Rajattomalla tarkoitat ilmeisesti datamäärän rajattomuutta mutta nopeutta tuolla sossunetillä on max 1mb. Kiinteän yhteyden saa 30e/kk ~50mb nopeudella. Sitä voi sitten wifin kautta käyttää tabletissa, muualla avoimia wlaneja.

Vierailija
10/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:37"]Jos käytät vain kotona, turha maksaa 3/4g-yhteydestä tabletissa lisähintaa. Ei myöskään mitään järkeä maksaa mobiilinetistä kk-maksua jos sitä ei käytännössä koskaan tarvitse. Lisäksi mobiilinetti on aina kiinteää yhteyttä hitaampi tai sitten hemmetin kallis.
[/quote]

No jaa... Pks adsl 16Mb/s meillä jotain alle 30€ kuussa ja kännyssä 150Mb/s alle 20€ sisältäen puhelut ja tekstiviestit kotimaassa. Kännyn mitattu todellinen nopeus kotona vaihtelee 100Mb/s - 125Mb/s siis paljon nopeampi ja vielä halvempi. Suunnitelmissa onkin laittaa adsl luiskaan ja hommata 4G wlan modeemi.

Vierailija
11/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei ole ihan hirmuisesti, joten iPadiin ei ole rahaa. Mitä mieltä tästä tabletista: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/27852/fdfdj/Samsung-Galaxy-Tab-4-10-1-Wi-Fi-tablet-musta-Samsung-Book-Co#BVRRWidgetID

-ap-

Vierailija
12/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Nvidia Shield ja tykkään todella paljon, saa myös peliohjaimen tähän :D On kyllä melko hintava. Androidia suosittelen joka tapauksessa!

Vierailija
13/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 19:37"]Jos käytät vain kotona, turha maksaa 3/4g-yhteydestä tabletissa lisähintaa. Ei myöskään mitään järkeä maksaa mobiilinetistä kk-maksua jos sitä ei käytännössä koskaan tarvitse. Lisäksi mobiilinetti on aina kiinteää yhteyttä hitaampi tai sitten hemmetin kallis. [/quote] Tiedä ton kalleudesta. Mulla rajoittamaton netti kännyssä ja sillä hintaa 3,90 kuussa. Eikä mulla muita nettiyhteyksiä enää olekaan, vaan sillä samalla kännykän yhteydellä käytän sekä läppäriä, että tablettia wifi hotspotin kautta. Eli jos ap:lla on kännyssä netti ja mahdollisuus jakaa yhteyttä, niin ei ole kyllä mitään järkeä erillistä yhteyttä tabletille hommata, vaan käyttää kännykän nettiyhteyttä silloin kun tabletilla nettiyhteyttä tarvitsee.

[/quote]

Joku neljän euron netti on niin vammaisen hidas ettei sellaista ihmisen kuulu käyttää. Rajattomalla tarkoitat ilmeisesti datamäärän rajattomuutta mutta nopeutta tuolla sossunetillä on max 1mb. Kiinteän yhteyden saa 30e/kk ~50mb nopeudella. Sitä voi sitten wifin kautta käyttää tabletissa, muualla avoimia wlaneja.
[/quote]
Haista ny perse. Siis rajaton nopeus. H+ yhteydellä se pyörii keskimäärin 15 megan nopeudella joka riittää mulla ihan kaikkeen käyttöön, eli nettisurffailuun ja Areenan katteluun. Olen ihan aikanen mies, joten mihinkään lasten peleihin en nettiä käytä, se on poikasten touhua.

Tuo yhteys ollu mulla jo vuosia ja peruja Saunalahden tarjouksesta, joka oli voimassa vaan hetken aikaa. Tollasia järjettömiä kolmenkympin hintoja en maksais ikinä, koska en tee lisänopeudella mitään, eikä se tässä kännykässä sen nopeammaksi edes muuttuisi, kun ei ole 4g puhelin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi