Toimeentulotuki Opiskelija
Toimeentulohakemukseen vaaditaan opintolainan nostotositetta. Olen useampana vuotena nostanut opintolainaa, niin pitääkö liitteeksi laittaa "tiliote" kaikilta niiltä kuukausilta, jolloin olen opintolainaa nostanut, vaikka vuosi olisi 2013? Jotta siis virkailija näkee, että olen koko lainan nostanut. Mutta vaikka mulla olisi esim. vuodelta 2013 lainaa nostamatta (tosin ei ole) niin enhän sitä kuitenkan enää voisi nostaa, kun en ole oikeutettu opintotukeen eli onko niillä viime vuosien nostotositeella mitään merkitystä?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:28"]
Toimeentulohakemukseen vaaditaan opintolainan nostotositetta. Olen useampana vuotena nostanut opintolainaa, niin pitääkö liitteeksi laittaa "tiliote" kaikilta niiltä kuukausilta, jolloin olen opintolainaa nostanut, vaikka vuosi olisi 2013? Jotta siis virkailija näkee, että olen koko lainan nostanut. Mutta vaikka mulla olisi esim. vuodelta 2013 lainaa nostamatta (tosin ei ole) niin enhän sitä kuitenkan enää voisi nostaa, kun en ole oikeutettu opintotukeen eli onko niillä viime vuosien nostotositeella mitään merkitystä?
[/quote]
Nostetut opintolainat näkyy myös verotuspaperissa. Laita se. Uusin verotustodistus, niin siinäkin näkyy nostettu opintolaina kokonaisuudessaan.
Lisäksi voit katsoa Kelan sähköisen asioinnin palvelusta kohdasta opintolainat. Siellä näkyy kaikki opintolainat, jotka olet nostanut. Lisäksi verotodistuksessa. Ei sossuun mitään nostokuitteja tarvitse laitella, kun tuon tiedon tosiaan saa vaikka Kelan palvelusta, tulosta sieltä!
Ok kiitos! Olin vaan lukevinani jostakin, että toi Kelan ilmoitus nostetusta opintolainasta ei käy, vaan tarvii tilitapahtumistakin vielä todistaa. Mut onneksi ei näin;-D
Tietääkö kukaan?