Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eron syistä

Vierailija
03.09.2015 |

Avioerostani on yli kymmenen vuotta. Tyttäreni oli tuolloin 2-vuotias, eikä eron syitä luonnollisestikaan tuolloin hänelle selvitetty. Nyt murrosikäinen tyttö on alkanut kysellä ja päätin vastata rehellisesti: isä rakastui toiseen naiseen. Sanoin myös, ettei se ollut noin yksiselitteistä, vaan ikäänkuin se viimeinen niitti. Tyttö on nyt vaatinut isältään vastauksia, mutta totuutta kierrellään ja minua syytetään nyt tyttäreni "aivopesusta". Miten tästä eteenpäin? Onko kokemuksia? Puheyhteys ex-miehen ja minun välillä on nyt huono. Tyttäreni on isälleen suuttunut ja pettynyt, kun ei saa rehellistä vastausta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tuollaista menit kertomaan? Oikeesti naimen! Ei kuulu lapsille, sun ja exän yksityisasia.

Vierailija
2/5 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuhan se toki lapselle.. Mutta onhan se selvää, ettei mies sellaisesta pidä..

Meillä lapset ovat myös kyselleet, joten vastasin suoraan, etten vain jaksanut enää olla nyrkkeilysäkki..ei tästäkään kyllä exä pitänyt, vaan yrittää todistaa toisinpäin asiaa, mutta mahdotontahan se on, kun aikuiset lapset kertoivat nuoremmille asian olleen niin.. Joutuivat isänsä pieksämiksi samalla tavalla kuin minäkin.. 

Miehet ei vain kestä totuutta.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten käsitellään tytön tunteita.

Kyllä tuon ikäisellekin voi myös sanoa, ettei suhde ole epäonnistunut, vaikka päätyikin eroon. Onhan teillä ihana tyttärenne!

Muista sinä puhua lapsesi isästä kunnioittavasti ja myönteisesti. Kerro että hänen isänsä on ollut ja on ehkä yhä viehättävä mies mutta ette osanneet tehdä toisianne onnellisiksi.

Vierailija
4/5 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui miehen alkoholinkäyttöön. Jos joskus tulee vielä puhetta, ja tuleekin, kerron kyllä että joskus ihan rakastin hänen isäänsä, eikä mies aluksi sellainen ollut. Ja että lapsikin oli ihan yhdessä toivottu ja rakastettu. Mutta että ajan myötä asiat muuttuu ja ihmiset muuttuu. Avioliitto muuttuu eikä ehkä enää toimi, molemmat ihmiset on muuttuneet niin paljon eri suuntiin. Aion silti sanoa myös että alkoholinkäyttö on niin vakava asia, että suhde ei voikaan parantua ennen kuin se on poissa. Ja että toivon että nykyisin isänsä ei ota ja on onnellinen. Että olemme tahoillamme onnellisia ja ehkä oppineet jotain.

Vierailija
5/5 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avioliitto päättyi myös miehen ottaessa sivusuhteen ja rakastuessa toiseen. Mies olisi pitänyt meidät molemmat, joten minä tein aloitteeen avioerosta.

Sanoin tämän lapselle kun hän kysyi. Exä veti herneet nenään sanoen, että sivusuhde oli seuraus, ei syy. Minä en ymmärrä ollenkaan... koska en olisi koskaan eronnut ilman tätä toista naista.

Olen myös sanonut lapselle, että voit itse kysyä isältä, mikä hänen mielestään oli syy.