Vaikuttaako teillä ihmisen nimi kiinnostuksen heräämiseen (esim tinderissä)?
Olen huomannut että mulla vaikuttaa. On etenkin etunimiä jotka on musta ihania ja saatan muodostaa jo mielikuvan nimen perusteella. On myös nimiä jotka jotenkin tökkivät ja vähentävät kiinnostusta koko ihmiseen ja sitten on neutraaleja nimiä. Kauniit, pehmeät nimet ovat niitä kiinnostavia ja jotkut esim omien vanhempien ikäluokkaan viittaavat nimet taas tökkivät vastaan, samoin 70/80 lukujen aikakausinimet. Ajattomat nimet herättävät enemmän kiinnostusta. Olenko ainoa jolla on tällainen mielipide? Niin ja oma nimeni on just sellainen vanhanaikainen ei-kiva nimi :D Itse kyllä tykkään nimestäni mut tiedän että se kuulostaa paljon vanhemman ihmisen nimeltä.
Kommentit (14)
Kyllä vaikuttaa. Kun olin vielä Tinderissä, saatoin huitaista vasemmalle ihan pelkästään nimen takia.
Perinteiset suomalaiset nimet ovat minulle turn on, esim Tatu, Santtu, Timo, Santeri, Tapsa, Antti, Simo, Olavi, Matias, Ilmo, Ilpo, Joonas, Lassi, Otto, Juho - näistä ainakin tulee hyvät fibat. En osaa selittää miksi.
Taas valitettavasti huonompia fiboja tuo 70-luvulle assosioituvat nimet ja myös hieman vanhemmat nimet. En viitsi esimerkkejä kirjoittaa mutta hyvin yleisiä suurissa ikäluokissa ja pari - kolme vuosikymmentä siitä eteenpäin. Ajattomat nimet ovat vaan jostain syystä miusta kauniimpia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa. Kun olin vielä Tinderissä, saatoin huitaista vasemmalle ihan pelkästään nimen takia.
Millaiset nimet oli kiinnostavia ja mitkä eivät?
Aasialaiset nimet menee vasemmalle, muuten ei juuri merkitystä.
Kyllä ne hieman vaikutti. Enemmän silleen, että joku tosi kiva nimi kiinnitti enemmän huomioo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset nimet oli kiinnostavia ja mitkä eivät?
Nimet, jotka yhdistin johonkin ärsyttävään ihmiseen menneisyydessäni, olivat ylitsepääsemättömiä. Myös selvästi eri kulttuuriin viittaavat nimet menivät vasuriin. Suomalaisissa miesten nimissä on myös muutama periaatteessa ihan tavallinen nimi, mutta jotka jostain tuntemattomasta syystä tökkäävät minulle liian pahasti.
Hyvä kun ootte huomannut ittessänne tämänkin jutun. Luulen kuitenkin että miehiin nimi vaikuttaa vähemmän, sillä miehet ei oo yhtä pikkumaisia tai turhan tarkkoja silloin kun ei tarvita. Ja nimihän ei miestä tee ja sen viisauden on miehet aina tienneet. Naisista en tiedä...
Vaikuttaa. Sorry naiset. :) Naisella tulee olla soma MODERNI nimi.
Esim. Sofia tai Mia. Ei mitään Maijaa tai Pirkkoa...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun ootte huomannut ittessänne tämänkin jutun. Luulen kuitenkin että miehiin nimi vaikuttaa vähemmän, sillä miehet ei oo yhtä pikkumaisia tai turhan tarkkoja silloin kun ei tarvita. Ja nimihän ei miestä tee ja sen viisauden on miehet aina tienneet. Naisista en tiedä...
Tässä sen taas huomaa miten fiksuja ja reiluja miehet ovat kun eivät nimen mukaan ketään tuomitse. On ihana olla mies ja vielä niin perusteellisen hyvä. Naisista en tiedä....
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa. Sorry naiset. :) Naisella tulee olla soma MODERNI nimi.
Esim. Sofia tai Mia. Ei mitään Maijaa tai Pirkkoa...
Maijat ja Pirkot ovat sitä ikäluokkaa ettei Tinder oikein taida kiinnostaa muutenkaan, tätini Pirkko on nimittäin 90 v.
Sofiat ja Miiat voi helposti olla 50v.
Joo, Sofia on ajaton nimi joten voi olla hyvin monen ikäinen.
Korkeintaan karsivadti. En deittaile romaneja, ruotsinkielisiä tai Nico Pettereitä.
Sofia on hemmetin vanha nimi,jostain monien vuosisatojen takaa.
Mutta nimet kiertävät,vanhat ovat yhtäkkiä muotinimiä ja uudemmat ikivanhoja.
Muistan kuinka hassulta tuntui kun lapsenlapseni tyttöystävä oli Iida.Mun molemmat 1800-luvun mummot olivat Iidoja.
Fatima 😍